land zonder schaduw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

land zonder schaduw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 08:37

Hallo, Ik heb een vraagje wat ik het beste kan doen:

Het is straks, deze week, rond de 30 graden. Wij hebben land maar bijna geen schaduwplekken. Wat zal ik doen: Mijn paard staat nooit continue in het land maar een paar uur, meestal gaat hij rond een uur of 2 naar buiten en haal ik heb rond 19.30 weer van het land af. Zal ik hem dan achter in de middag buiten zetten, dan koelt het iets af of gewoon 's morgens naar buiten doen? Wat is het beste?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 08:54

Op het land waait het altijd een beetje, lijkt mij koeler dan in een, van de vliegen vergeven, stal. Desnoods een Coolingdek erop en oppassen voor een verbrande neus.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 08:58

Hang eens een thermometer in je stal, dan weet je hoe warm het daar is overdag, mocht het zo zijn dat het overdag in de stal wel uit te houden is dan zou ik, zeker als het warm is je paard overdag in stal doen en 's nachts buiten zetten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:09

Het ligt eraan hoe de omstandigheden op stal zijn.
Mijn paard staat overdag in een uitloop waar hij vrij toegang heeft tot de stal.
De stal is nog lekker fris en er zitten weinig dazen ed., hij maakt er ook dankbaar gebruik van.
Om een uur of 8 gaat hij richting de grote wei en 's ochtends komt hij terug naar het uitloopje / stal.
In de grote wei is flink wat schaduw, maar overdag is het daar geen doen vanwege het ongedierte (de wei ligt aan de bos/duinrand).