Ach ja ik ben minder dan die M-dressuur-tuthola...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Ach ja ik ben minder dan die M-dressuur-tuthola...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 20:56

Tja ik had vandaag weer zó'n leuke ervaring....NOT.
Komen we op de manege om even iets te overleggen, Peter parkeert de auto en ik stap uit.
Honderd meter verder loopt een meisje dat ik ken, dressuurmiep genaamd omdat ik maar geen echte namen wil noemen, met haar pony.
Ik roep: "Hoi .... !" (inclusief naam dus).
Mevrouw KIJKT niet eens en loopt door.
Dus ik denk, ze heeft me niet gehoord.
Ik roep nogmaals: "Hallo, hohoi ..." (dus haar naam ook weer erbij).
Mevrouw loopt verder en verdwijnt achter de stallen.

Ik riep behoorlijk hard, en Peter zei al: die heeft vast haar dag niet.
Maar ze is dus behoorlijk verwaand en verwend, dus ik dacht: straks ff nog een keer gedag zeggen als ik haar tegenkom, kijken wat er gebeurt.

Dus wij naar de bak, ff tegen iemand anders gekletst en nog een berichtje doorgegeven.
We lopen terug richting auto, komt ze langs lopen met haar pony aan de hand.
Ik zeg "Hee hoe is het er mee! Had je me niet gehoord?"
Ik keek er nog heel vrolijk bij, zo van 'ik geef die meid nog een kansje voordat ik pissig word'...
Zegt ze niks en negeert me volledig. Verward

Ik denk krijg nou wat?
Dus ik loop hen achterna en ik zeg nog: "Je bent toch niet boos op me? Heb ik iets gedaan of zo?"
Heel vriendelijk klonk dat nog...
Roept ze terug bij de weg: "Ik heb geen zin in kletsen!"
Ik roep: "Dat hoeft toch helemaal niet!?"

We zijn maar weg gereden.
Ik ben nu dus helemaal p... Boos! Boos! Boos!

Wie denkt ze wel dat ze is? Ze heeft wel vaker dat ze me straal voorbij loopt.
Ze rijdt goed, heeft twee pony's, rijdt bijna elk weekend wedstrijden, heeft priveles en loopt altijd met de duurste nieuwe spullen.
Haar moeder rijdt haar minimaal vijf keer per week naar de manege om te kunnen rijden, en haar ouders zijn vrienden van de manegehouders dus... kan ze alles maken.
Ook mij niet gedag zeggen.

Want Dorine rijdt geen wedstrijden en is nog maar een eenvoudige beginner zonder dure spullen, die niet zoals zij met make-up en strakke truitjes loopt....
En ja zolang Dorine geen duur paard onder de reet heeft en elke week wedstrijden rijdt, mag Dorine compleet genegeerd worden.
Want dan hoort Dorine niet in haar wereld.
Dorine is dus minder.

Ach ja ik weet dat ik nu overdrijf, maar dit is echt haar denkwijze.
En ik heb al zo weinig energie, ik zou me er eigenlijk niet druk over moeten maken.
Maar innerlijk
zit het er nog
het voelt als iemand
die in mijn zieltje zit te knijpen...
zou ze het ooit
leren begrijpen?

Knipoog

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 20:59

Echt vervelend zijn dit soort dingen. Heb er af en toe ook last van. Ik negeer het meestal maar gewoon en gewoon bot terug doen, dan is het zo over.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:01

Dorine, om zulke mensen moet je je echt niet druk maken, die zijn het echt niet waard. Je hebt er altijd van die "rotte appels" tussen zitten. Jij hebt toch je Cherise en daar voel jij je gelukkig mee! Daar gaat het toch om. En wat niet is kan nog komen he Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:03

hahaha geweldig, jij kan je net zo opfokken als ik Haha!
Daarom ben ik blij dat ik mijn paardjes thuis heb
staan, de enige die verwaand tegen me kan doen is
mijn vriend Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:03

hey vervelend is dat he? gewoon negeren de volgende keer als zij hoi zegt... ach ja en meer kan je er toch niet aan doen... maar bedenk wel dat het bij hun ligt en niet bij jou.. ook al maak jij je je eigen er druk om... laat lekker gaan.. !!! dat zijn echt v die verwende poedersuiker mutsen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:21

