Enquête over tijdschrift Bit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Enquête over tijdschrift Bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 11:48

Ik kreeg gisteren de Bit in de brievenbus, en heb hem net even zitten doorbladeren. Nu ben ik zeker al 5 jaar lang lid (bestaat dat blad eigenlijk al zolang? Ik heb hem vanaf aflevering 7 of zo) op de Bit geabonneerd en moest me eigenlijk aansluiten bij de meningen van een paar Bitlezers hier op bokt dat het niveau van het tijdschrift achteruit is gegaan.

In mijn nieuwste uitgave vond ik dus een enquête formulier. Hoewel ik er normaal nooit zo voor ben te porren om zoiets in te vullen, heb ik nu de gelegenheid aangegrepen om mijn oordeel over het tijdschtift te geven. Dus iedereen die de Bit krijgt, kijk of er een enquête formulier in zit. Vul hem in, geef je oordeel, misschien verandert er wat!

(Ik vraag me af waarom ze nu met de enquête komen. Is het aantal leden zo drastisch achteruit gegaan?)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:29

BIT bestaat al sinds 1995.
Toen brachten ze het eerste nummer uit, ik ben lid geworden op het Lustrum van Fjordenstamboek(vandaar dat ik het zo goed weet)

Ik heb gister dus ook het formulier ingevuld.
Heb vermeld dat er te veel reclame instaat, dat er nogal wat herhaald wordt en ik heb het blad een 6,5 gegeven.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:32

Tsja Trudy,ik zou hem invullen als ik jou was.
Dan weten ze meteen hoe je erover denkt,en wat er nu precies fout gaat....
Ik ben zelf nooit lid geweest van de Bit,dus weet ook niet precies of het een informatief/leuk maandblad is.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 17:52

Ik heb de enquete ook ingevuld (ben wel benoieuwd naar het verrassingspakket Knipoog ) maar wat ik wel vaag vond was dat ze bv vroegen wat je van de hoeveelheid dressuur vroegen die er in staat. Dan vul je bv slecht in maar dan zegt niks. Je kan daarmee te weinig of juist teveel bedoelen. Vaag toch? Ik gaf de Bit een 7 maar lees hem nog niet zo lan. Een kleine 2 jaar ofzo dus ik weet ook niet of het blad veel verslechterd is de afgelopen jaren. Ik vind wel dat er teveel in staat over `bekende` spring en dressuurruiters. De meeste ken ik helemaal niet en dus vind ik die artikelen niet zo interessant.Er mag van mij wel meer praktijk in waar je met je eigen paard wat aan hebt.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 23:39

Op zich vind de Bit niet zo goed meer als ze geweest zijn, mar otch nog wel leuk en soms informatief om te lezen.
Vind wel dat er steeds vaker stemmingmakende artikelen instaan. Zoals nu over paarden als proefdieren, je leest puur de mening van de auteur, wordt niet neutraal gebracht. En val dan ook nogal over het zinnetje dat je paarden niet teveel kunt voeren, je kunt ze dus letterlijk doodvoeren!
Niet dat ik verder ben voor het maar eindeloos gebruiken van allerlei dieren voor proeven, maar dit artikel is niet objectief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 01:45

Ik heb net dit jaar mijn abonnement opgezegd omdat ik het gewoon de abonnementsprijs niet meer waard vond. Wel kijk ik nog steeds de nieuwe Bits in de boekhandel door maar dan ben ik er in een kwartiertje doorheen waarbij ik de interessante artikelen ook echt gelezen heb. En dat vind ik gewoon niet goed genoeg. Wel ben ik geneigd om deze Bit te kopen, juist omdat er die enquete in zit. Bij het opzeggen van het abonnement heb ik er ook al mijn redenen bij gezet maar met die enquete heb je tenminste de kans dat er ook echt iets verbetert. Bovendien is zo'n prijzenpakket ook nooit weg... Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 12:27

Ik ben vanaf nummer 17 lid, lid geworden op de landbouwrai toen ik daar met school was...

Het is wel achteruit gegaan jah, ik mis de posters ook erg, heb mijn wc behangen met posters uit de bit Knipoog

Maar ik blijf het een leuk blad vinden, er valt toch nog steeds interessant info uit te halen en ik blijf wat bij, maar er mag mij wel wat meer leerzame info in ipv intervieuws (ok die zijn ook weleens leuk om te lezen maar vaak sla ik ze gewoon over)

Ik zal de enquete zeker even invullen...

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 13:15

ik b en nu bijna 2 jaar lid en ik heb hem dus ook ingevuld, ik vind hem nog steeds informatief maar soms vind ik de diepgang niet diep genoeg en ik mis bepaalde artikelen, ik gaf geloof ik een 7,5 dacht ik....

