Terug van Trektocht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Terug van Trektocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 22:38

Aaaaah we zijn weer thuis Dromen

Heerlijke week gehad!
We hebben ongeveer 140 km gereden deze week.
Op zondag zijn we vertrokken in de stro-men-de regen Na 4 uur rijden had Pliva al wat schade opgelopen. Paula haalde in de eerste kilometers uit met een achterbeen tegen haar kaak, iets wat nog nooit eerder wa gebeurd, maar misschien toch spanning door het barre weer of de nieuwe omgeving en na onze pauze in het bos ontdekte mijn zus een flink bloedende wond op Pliva's voorbeen. Geen idee hoe ze eraan kwam, maar ze liep er gelukkig niet kreupel mee.
Aangekomen in droog Zwiggelte mochten de paarden op stal. Pliva een stal in, Paula de stal ernaast in, *Brul*, *Paniek*, *Spring* aan beide kanten van de muur, want ze konden elkaar niet zien. Binnen een minuut stonden we alle vier weer buiten Nagelbijten / Gniffelen
We hebben ze toen eerst in het weiland gezet, zodat de stalhouder twee stallen kon leegmaken waar ze elkaar wel konden zien. Dat ging gelukkig een stuk beter, al was Paula 's morgens wel ingevallen van de spanning.
Veel eetlust had ze niet, en we waren al bang dat we binnen een paar dagen weer thuis zouden zijn als het teveel spanning voor de paarden zou zijn.
Maandagmiddag reden we verder naar Meppen, waar we 2 dagen zouden blijven om een rustdag te kunnen nemen. Een lange rij-dag, maar wel een mooie route.
Hier kregen ze een prachtig weiland, en onze caravan stond met uitzicht op de paarden. Ze voelden zich hier gelukkig meteen heel erg happy.
Op de rustdag hebben we een half uurtje dressuur gereden in de mooie bak die ze daar hadden, heerlijk!!
Op woensdag zijn we naar Odoorn gereden en hielden we een stop bij Rijmaaran in Schoonoord. De kilometers vlogen voorbij en de paarden liepen heerlijk ontspannen en vlot. In Odoorn aangekomen bleek het weitje waar de paarden in moesten al bezet met 2 paarden Boos! We hadden speciaal nog gebeld de dag ervoor of het weitje leeg was, dat was wel een enorme afknapper na 5 uren rijden. Stroomdraad hadden ze niet, dus er werd een lang touw gespannen, en met stokken uit het bos ondersteund. Dit moest de paarden uit elkaar houden.
De caravan stond tegen het weiland aan. Ik heb bijna geen oog dichtgedaan die nacht, en de keren dat ik kort in slaap viel droomde ik over loslopende paarden, gesneuvelde touwen, enz enz.
Gelukkig vertrokken de andere 2 paarden de volgende dag al vroeg, maar we besloten mooi verder te trekken, omdat we ons hier niet rustig over voelden.
Op donderdag ging de reis naar Buinerveen, een erg mooie en lange rit.
Daar aangekomen werden we hartelijk ontvangen, en de paarden hadden een prachtig weiland met uitzicht over de Hondsrug. Twee vriendinnen van stal kwamen langs met de barbeque en tot laat in de avond hebben we ontzettend veel lol gehad. Haha!
Helaas ook daar niet rustig geslapen, rond een uur of 5 ´s ochtends hoorden we de paarden rennen. Even gaan kijken, en ze waren wat onrustig. Er zaten veel steekvliegen in die omgeving, waar de paarden flink last van hadden. (en we hadden 4 liter!!! vliegenspul mee, wat hard op ging in deze vakantie!)
Later op de ochtend werd het zo erg dat Paula bokkend en galopperend door het weiland ging, en zo bezweet raakte dat we besloten hebben om ze de rest van de dag op stal te zetten.
Paula kreeg een mooie box waar wel 3 paarden in pasten, en mijn zus en ik hebben de dag gebruikt om naar Exloo te fietsen om vliegendekens en Veerust te kopen. Het was 8 km fietsen en precies halverwege op een lange, saaie en vooral hete weg (geen plekje schaduw Cool ) kreeg mijn zus een klapband. Dussssssssss...
Gelukkig waren ze van de camping zo lief om de fiets te vervangen door een goede. OK dan!
Op vrijdag zou een vriendin met paard langskomen om de laatste dagen mee te rijden. Weer kregen de paarden zoveel last van horzels dat ze druipend van het zweet door het weiland renden. Weer ingespoten met veerust en snel opgezadeld en vertrokken, omdat er tussen de weilanden veel meer wind stond.
Aan het eind van de middag kwamen we aan in Grolloo. Een enorm weiland waar de drie paarden in mochten! Heerlijk geslapen daar. Paula had het naar haar zin dus ik was ook rustig Bloos Haha!
Vanochtend zijn we richting Deurze gegaan. Niet zoveel kilometers, maar het tempo lag laag *LOL* Ze dachten zeker dat ze weer de halve provincie door moesten Knipoog Toen we vlakbij stal kwamen hebben we nog een stuk gedraafd en Paula had heel goed door dat we bijna thuis waren!
Op stal heb ik haar lekker onder de slang gezet, al het vuil, zweet, zand, en vliegenspul eraf, en daarna lekker de wei in.

