[SGW] wat vinden jullie nou de 'engste' hindernis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

[SGW] wat vinden jullie nou de 'engste' hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 14:36

Ik heb dan mijn eerste SGW gereden in Maarsbergen maar zo eng vond ik die hindernissen die ik moest springen niet...

Maar wat vinden jullie nou de engste hindernissen om te springen zeg maar?/

Afbeelding

Bij mij is dat deze Nagelbijten / Gniffelen en ook nog zoon picknicktafel vind ik ook doodeng

En jullie?

Live,LOve,'ndLaugh


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:41

SGW lijkt me helemaal doodeng!! Ik vind met gewoon springen zo'n triple eng!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:44

Het lijkt mij ook heel eng, maar wel gaaf!

Het enge is eraan dat als het mis gaat er geen balken af kunnen vallen....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:45

Is dit een hindernis uit een Bcross? En dan meteen steil naar beneden..daar hou ik niet van.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:03

das een ski jump
leuke hindernis en niet moeilijk te rijden

ik hbe eigenlijk geen moeite met de hindernissen
dit ben ik op NK sgw(picknicktafel)
Afbeelding

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:06

Ik ben eigenlijk nog nooit in een wedstrijd een hindernis tegen gekomen die ik eng vond, in de training wel! Meestal zijn dat hindernissen met flinke gaten eronder....

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:07

ik vind de trakehners in het M behoorlijk eng
ik ben nl met pino een keer over dekop gevlogen bij een trakhener , die was weliswaar voor het Z Schijnheilig
maar meneer dacht evenslim te zijn door pas vlak voor de boomstam afte zetten ...
mmm en daar was dus een gat Boos!
gelukkig viel ik over de boomstam, weer het gat in, want pino ging rakelings over me heen Nagelbijten / Gniffelen
ski-jump is juist leuk om te springen !!

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:59

Ik sluit me aan bij marieke en crossmonster. Alhoewel ik nog geen M rijdt jagen sommige trakehners (die je dan tegen komt tijdens het lopen van de cross) mijn bloeddruk wel omhoog......

airbag
Berichten: 62
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Boven Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:46

ik zou heel graag sgw willen rijden, maar ik kan geen training krijgen. nergens in de buurt zijn tereinen waar je kunt oefenen enzo. Waar krijgen jullie les? en wat doen jullie dan in zo'n les??

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:00

in nijmegen was er een ... maar die is weg
voor jou is ijsselstein ook wel te doen
en als je eerst wat makkelijker wil beginnen,moet je maar n keer naarberlicum gaan
daar staan hele simpele leuke hindernisjes om mee te beginnen !

verder moet je maar eens kijken op www.sgw-eventing.nl

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:09

Ik heb het met Otje nog niet zo op afsprongen, omdat hij daarna zelf nog weleens opgelucht is en dan zijn kop tussen zijn benen steekt en onwijs begint te stuiteren Clown Maar dat gaat steeds beter, zal wel groenigheid zijn Knipoog

Picknicktafels en ski-jump vind ik altijd heel fijn rijden en in de cross kan eigenlijk alles als je maar ritme hebt
Vond de trakheners in Ede wel heftig voor het B, maar die heb ik toch gewoon gesprongen, ging heel goed *LOL*

Maar echt enge dingen kan ik zo snel niet voor me halen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:10

ik vond eerder trakhener eng om te springen, maar dat was puur vanuit mij. Toen ik eenmaal in de gaten had dat het gewoon rijden was en niet lopen zeuren ging het perfect, nu vind ik het geweldige hinernissen!

Ik heb nu eigenlijk niks waarvoor ik bang ben in de cross. Bij de Z ponys met Murhy zag ik wel vaak tegen hindernissen op waar een dikke afgrond achter zat, maar dat was puur omdat Murphy zichzelf moeilijk op kan vangen na zon sprong. Met Lucky en Cheval heb ik nergens problemen mee, die stuur ik overal op af zonder twijfel.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:14

Ik heb dan nooit officieel gecrossed, maar kom wel regelmatig in het bos als de hindernissen er nog staan. Dennis heeft wel een keer bijna de hele B cross voor C pony's gelopen(is toch heel wat voor een klein A pony'tje).

