dekhengst gezocht!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
corky
Berichten: 121
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: rotterdam

dekhengst gezocht!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 20:15

ik zoek een leuke stevige hengst van ongeveer 1.25 of iets hoger.voor mijn (lelijke,ach nee)leuke kruising fjord X shet.ze is bijna 1.20 en ben op zoek naar een leuke hengst die mijn merrie in ongeveer juni een pleziertje wil doen.hoor graag wat van jullie als iemand er 1 heeft of 1 weet.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:17

IK weet genoeg leuke hengsten...de vraag is:is dit wel verstandig? Wil je echt weer een veulen de wereld inzetten zonder papieren met een beperkte toekomst? Of is het veulen voor jezelf?

Je suis Charlie.

corky
Berichten: 121
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 20:20

hoezo zou het niet verstandig zijn?bedoel wat interreseerd mij die papieren nou als ze maar lief zijn.zo denk ik erover.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 01:23

Hmm heb wel een mooie shetlandhengst van 1 meter..

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:42

Hengsten in overvloed, welk ras?

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:27

Stond er bij he!
kruisingtussen een fjord en een shet!

Tiffany Love Ya More Than A *Onderschrift Can Say
Profiel bewerkt!! Haha!
Nino & Black Beauty Manege gaat weg Boos!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:35

corky schreef:
hoezo zou het niet verstandig zijn?bedoel wat interreseerd mij die papieren nou als ze maar lief zijn.zo denk ik erover.


als het veulen niet voor jezelf is, dikke kans dat het dan bij de slager beland.. dat bedoelt cassidy te zeggen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:06

Hoezo bij de slager als je het verkoopt aan iemand die het veulen oud laat worden.. hoeft het ttoch niet bij een slager terecht komen :S of ben ik nou gek

Tiffany Love Ya More Than A *Onderschrift Can Say
Profiel bewerkt!! Haha!
Nino & Black Beauty Manege gaat weg Boos!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:24

nee maar wel naïef Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:09

Lenn schreef:
nee maar wel naïef Haha!


OK dan!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

corky
Berichten: 121
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 19:45

ik ben gewoon op zoek naar een leuke stevige hengst en wie er problemen mee heeft heeft pech!!!!!!!!!!!!en of ik het zelf hou zie ik wel heb namelijk een erg leuke verzorster die er vast wel voor wil zorgen.en ras maakt niet uit foto's kunnen gemailt worden.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:50

Nou ik zou het eerst maar eens even gaan overleggen met die verzorgster dan.. misschien heeft die er helemaal geen zin in..

Heb je er verder wel over nagedacht?? Wat het kost bijvoorbeeld???

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:03

Een paard zonder papieren opfokken kost hetzelfde als een paard met papieren opfokken. Een goed paard opfokken kost hetzelfde als een slecht paard opfokken. Met dat verschil dat het paard met papieren, of het goede paard, wat op gaat brengen op de markt, terwijl je hartstikke veel kosten hebt aan een slecht paard of een paard zonder papieren, je het soms niet kwijtraakt en het paard uiteindelijk toch op de markt beland.
Als je al beslist op een leven op de wereld te zetten, denk er dan ook bij na dat je er wel de verantwoording voor moet nemen. Een paard kan heel oud worden, kun jij hem tot aan zijn dood toe bekostigen? Verzorgstertjes vinden zijn het probleem niet...jij moet de kosten kunnen opbrengen voor smid, DA, voer, entingen, beleren, opfok etc.
Als jij nu zegt dat het veulen tot aan zijn dood bij jou mag blijven, zou ik zo zeggen: ga je gang.
Wil je alleen het veulentje fokken omdat het zo schattig is, een veulentje naast een merrie te hebben lopen, hoop ik dat je je verstand inschakeld en je merrie niet laat dekken. Veulentjes worden groot, schattige veulentjes worden misbaksels van jaarlingen (naarlingen) , en als ze uiteindelijk drie zijn moet je er ook wat mee gaan doen.

Uiteindelijk vinden niet zo heel veel veulentjes zonder papieren een eigenaar bij wie die oud mag worden. Het is al geen garantie dat een paard met papieren goed terecht komt...Lips are sealed

Je suis Charlie.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:09

Tiffie schreef:
Stond er bij he!
kruisingtussen een fjord en een shet!


Kun je niet vriendelijk reageren? Je zegt dat je eigen pony een kruising is, maar wat wil je voor hengst? Dat heb je er niet bij gezegd hoor!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:25

De hengst moet ook een kruising zijn tussen een Fjord en een Shet Haha!

(en daar zijn er dan gelukkig ook weer niet zoveel van: conclusie, geen veulen...Lips are sealed)

Je suis Charlie.

somexx

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:33

ik heb nog wel een ezel Clown

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:35

Artis heeft nog wel een Zebrahengst staan...Haha!