Het zal heel erg wennen zijn, we hebben ze vanavond uit de wei gehaald en op stal gezet. Paula ging meteen op rust staan en slaapt vast heerlijk. Ze heeft zo ontzettend goed haar best gedaan. We hebben heel veel rare dingen gezien onderweg maar ze was zo verschrikkelijk braaf.
Ook de conditie heeft me verbaasd van beide paarden. Ze kunnen beide behoorlijk hard stappen en hielden dat u-ren-lang vol. Kilometervreters

Bijna elke ochtend hadden we uitzicht op de paarden, zodra we de deur van de caravan open deden begonnen ze te hinniken Lovers Je bent 24 uur per dag bij elkaar in de buurt, en ziet elk poepje, plasje, zuchtje, gaapje Haha!

Morgen zal ik de foto's op de pc zetten, en misschien schiet me nog meer te binnen maar ik merk al dat het toch niet in woorden te beschrijven is wat we allemaal meegemaakt hebben dus daarom maar een verslagje van de week. De foto's vertellen vast de sfeer wel.

En nu naar mijn vriendje Ach gut


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:43

Wauw lijkt me erg sjiek om te doen
Ben benieuwd naar de foto's! Haha!


Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:55

Mooi he, zo'n trektocht?! Je paard is echt je maatje zo'n week, want je moet elkaar goed in de gaten houden. Heeft ie spierpijn, last van vliegen Haha! , is ie moe of nog goed fit?

Morgen de paardjes wel even beweging geven. Het is verleidelijk ze een rustdag te geven, maar vaak is het beter de stijfe spieren even op gang te helpen. Voor allebei goed! Haha!

Ik ben trots op jullie! OK dan!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 23:15

Leuk dat het goed is gegaan hoor! Alleen ben je op een camping in meppen geweest? ik ben namelijk op vakantie geweest in meppen (de bronzen emmer) en daar zat ook een manege bij waar je met caravan kon kamperen......

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 00:23

Klinkt als een betere vakantie
Maar wel lekker om te weten dat de paardjes nu weer rustig op stal staan, dan slaap je zelf ook een stuk rustiger Haha!

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 00:45

Oh, heerlijk! Ik kan me mijn eerste en enige en laatste trektocht bijna niet meer herinneren, maar door jouw verslag komt het weer helemaal boven!!
Wat moet je hebben genoten! Ben strondjaloers!

www.trec-soeren.nl

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 08:57

Dat klinkt heerlijk!
Goed dat jullie het zo fijn gehad hebben. Dus voor herhaling vatbaar?

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:02

oooh wat lijkt me dat gaaf zeg!!
Ben benieuwd naar de foto's hoor!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:06

Klinkt super, Cody op een paar onrustige nachten na Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:18

Super zeg Marije!
Ben blij dat wij het nog te goed hebben Tong uitsteken Knipoog
(ik ga eind aug. samen met Ilona)

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 09:22

Nee de paarden hebben geen spierpijn, maar Paula vond het geloof ik wel fijn om in haar eigen stalletje even flink bij te slapen. Haha!
Vandaag heen zien we niet tegenop, we grapten al hoe vaak we vandaag heen zouden gaan *LOL* Heb vannacht geloof ik alleen maar over de paarden gedroomd Schijnheilig
Wel moet ik zelf naar de huisarts, ik heb een tekenbeet opgelopen waarschijnlijk. Vanaf donderdag had ik een rare plek rond mijn enkel en er kwam een kringetje omheen en lange stukken lopen ging niet fijn, het voelt wat verdoofd, dus ik denk dat ik de rest van de week aan de antibiotica zit.
Lintjuuuh schreef:
Leuk dat het goed is gegaan hoor! Alleen ben je op een camping in meppen geweest? ik ben namelijk op vakantie geweest in meppen (de bronzen emmer) en daar zat ook een manege bij waar je met caravan kon kamperen......