Och ja, ik weet wat je bedoelt Haha! zo ging het vroeger bij ons ook wel eens. Gewoon stug aardig blijven doen, want het is namelijk zo

Er is geen triomfantelijker gevoel dan een groet te ontvangen
van diegene die het mompelend uit een zuur mondje perst
van iemand die zonodig de verwaande dressuurmiep uit moet hangen
maar Dorine, met vriendelijkheid kom je lekker altijd nog het verst Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cody op 04-03-02 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:21

bah, wat een verschrikkelijke hekel heb ik toch aan zulk soort mensen. Ik kan me daar ook zo vreselijk aan irriteren, die walgelijke mensen die denken dat ze zoveel beter zijn dan anderen. En M? Ik vind dat niet hoog hoor, dan ben je nog niet eens op de helft. Dus geen reden om je arroganter te gedragen, nou heb je daar zowiezo al geen reden voor. Iedereen heeft zijn waarde.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:29

wat een zielig kind zeg... DFat je daar aandacht aan schenkt... Met zo'n laag iemand zou ik niet eens contact willen!
Blerg, aan dit soort mensen heb ik dus echt een hekel.. Van die arrogante k.u.t koppen... Bbbrr mn handen jeuken al!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:34

Jammer dat mensen zo kunnen reageren maar trek het je niet aan. Kijk om je heen, genoeg leuke mensen die wel je aandacht waard zijn. *LOL*

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:35

Bah vrezelijk zulke mensen!Ik had pas ook zoiets.Ik reed in de duinen en er kwamen 2 ruiters tegemoet die duidelijk erg trots opzichzelf en hun paarden waren(dure zadels ,hoofdstellen,kleding,houding).Maar ik zeg altijd iedere paardengek gedag (andere mensen ook wel hoor Knipoog ),dus hun ook..maar ze keken me aan trokken hun neus op en zeiden niks.Waarop ik zei 'Nah dan geen hallo!!'..blijkbaar schrokken ze daarvan ofzo want ze draaiden zich ineens om en zeiden toch maar wel 'hallo'.

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:46

oh bah vreselijk, bij mij op de club hebben we ook van die types er tussen zitten, vind dat je nog netjes gereageerd hebt, ik zou iets minder aardig terug gedaan hebben, niet dat je daar iets mee bereikt, maar voor je eigen zelfvoldoening wil het nog wel eens helpen Extreme duivel

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 22:07

Och Dorine, ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt. Nou, gewoon nix vanaan trekken hoor! Zij krijgt vandaag of morgen haar portie wel thuis.
Laten we het ermaar op houden dat ze in de pubertijd zit en gewoon niet weet hoe ze zich moet gedragen. En als zij eenmaal de bokkenpruik op heeft..... nou dan ben ik blij dat ik haar moeder niet ben. Of misschien beter: ZIJ moet dan blij zijn dat ik haar moeder niet ben. Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 22:26

Ik vind het eigelijk best goed van je dat je zolang je best blijft doen!
Mij overkomt het ook weleens, soms, zoveel dressuurmiepen kom je niet tegen op het strand Haha!
Ik denk dan van, nou ja zeg. Ben ik niet lief dan? Schijnheilig Nee zeker dan, nou ja, zak dan maar diep in de ....
Zeg ik ook niets meer.

