Westernstables Hazerswoude ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Westernstables Hazerswoude ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 22:31

Zo tussen '95 en '97 heb ik met veel plezier gereden bij de voormalige Western Stables in Hazerswoude. Ben toen wegens blessure een lange tijd gestopt met rijden, en later kwam ik erachter dat de stallen inmiddels niet meer bestonden...Heel jammer, want ik heb het er erg naar mijn zin gehad !

Sinds een jaar rijd ik weer..niet meer western, en ook niet meer op les. Gewoon een bijrijdpaardje dat op een boerderij in de buurt gestald staat.

Zo af en toe denk ik nog wel eens aan die westerntijd..ben nooit helemaal van het westernvirus afgekomen Haha! Ik vroeg me af of er op bokt nog meer mensen zijn die bij de stables gereden hebben..misschien kennen wel elkaar wel ?

Ik reed vroeger op maandagavond, en later op dinsdagavond..beide avonden om 7 uur als ik het me goed herinner. Meestal reed ik op King, die eigenwijze schimmel met kuren. Ik reed altijd samen met een vriendin, Karin. Ik was die kleine, met dat korte donkere koppie Tong uitsteken

Zijn er nog mensen die me misschien herkennen ? Rijden jullie nog steeds western ? Ben benieuwd..wie weet is het voor mij een stapje in de richting om opnieuw met western te beginnen Haha!


snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:51

hahaha linnie ,, neej ik ken die stal nie maar ik heb ehm wel op de site gezien hahah ,
maar er zijn daar wel leuke paardjes hoor! OK dan!

nou groetjes sanne

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

leila777
Berichten: 104
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 08:26

hey,
ik heb ook op hazerswoude gestaan (toen nog met jewel de zwart bonte merrie)
helaas is die tijd voorbij! Huilen
ik weet niet waar alle lesklanten zijn gebleven maar van een aantal pensionmensen weet ik dat we ons over heeel nederland hebben verspreid.

Syl (toen nog de bijrijder van Flyn en Wortel, nu de eigenaresse van Wortel) staat bij ons in pension.
wilfred en fransisca van buzz zit in't hoge noorden en is de vice-voorzitser en het secretariaat van de DPHC.
john en saar http://www.maysflower.nl (is nog redelijk in de buurt)
han en dan van Quilla zijn een gezinnetje begonnen in drenten.
esther P van Shady staat ergens op een stal in hazerswoude
leo,annie,roy en jim zijn nu de eigenaren van manege Kalverhoek.
en jan zit nu op de lone star westernstables in alphen a/d rijn(lage zij v/d rijn). waar ook theo en corrine hun paardje hebben staan.

ik zit op dit moment in't zuiden van gelderand en ga per 1 september een western pensionstal beginnen in het midden van nederland nl.Woudenberg.
nou dit is wat ik zo'n beetje weet van de mensen van toen..........
(kom in september is een keertje gezellig langs)
groetjes, lila

the more i learn about men, the more i love my horse!

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 10:03

He Lila...jaaaa jou ken ik Haha!

Ik ben het schoonzusje van Wendy..weet je nog

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:11

Daar heb ik ooit 10 proeflessen gevolgd.Ik was helemaal gek van Fellow,maar mss kwam dat wel door z'n naam(m'n eigen paardje heet Buddy).
Ik kan me nog goed herinneren dat ik in dezelfde les zat als een vrouwtje met een uit de kluiten gewassen pup. Haha!
Na die tien lessen ben ik nooit meer doorgegaan,het western rijden trok mij toch niet zo.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:06

Ik ben bij de westernstables met het "western-virus" besmet. Ik reed op Zero, Fellow, BigMac en ook op een klein palomino merrietje wat daar een tijdje stond, maar daar ben ik de naam van vergeten. Ze heeft er ook niet zo langs gestaan.
Ik heb er later mijn paardje gekocht: Banish!
Banish was Cassie's eerste veulen. Ik heb hem nu in Stompwijk staan.

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 11:45

Fellow is later verkocht..BigMac ook..die was trouwens wel heeeel "BIG" vond ik Haha!

Banish kan ik me ook nog herinneren ja...ik geloof dat Jim toendertijd bezig was 'm in te rijden, maar dat weet ik niet meer zeker.

Dan kennen jullie vast Otoes ook nog wel..toch ?

ElsJ

Berichten: 161
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bocholt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:21

Otoes bird????

kleine paint merrie?

