wat te doen tegen aften?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

wat te doen tegen aften?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 14:18

mijn paard heeft nu al ruim een week aften in haar mond. Er is een ware epidemie losgebarsten op stal.

Ik heb haar onlangs een homeopatisch middeltje gegeven. Ik weet niet precies wat het was. Je mocht dat maar 3 dagen achter elkaar gebruiken. Dat heeft wel iets geholpen maar ze heeft er nog steeds flink last van. Heeft iemand nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:25

Aften krijg je alleen maar als je afweer verminderd is. Voor mensen is er een middeltje om het mee aan te stippen. Dit moet je 2-3 dagen doen en dan is t weg. Maar het smeekt heel vies, dus ik weet niet of je paard er blij van wordt. Het heet Pyralvex.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:31

Ik geef mijn paard zeewier bij voor sterkere weerstand. Tijdje terug waren veel paarden verkouden (4 ofzo) en die van mij lekker niet!

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 21:20

Tessya schreef:
Citaat:
Aften krijg je alleen maar als je afweer verminderd is
Volgens de veearts was het een bijwerking van de Rhino enting maar dat mocht hij eigenlijk niet hardop zeggen. Entingen hebben officieel geen bijwerkingen. Feit is wel dat al zeker een stuk of 10 paarden op stal aften hebben en er steeds meer bijkomen.

Bedankt voor de tips. Nog meer mensen?

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:29

Bloos Ik weet niet wat je er tegen kan doen, maar ik zou graag willen weten wat aften is??? Heb er echt nog nooit van gehoord???

Bedankt, Gr.Danie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 23:05

Een aft is een blaasje aan de binnennkant van je mond. Vaak met vocht gevuld, en je hebt er erg veel last van.