Ja, daar stonden we! Was jij daar ook met je paard daar op vakantie? Misschien hebben we elkaar wel gesproken of gezien.
We hadden een schimmel en een bruine mee.

En ja, het is zeker voor herhaling vatbaar Zowel de paarden als wij zijn weer een flinke ervaring rijker. We zijn langs alle obstakels geweest die je maar kan bedenken en we weten nu ook dat ze zich snel kunnen aanpassen aan een nieuwe omgeving, zolang ze maar bij elkaar kunnen staan en wij af en toe langskomen met een emmer voer Tong uitsteken

De steekvliegen waren wel vervelend, dus misschien in het najaar nog eens een weekendje weg ofzo. Drenthe is voor paardenliefhebbers onuitputtelijk qua mooie omgevingen volgens mij.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:26

Klinkt erg goed Marije. Voelt ook voor mij aan als jeugdsentiment. Ben wel nieuwsgierig naar de foto's.

Fiesta, freiberger, what else?

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:29

Leuk dus!
Wil ik ook ooit nog een keertje doen, lijkt me geweldig!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:07

Erg leuk dus, maar toch ook wel spannend!
Je wordt er vast wel creatief van, dat je allerlei problemen moet oplossen onderweg. Volgens mij moeten jullie maar een handleiding schrijven over 'Een week met je paard op pad', daar zouden veel mensen wat aan hebben (ik houd me aanbevolen!!).

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:12

Het was dus een geslaagde tocht OK dan! .

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de pics .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:51

Hee wat leuk zeg! Ik keek al uit naar je verslagje. Ik heb vroeger veel gefietst in Drenthe (en zei dan altijd tegen mijn moeder, ik wou dat ik nu op het paard zat... Knipoog ) en ken natúúrlijk de omgeving van Deurze/Rolde/Balloërveld van de buitenritten bij Piet.... Dus ik heb even met je mee gezwijmeld. Fijn dat de paarden zich goed hebben gedragen, en zo te horen hebben jullie ook wat leermomenten doorgemaakt Tong uitsteken
Ben heel benieuwd naar de foto´s!
Verhuren ze bij jullie op stal vakantiestallen? Kan ik een keertje komen logeren met Mirage? Haha!

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:43

O wat een heerlijke rit, zo zeg, wat goed dat jullie het gewoon gedaan hebben en lekker op vakantie zijn gegaan per knol en kipcaravan OK dan!

Ben blij te lezen dat het zo goed is gegaan en dat jullie lol hebben gehad!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:55

Klinkt super
Fijn dat het allemaal zo goed gegaan is Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:24

Klinkt geweldig OK dan! Dat wil ik ooit nog wel eens doen. Gaan jullie nog een keer?

Sterkte bij de HA!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:33

Klinkt als een super vakantie! OK dan!
Ik ben heel benieuwd naar de foto's

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:41

Nou nou.. dat klinkt zeker goed. Ben erg benieuwd naar de foto's en vind het echt geweldig dat jullie het zo leuk hebben gedacht.

Ik krijg nu zelf overigens spontaan heimwee naar de elfstedenrit die ik ooit eens gereden heb.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:52

Dat klinkt echt gaaf! Verder als een tweedaagse rit ben ik helaas nog niet gekomen. had je van te voren uitgezocht hoe ver en waar je heen wilde rijden?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 14:08

MiraMar schreef:
Verhuren ze bij jullie op stal vakantiestallen? Kan ik een keertje komen logeren met Mirage? Haha!

Ik kan het wel voor je vragen

@Riëtte: we hadden inderdaad van tevoren de route (en het aantal km per dag) al grotendeels bepaald en hebben zelfs de campings/maneges met de auto bezocht voordat we op trektocht gingen zodat we wisten wat we konden verwachten. Ook aan de hand daarvan hadden we de rustdagen (woensdag en vrijdag) bepaald.
Twee overnachtingen hebben we toch aangepast, omdat het voor de paarden rustiger zou zijn qua omgeving of omdat het de rij-afstand korter of langer kon.
We hadden allerlei routekaarten mee en het boekje 'Men en Ruiterroutes in Drenthe', zodat we alle mogelijk adressen van overnachtingen, hoefsmeden, dierenartsen en pauze-plaatsen bij de hand hadden. Erg handig

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:15

Wowie! Dat klinkt cool man! Wil ik ook! Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's!

:D M2 + 8 :D

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:32

*jaloersheid* !Van zo'n verslag krijg je zin om zelf op pad te gaan Haha! !Alleen wel jammer van al die vliegen!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 178 bezoekers