Face your fears, live your dreams!


astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 20:34

Nee, het was wel een merrie, maar dan een vos..ik geloof Otoes Crown Page

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:48

eej lin zo te horen een leuke tijd vasn vroeger he?

gr susanne

Onderschriftloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 07:56

Ik ben er wel een paar keer geweest, King was inderdaad een leuk dier. Een kennisje van me reed daar, en ik ben een paar keer mee wezen kijken. Het westernvirus had toen nog niet toegeslagen; ik vond het maar niks wat ik daar allemaal zag Haha! Was toen nog vreselijk aan het dressuurrijden en zag het nut van die rare oefeningen allemaal niet zo in *LOL*

Voor wij gingen verhuizen naar het Oosten hebben we nog een aantal weken op de Lone Star Stables in Alphen gestaan, waar Jan Trel ook staat en lesgeeft. Was een erg leuke stal, prima sfeertje. Die meiden die daar in zitten deden het erg leuk, en hadden grote plannen voor de stal. Ik hoop dat het ze allemaal lukt, zou echt een verrijking voor die omstreken zijn. Aanrader om daar eens een bakkie te gaan doen! Ik denk dat je er wel meer bekenden tegen zult komen.

leila777
Berichten: 104
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 08:39

fellow is maar heel even verkocht geweest, en is nu engels lespaard op de kalverhoek. otoes loopt daar ook en is nu inmiddels moeder van een aantal hele leuke veulens. en big mac is verkocht en loopt nu in engeland als ik het goed heb.

het was daar inderdaad errug gezellig altijd en ik weet inmiddels ook wel zeker dat dat iets bijzonders was daar. en dat je die gezelligheid nergens meer in die vorm zal tegenkomen...............(tja, vroeger dat was nog eens een tijd Ach gut )

the more i learn about men, the more i love my horse!

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 08:49

Ja Op otoes heb ik heel wat uurtjes doorgebracht, en ook op ??? slide...... ik weet zijn naam niet meer was ook een vosje, is later verkocht. Heb daar een periode gereden in de tijd dat ik een veulen had en niet kon rijden. Otoes heb ik begin dit jaar weer terug gezien bij de kalverhoek. best grappig om na tig jaar weer haar te zien.

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:06

zomon schreef:
Ja Op otoes heb ik heel wat uurtjes doorgebracht, en ook op ??? slide...... ik weet zijn naam niet meer was ook een vosje, is later verkocht. Heb daar een periode gereden in de tijd dat ik een veulen had en niet kon rijden. Otoes heb ik begin dit jaar weer terug gezien bij de kalverhoek. best grappig om na tig jaar weer haar te zien.


Hi,hi, dat is grappig, ik heb daar een aantal jaar met paard gestaan, dus eigenlijk zou ik jou al moeten kennen, behalve dan van de boktkampen
Ik heb daar een leuke en bijzondere tijd gehad.

One moment can change everything.

United Stables That's US

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:23

Nou, jij kwam daar denk ik iedere dag en ik alleen maar op ik geloof dinsdag ochtend. hadden we met zijn 2'n les.
Neeee ik heb jou nooit gezien daar hihihi. idd grappig
was wel weer een tijd geleden hoor.

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 16:35

BigMac was toch aan dat gezinnetje verkocht ? Die mensen die ginger verhuizen naar Hazerswoude ? Pa, ma en 2 dochters..één van de dochters was heel enthousiast, en de ander reed niet of nauwelijks..

En Fellow..die zou net verkocht worden rond de tijd dat ik daar wegging..weet dus eigenlijk niet hoe dat verder is gegaan. Toch weer teruggekomen dus !

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:03

astra4 schreef:
Fellow is later verkocht..BigMac ook..die was trouwens wel heeeel "BIG" vond ik Haha!

Banish kan ik me ook nog herinneren ja...ik geloof dat Jim toendertijd bezig was 'm in te rijden, maar dat weet ik niet meer zeker.

Dan kennen jullie vast Otoes ook nog wel..toch ?

Ik heb nooit in hazerswoude gereden maar ik rij nu op kalverhoek en ik heb een veulentje van Otoes Haha! Nou ja inmiddels is ze 4 dus niet echt meer een veulentje maar goed Knipoog

mixie
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:14

[quote="astra4"]BigMac was toch aan dat gezinnetje verkocht ? Die mensen die ginger verhuizen naar Hazerswoude ? Pa, ma en 2 dochters..één van de dochters was heel enthousiast, en de ander reed niet of nauwelijks..

Ja Big Mac hebben mijn ouders toen gekocht
Ik (marjolein) Heb er nog wedstrijden mee gereden en wat prijzen mee gewonnen. We heben er heel veel plezier van gehad OK dan!
Maar 3 jaar later had ik hem nog een keer meegenomen naar de WRAN NK maar daar heb ik me voor de zondag uit moeten schrijven omdat hij het niet meer trok hij was toen al 19.