Eigelijk is het beter om gewoon vriendelijk door te doen, komt eigelijk beter aan bij zo'n persoon!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 22:49

Lekker dan!
Wees maar blij dat ze niet met je wil praten. Aan dat soort personen heb je toch geen boodschap. Laat ze lekker in hun eigen bekrompen wereldje blijven, heb je er ook geen last van.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 23:56

haha wacht maar
Ooit komt de dag dat ze d'r pony ni8et op de wagen krijgt oid en er dan niemand anders op stal is dan Dorine... en watr zeg jij dan? Ik weet niet of ik wel zin heb om te helpen... Haha!

Triest he, zulke mensen!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 00:16

Ach Dorine, dit zegt toch meer over haar dan over jou! Wat een miep zeg!
Idd gewoon gedag blijven roepen, en je het verder absoluut niet aantrekken. Je komt daar uiteindelijk toch voor je paard!

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

ehhh M dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 01:43

Dorine, maak je niet druk!

Gewoon weer een prachtvoorbeeld van iemand die van haar ouders niet heeft meegekregen dat je iemand gedag behoort te zeggen. En tja, de jongedame (ze moet minstens 17 jaar jonger zijn.......) behoort jou gedag te zeggen....de jongere groet de oudere, en niet andersom!

Dus de moraal van het verhaal: de volgende keer gewoon gedag zeggen als ze "vergeet" je te groeten, niks geen scenes. Als je haar pa en ma ontmoet kun je ze terloops melden dat je zo blij bent met de jeugdige ruiters en amazones van tegenwoordig die zo blijmoedig iedereen zo geweldig correct groeten.

Groetjes,

Petra

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 08:44

Ik ken het meisje in kwestie niet maar vergeet niet dat mensen die heel verlegen zijn ook als arrogant over kunnen komen.
O.k. niet gedag zeggen is niet leuk, dat had ze op zijn minst even kunnen doen, maar ik heb soms ook wel eens van die off-days waarbij ik echt geen zin heb om met iedereen een praatje te maken.
Misschien dat ik dan ook arrogant over kom, maar zo is het zeker niet bedoeld.

En met 'klasses' Misselijk heeft dat al helemaal niet te maken, meer met mijn bui.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:19

Misschien heeft het feit dat ze M rijdt en jij niet, helemaal niets te maken met het niet groeten.

Ze kan gewoon een narrig kreng zijn, die op zo'n moment niemand een woord gunt. Dus betrek het niet op jezelf Dorine!

Die griet is gewoon asociaal, zelfs als je geen zin hebt in kletsen kun je nog even groeten of alleen maar je hand opsteken. Kwestie van opvoeding, die zij waarschijnlijk niet gehad heeft...

Verwende paardenmeisjes kom je vaker tegen, daar moet je bovenstaan hoor!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:29

Dat meisje heeft duidelijk een probleem, en nou ga jij het tot jouw probleem maken??? Nee toch zeker, daar ben jij toch veel te slim voor?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:40

Dat is nou één van de redenen dat ik niet op een grotere stal wil staan, daar heb je nou eenmaal dat soort mensen en dat kost mij veel teveel energie, ik ga me daar veel te druk over lopen maken. Maar goed, dat is niet echt normaal, zal wel een jong meisje zijn die inderdaad door en door verwend is. Zulke mensen komen zichzelf nog wel eens tegen als ze wat ouder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:42

Ook andere mensen hebben wel eens een absolute kl*tedag Dorine.... Dus denk eens aan de mogelijkheid dat haar wereldje ook wel eens ingestort kan zijn; dat gebeurt namelijk ook bij 'andere klasses' zoals jij dat wenst te noemen.
Voor hetzelfde geldt is haar relatie net naar de kl*ten gegaan, of is er iemand overleden waar ze heel veel van hield, heeft ze gruwelijke ruzie met haar baas gehad, of net gehoord dat ze zelf wat mankeert......

Als ik een kl*tedag heb gehad, grom ik ook alleen iets wat op 'hoi' zou moeten lijken (wat door anderen wel eens niet gehoord wordt omdat ik ze dan ook niet aankijk en gewoon doorloop terwijl ik grom Haha! ).......