Als er uit die combinatie een veulen komt, ben je er iig zeker van dat er nooit op dat veulen gereden kan gaan worden...en ben je gegarandeerd van een enkele reis slager. Mocht je iemand vinden die wel gek genoeg is om dat veulen te kopen, dan heb je iig een veulen met een apart kleurtje.

Je suis Charlie.

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:37

youngster schreef:
Nou ik zou het eerst maar eens even gaan overleggen met die verzorgster dan.. misschien heeft die er helemaal geen zin in..

Heb je er verder wel over nagedacht?? Wat het kost bijvoorbeeld???
Dat hoeft ze niet hahaha want ik heb er wel zin in

Tiffany Love Ya More Than A *Onderschrift Can Say
Profiel bewerkt!! Haha!
Nino & Black Beauty Manege gaat weg Boos!

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:38

Tulandro schreef:
Kun je niet vriendelijk reageren? Je zegt dat je eigen pony een kruising is, maar wat wil je voor hengst? Dat heb je er niet bij gezegd hoor!!
Ik reageer vriendelijk, maar als je het typt komt het altijd anders over. Maar als je dachtt dat ik het onaardig bedoelde sorry dan Lachen

Tiffany Love Ya More Than A *Onderschrift Can Say
Profiel bewerkt!! Haha!
Nino & Black Beauty Manege gaat weg Boos!

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:39

Ik heb geen eige pony! Trouwens nog :p

En nog iets, als corky er niet over na gedacht had dan had ze het heus niet hier op bokt gezet!
Ze weet hoe duur het kost want ze heb zelf al tiffany als veulen gekregen en helemaal zelf opgevoet!

Tiffany Love Ya More Than A *Onderschrift Can Say
Profiel bewerkt!! Haha!
Nino & Black Beauty Manege gaat weg Boos!

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:45

Tiffie schreef:
En nog iets, als corky er niet over na gedacht had dan had ze het heus niet hier op bokt gezet!
Ze weet hoe duur het kost want ze heb zelf al tiffany als veulen gekregen en helemaal zelf opgevoet!

Knap hoor!!! Schijnheilig

Als ze zelf weet wat de kosten zijn van het 3 jaar op laten groeien van een veulen, in verhouding met de marktwaarde na 3 jaar, dan begrijpt ze vast wel dat er is gevraagd of ze het veulen zelf wil houden! Niet iedereen is zo 'fanatiek' om sloten met geld in de opfok van een veulentje te pompen, wat uiteindelijk (economisch!!) niet veel waard is en waarbij je voor het totaal gedurende 3 jaar geïnvesteerde geld een (kwalitatief) veel leuker beestje kan kopen.
Tenzij er uit deze 'creatieve' combinatie grand prix paarden komen, dan heb ik natuurlijk niets gezegd... Bloos

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:47

Grand Prix paarden worden niet geboren, Grand Prix paarden worden gemaakt. Maar zie maar iemand die een papierloos paard zo inschat dat het de moeite is om er zoveel werk in te stoppen dat het een Grand Prix paard wordt...

Of Corky moet er zelf toe in staat zijn om hem zover te brengen, dan heb ik natuurlijk niets gezegd...Lips are sealed

Je suis Charlie.

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:53

Ik help corky ook daarmee!

Tiffany Love Ya More Than A *Onderschrift Can Say
Profiel bewerkt!! Haha!
Nino & Black Beauty Manege gaat weg Boos!

corky
Berichten: 121
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 16:58

ey luister nou is ik vraag gewoon heel simpel of iemand een leuke hengst weet verder vraag ik geen commentaar!!!!!!!!!!en weet je waarom omdat ik heel goed weet wat paarden kosten en omdat ik heel goed weet dat een paard MET papieren ook slecht kan zijn.en ik weet ook donders goed dat een ziek paard duur is heb er zelf ervaring mee maar ik vraag niet om meningen oke!!!en ik heb genoeg geld voor 3 paarden ben dus rijker dan jij blijkbaar.en nog iets mij maakt het geen fiets uit die poedersuiker papieren en ik ken heeeeeeeeel veel meiden die een paard niet wegdoen omdat ie minder is of ziek of wat dan ook.dat zijn namelijk DE mensen die echt van paarden HOUDEN!!!en het hoeft helemaal geen fjord shet kruising te zijn.dus hou alsjeblieft op met jullie gezeik dat vraag ik toch niet.ben oud en wijs genoeg om zelf te beslissen stelletje paarden poedersuiker!

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:00

Nou ik ben het met corky eens!

Tiffany Love Ya More Than A *Onderschrift Can Say
Profiel bewerkt!! Haha!
Nino & Black Beauty Manege gaat weg Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 44 bezoekers