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

saaier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 20:33

Ik ben pas 2,5 jaar lid en kan dus niet echt zeggen of het niveau gedaald is... De lay-out is beter geworden, maar inderdaad vind ik dat er te vaak dezelfde soort artikelen in staan. Gaaaap

het stomste vond ik ook die vragen over wat je vond van bv. de hoeveelheid dressuur die erin stond!!! gewoon niet genoeg over nagedacht, echt stom vond ik dat. Frusty

Ik zat er zelf ook al over te denken om op te zeggen omdat er gewoon steeds minder artikelen in staan die mijn interesse hebben...maar helaas vind ik het toch nog wel het beste blad in verhouding met de rest...en je wilt toch op een of andere manier op de hoogte blijven..

Is er iemand met een idee voor een goed alternatief blad?? Party!!

Grtz Elise

Dees

Berichten: 18912
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 21:34

xyzutu2 schreef:
Ik heb net dit jaar mijn abonnement opgezegd omdat ik het gewoon de abonnementsprijs niet meer waard vond. Wel kijk ik nog steeds de nieuwe Bits in de boekhandel door maar dan ben ik er in een kwartiertje doorheen waarbij ik de interessante artikelen ook echt gelezen heb. En dat vind ik gewoon niet goed genoeg. Wel ben ik geneigd om deze Bit te kopen, juist omdat er die enquete in zit. Bij het opzeggen van het abonnement heb ik er ook al mijn redenen bij gezet maar met die enquete heb je tenminste de kans dat er ook echt iets verbetert. Bovendien is zo'n prijzenpakket ook nooit weg... Haha!


Herkenbaar, zo denk ik er ook over.... Haha!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 21:54

Ikke heb hem ook ingevuld!!!
Tja....ben pas 2 jaar lid en ik vind het nog steeds een leuk blad, maar ja...
ik heb wel ingevuld dat er wat minder herhaling in mag zitten....
Tja....verder niks bijzonders eigenlijk....wat meer drafsport, maar daar zal lang niet iedereen het mee eens zijn Haha!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 16:10

Te veel reclame???? Als er in de bladen geen advertenties staan worden ze voor de lezer onbetaalbaar, weten jullie dat meer als de helft van de inkomsten van welk willekeurig tijdschrift dan ook bekostigd worden uit reclame-inkomsten!!!!!

En wat Bit beteft, ik ben het met jullie eens dat het blad veel herhaald en de kwaliteit achteruit gegaan is, maar met opbouwende kritiek kunnen ze bij Elsevier wel iets, dus invullen die handel.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 20:25

ik snap gerust wel dat een blad reclames nodig heeft om te bestaan.
Maar ik heb 2 pagina's onderwerp en dan moet ik eerst door 4 pagina's reclame door werken voor ik weer wat intressants tegen kom.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 22:08

hanna schreef:
En wat Bit beteft, ik ben het met jullie eens dat het blad veel herhaald en de kwaliteit achteruit gegaan is, maar met opbouwende kritiek kunnen ze bij Elsevier wel iets, dus invullen die handel.


Mmmm Hanna, werk jij soms bij Elsevier? Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:09

Ik heb de enquete gisteren op de bus gedaan. Heb er als opmerking bijgezet, dat ik vind dat er wat minder reclame in mag en wat meer producttesten. Eerst waren er toch veel meer producttesten (halstertouwen, voer, peesbeschermers etc.)
Ik ben benieuwd wat er in het verrassingspakket zit?!?

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 11:37

Nee, gelukkig niet meer, maar eerlijk is eerlijk ik heb 4,5 jaar voor Bit gewerkt, van de start tot eind 1999. Ik ben overigens blij dat ik niet meer bij Elsevier werk, is niet echt leuk en ik kan het weten heb er meer dan 20 jaar gezeten.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 11:54

Ben het helemaal met je eens, heb afgelopen jaar bij Elsevier gewerkt, en ik vond het ook niet echt leuk..

Bit heb ik zelf geen ervaring mee, ik krijg wel de hoefslag en dat vind ik een beetje hetzelfde verhaal als ik het zo hoor. Heel veel verhalen over oninteressante dingen (vind ik) en de paarden die erin staan hebben allemaal een mega-afstamming die dan breed word uitgemeten. Ik ken helemaal geen bekenden hengsten ofzo dus daar lees ik dan overheen..

En zo gigantisch veel reclame, ook altijd dezelfde. En meer reclame dan dat er artikelen instaan. En dan voor 52 euro per half jaar, vind ik een beetje overdreven! Verward