Ik ken het betreffende meisje natuurlijk niet, dus heb geen flauw idee van de reden waarom ze niet leuk gedaan heeft. Maar misschien is het handig om eens aan bovengenoemde mogelijkheden te denken voordat je jezelf over de zeik helpt en rare dingen over 'klasses' en 'ik ben maar....' gaat zeggen en schrijven.

Loop volgende keer eens naar haar toe, en vraag hoe het met haar gaat. Misschien staat hier dan volgende keer wel een heel ander verhaal, over een manegegenootje dat nodig even haar hartje uit had moeten storten, maar die niemand kon vinden tot Dorine kwam vragen hoe het nou echt met haar ging..............

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:43

Hmmm... het is dus in al die jaren nog niks veranderd... Ooit startte ik een manegepony in de B dressuur. Niks geen bijzondere pony (beetje lomp wel), geen witte rijbroek (beige, die kon ik in de les en met de wedstrijd dragen Knipoog ) en met losrijden in de buitenbak kreeg ie het op z'n heupen. Bokkerdebok de hele bak door, ik kon er niks aan houden. Blijven zitten en wachten tot het over is. Rijdt er zo'n sjiek ponietje naast me (met van die lange benen, je kent dat wel), met een kind erop, helemaal in wedstrijdkleding en zo'n haarnetje met pareltjes... Neus omhoog (moest ook wel, mijn pony was groter Haha! ), zegt ze: "Kun jij je pony niet in bedwang houden?" Mijn antwoord: "Neuh!" En binnen in de ring reed ik haar eraf... WRAAK!! Hahahahahahahaaa! Dorine, het zal ook wel niet aan jou gelegen hebben. Zoals de anderen al zeiden: stug volhouden met vriendelijk groeten. Mijn ervaring is dat zelfs de stugste Fries uiteindelijk ontdooit...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:09

hee lieverd!nou dat ze niet met jou bevriend wil zijn is haar gemis!want jij verijkt andermans leven op zo'n mooie wijze:zij is te dom om dat te zien of te waarderen.
en gelukkig waarderen een hele hoop mensen jou juist wel daarom!lievve meid:maak je maar druk om cerise,om peetje en om je eigen gezondheid,is veeeeeeeeeeeeel belangrijker.*smak*

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:37

Sonja schreef:
Ook andere mensen hebben wel eens een absolute kl*tedag Dorine.... Dus denk eens aan de mogelijkheid dat haar wereldje ook wel eens ingestort kan zijn; dat gebeurt namelijk ook bij 'andere klasses' zoals jij dat wenst te noemen.
Voor hetzelfde geldt is haar relatie net naar de kl*ten gegaan, of is er iemand overleden waar ze heel veel van hield, heeft ze gruwelijke ruzie met haar baas gehad, of net gehoord dat ze zelf wat mankeert......

Als ik een kl*tedag heb gehad, grom ik ook alleen iets wat op 'hoi' zou moeten lijken (wat door anderen wel eens niet gehoord wordt omdat ik ze dan ook niet aankijk en gewoon doorloop terwijl ik grom Haha! ).......

Ik ken het betreffende meisje natuurlijk niet, dus heb geen flauw idee van de reden waarom ze niet leuk gedaan heeft. Maar misschien is het handig om eens aan bovengenoemde mogelijkheden te denken voordat je jezelf over de zeik helpt en rare dingen over 'klasses' en 'ik ben maar....' gaat zeggen en schrijven.

Loop volgende keer eens naar haar toe, en vraag hoe het met haar gaat. Misschien staat hier dan volgende keer wel een heel ander verhaal, over een manegegenootje dat nodig even haar hartje uit had moeten storten, maar die niemand kon vinden tot Dorine kwam vragen hoe het nou echt met haar ging..............


Ik sluit me hier volledig bij aan.
Viv