Wij gingen daarna ook naar de kalverhoek we hadden inmiddels ook al een 2e paard (ima cool mix, daar reed leo en jimmy op) die stond daar en en na ongeveer een jaartje heb ik moeten kiezen tussen recreatief rijden of wedstrijden en op dat moment zat ik in het jeugd team en ik koss voor de wedstrijden en dat betekende dat we Big Mac weg moesten doen, die hebben wij toen mee gegeven aan (toen) een vriendin van mij die ging verhuizen naar engeland. Als het goed is geniet hij daar van zijn pensioen.

Later is mix ook weg gegaan want dat klikte niet meer. Huilen
Inmiddels heb ik nu weer een 13-jarige quarter merrie die drachtig is waar ik ook weer wedstrijden mee rij. Ik ben trouwens nog de enigste van de familie die nog rijd me ouders zijn nog wel gek van paarden maar hebben geen tijd om te rijden i.v.m. de winkel (d-star)
groetjes Marjolein

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 06:53

astra4 schreef:
Banish kan ik me ook nog herinneren ja...ik geloof dat Jim toendertijd bezig was 'm in te rijden, maar dat weet ik niet meer zeker.

Dan kennen jullie vast Otoes ook nog wel..toch ?


Ja, Jim heeft hem ingereden, dat klopt inderdaad.

En Otoes kende ik nog van de tijd dat ze nog van Jan was en bij de Vreehorst stond in Voorschoten.
Die kwam ik toen bij de westernstables weer tegen. Dat was ook wel grappig. En de mensen die haar toen hadden, kende ik weer van de manege waar ik gewerkt had in Leiderdorp.
Allemaal erg toevallig Lachen

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 22:31

Aha Banish..dan heb je vast bij manege Liethorp gewerkt..en daar heb ik dan weer jaaaaren gereden

BillyBoy
Berichten: 57
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:23

oke, ik ben er ook nog. Ben eigenaresse van Bill, die zwarte ruin die van Leon is geweest. Wereldtijd gehad daar op Hazerswoude, ook toen ik nog in de les reed 1x per week. Laila, Zou jij toch nog moeten weten? Verward Ik sta nu bij een boer in Bergschenhoek, waar Bill het goed vertoeven vind, enzijn samen recreatief bezig in het bos en 1x in het jaar krijgen wij prive-les op Boktkamp van Sil. wereldmeid. OK dan! Ben actief met het kijken van westernwedstrijden, bezoekjes (sorry, Laila) Bloos en meerdere dingen .Erg druk dus. Maar het komt allemaal wel goed. Zie jullie gauw! Pling

m'n ventje is m'n allesie

smurphy
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:26

banish schreef:
Ik ben bij de westernstables met het "western-virus" besmet. Ik reed op Zero, Fellow, BigMac en ook op een klein palomino merrietje wat daar een tijdje stond, maar daar ben ik de naam van vergeten. Ze heeft er ook niet zo langs gestaan.
Ik heb er later mijn paardje gekocht: Banish!
Banish was Cassie's eerste veulen. Ik heb hem nu in Stompwijk staan.
Ik denk dat je Joy bedoeld.

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:51

een vriendin en ik hebben ook bij hun gereden iedere zaterdag van 11 tot 12 we kregen les van jan trel aardige man we waren toen net begonnen met western rijden en wisten niet dat we in vorstenbosch ook terecht konden lekker stom iedere week een takke eind rijden met de auto dat was in 1994 mijn vriendin reed op zippo en ik op een vosje zijn naam weet ik niet meer die stond vlak bij de bak weet er nog iemand namen van toen dat is zo lang geleden ik weet wel dat er toen ook een appa stond van een vrouw die af en toe mee mocht in de les en die was vrij zuur we hebben een jaartje of 1 1/2 daar gereden en zijn toen naar vorstenbosch vertrokken het was in de kantiene altijd heel erg gezellig dat weet ik wel maar ben een hoop kwijt van die tijd.

genot om met je paardje bezig te zijn

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:54

volgens mij was dat een paardje van jan trel kan dat Verward ik weet het echt niet meer denk me suf hahahah

genot om met je paardje bezig te zijn

mixie
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:40

Dat zal joy wel kunnen zijn die heeft daar een tijdje gestaan en die werd in de lessen gebruikt.
Het paardje van Jan Trel (magic geloof ik) werd niet voor de lessen gebruikt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fantast en 5 bezoekers