Ik heb eigenlijk geen moeite met alle hindernissen die ik tegen gekomen ben. Dennis springt vaste hindernissen veel fijner dan gewone hindernissen(dan houd hij z'n kop d'r niet bij). En ik kan met hem lezen en schrijven en hij doet alles. Op sprongen, afsprongen, dikke boomstammen(tot wel 70 cm terwijl hij zelf 94 cm is), de waterbak, slootjes. Hij heeft nog niets gewijgerd omdat hij het eng vond(enkel omdat ik zat te suffen).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:41

Ik weet dat onze Ret niets eng vindt in de cross, maar ik houd toch altijd weer m'n hart vast bij picknicktafels en ski-jumps. Picknicktafels zijn vaak heel breed en massief, bij ski-jumps spring je zo'n eind de diepte in. Ik denk niet dat ik dat ooit zou durven, hoewel onze knol zijn hoef er niet voor omdraait en volgens mijn zusje zulke hindernissen juist erg gaaf zijn. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:55

marieketencate schreef:
Ik ben eigenlijk nog nooit in een wedstrijd een hindernis tegen gekomen die ik eng vond, in de training wel! Meestal zijn dat hindernissen met flinke gaten eronder....


Bedoel je deze soms?

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet zowel paard als ruiter denken: HELP!!! Verward Wow!

(En Rob ook)

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:56

Picknicktafel!


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 07:43

Ja precies Bitwise, die bedoel ik....en die gingen ook niet zo erg goed bij mij

Maar goed, achteraf gezien zijn dit denk ik de enige hindernissen die ik eng vond om te springen, gewoon omdat mijn paard er niet aan toe was en je er dan ook niet met vertrouwen heen rijdt.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 11:44

Ik denk dat bij die laatste mijn pony pas zal afzetten voor die grote boom ipv bij die 'grondbalk' laat ik maar zeggen Nagelbijten / Gniffelen die hindernissen vind ik ook doodeng

Live,LOve,'ndLaugh

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:14

Brrr... ik vind het springen van een gewone hindernis al eng, laat staan een vaste hindernis...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:31

Ik heb nooit aan een sgw meegedaan maar wel al in een bos geweest waar al deze sprongen staan. Er was een soort van ''kader'' waar je door kon springen. Ik zou bang zijn om mijn hoofd te stoten, het was echt een smalle rechthoek ong 80 cm van van de grond. Geen foto, jammer.
Op dit leek het.
Afbeelding

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:20

The coffin...brrrrr (alleen de naam al Lips are sealed )

Culemborg here I come!!

Beate

Berichten: 597
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:30

Jullie hebben het bijna allemaal over de 'trakheners' wat is dat voor sprong? foto? Ik hou het lekker bij gewoon springen haha..

Hate is baggage. Life is too short to be pissed off all the time.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:38

Ik was mee groomen op het Nk Jachtpaarden, en toen stond er ook een hindernis: 2 boomstammen, en als je het van bovenaf bekeek zeg maar, leek het op een omgedraaide V, En het uiteinde was dan het hoogst...

(Dat lijkt mij eng, stel dat je paard vroeg afzet,,, Dan heb een een probleempje)

En de piano is wel leuk, maar lijkt me wel eng...

tralalaa

Berichten: 593
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:10

Angeliek schreef:
Ik was mee groomen op het Nk Jachtpaarden, en toen stond er ook een hindernis: 2 boomstammen, en als je het van bovenaf bekeek zeg maar, leek het op een omgedraaide V, En het uiteinde was dan het hoogst...

(Dat lijkt mij eng, stel dat je paard vroeg afzet,,, Dan heb een een probleempje)

En de piano is wel leuk, maar lijkt me wel eng...


ik had een vraagje van wat er onder je naam staat
kan dat nu nog??
en voor waarneer??

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:15

Een Trakehner is een coffin met een boom erboven, dus een gat onder een steil van een boom.

Culemborg here I come!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers