Onze wedstrijdpaarden!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Onze wedstrijdpaarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-02 18:28

Dit zijn een paar foto's van onze paarden!

Dit is Kelando (purioso x pion x Magneet), hij wordt 10 jaar, is 1.76 groot, is een ruin en ik rijd er op dit moment Z1 mee maar ik kan al een tijdje Z2 starten. Maar daar zijn we nog niet helemaal aan toe omdat hij een tijdje ziek was. Heeft zelfs al twee keer in een kliniek gestaan. Dus vandaar... Maar nu gaat het gelukkig al weer goed.
Afbeelding

Dit is Otto (Hamlet x Dublin x Roemer), hij is pas geleden 6 jaar geworden, is 1.70 groot, is een ruin en ik rijd er sinds kort B mee. Twee keer gestart, alletwee de keren 2e geworden met 4 winstpunten. Hiervoor heeft hij helemaal geen dressuur gelopen maar is er alleen mee gesprongen. Hij was nog helemaal groen. Ik heb hem nu vanaf september vorig jaar.
Afbeelding

Dit is Paso Doble (Gribaldi x Sultan x Katouchon x), hij wordt 5 jaar, is 1.72 groot, is een ruin en mijn zusje rijdt hem ook sinds kort in het B. Hij kan wel knap lastig zijn en omdat hij eigenlijk altijd protesteert hebben we er een tijdje geleden een fysio bijgehaald en die probeert hem nu los t maken.
Afbeelding

Dit is Quickly (niet bekend wat voor voorouders hij heeft), hij is 12 jaar, is 1.60 groot, is een ruin en mijn zusje rijdt hem in het Z1 sinds kort. En dat gaat hardstikke goed, is nu twee keer gestart en heeft drie winstpunten.
Afbeelding

Dit zijn Quickly en Otto samen en ik zal je zeggen dat de meeste mensen het verschil niet kunnen zien.
Afbeelding


lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 18:35

jee wat een onwijs mooie paardjes
ik zit hier echt te Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 18:44

Leuke paardjes hoor!
Alleen even een klein vraagje *LOL* Hoe kan otto als hij alleen maar gesprongen heeft nog groen zijn geweest? Party!! Mijn 6-jarige ruin heeft tot nu toe ook alleen maar gesprongen, maar daar kan ik ook wel een dressuurproefje meer ijden hoor Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 18:52

Idd hij had alleen maar gesprongen maar was groen toen hij bij jullie kwam???? Verward Gaaaap

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 18:57

ja dat vroeg ik me ook al af met een groen paard kan je niet springen,
een paard dat niet weet hoe het getuurd moet wordne kan ook geen parcours springen Knipoog
wel leuke paarden hoor! knap dat je al zo hoog rijd

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:18

misschien heeft ie vrijgesprongen ofzo Verward
maar wel leuke paardjes Koe Lachen

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:23

oh wow... die eerste lijkt op mijn vz-paard, en die gribaldi-er vind ik echt helemaal om te Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl echt ik vind Gribaldi zelf al zo super, maar de nakomelingen die ik ken Kwijl die zijn ook super... allemaal van die lieve/kleine oogjes! Ik heb er zelf ook 1 verzorgt (zie mijn usericon) helaas... had ik niet genoeg geld en is hij nu verkocht! Verdrietig en daar heb ik veel verdriet van! Hij is dit jaar ook 5 geworden! mjin lieve Pimmetje! Verdrietig

Verder hele mooie en gave foto's!

....

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:32

Boogie*Girl schreef:
ja dat vroeg ik me ook al af met een groen paard kan je niet springen,
een paard dat niet weet hoe het getuurd moet wordne kan ook geen parcours springen Knipoog
wel leuke paarden hoor! knap dat je al zo hoog rijd


Hier ben ik het nie echt mee eens!!Want een paard kan nog wel groen zijn voor de dresuur...want alleen sturen izz geen dressuur!!Daar komt nog wel wat meer bij hoor...maarja laat ik maar nie van het onderwerp afhaken....Ik vind het verder leuke foto's hoor!!Enne zo te zien zijn jullie (jij en je zusje) goeie amazones!! Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:46

Hij kan niet groen zijn in de dressuur als ie gesprongen heeft.
Volgens mij is er de regel dat je (? heb geen verstand van springen) 2 winstpunten ofzo moet hebben in de B voordat je mag gaan springen?
En de basis is sowieso altijd dressuur. Een paard dat helemaal groen is in de dressuur kan volgens mij dus niet springen.

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:52

Tja...ze zal dan wel bedoelen dat het nog nie zo heel ver was in de dressuur....ik weet het nou ook nie meer hoor Verward

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 21:07

tutututut wat zijn we weer bij de hand, zelfs ik snap dat ze groen bedoelt voor dressuur Verward

maargoed Kwijl paarden Kwijl Kwijl

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 15:14

Een springpaard kan gewoon niet groen zijn voor dressuur *LOL* Ook een springpaard moet recht lopen, netjes door de wendingen lopen en verruimen en terugkomen als jij het zegt. Gewoon goed aan de hulpen zijn dus Party!! En dat lukt gewoon niet met een paard dat niet dressuurmatig gereden is *LOL*
(nathalie: de ruiter moet een keer een winstpunt met dressuur gehaald hebben, voor het paard maakt het niet uit Haha! )

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 16:26

ik vind dat hij wel groen kan zijn... maar vanaf welk niveau is hij groen, dat is de vraag..... tuurlijk een springpaard kan ook een l/m proefje lopen, maar geen grand-prix oid!

Volgens mij bedoelt ze dat ermee!

....


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 17:52

Over hat algemeen bedoelen mensen met een groen paard een paard dat nog niet ingereden is of net zadelmak! Iig geen M-klaar paard, alleen omdat hij nog geen grand-prix is *LOL* Dan zouden alle paarden tot nationaal niveau groen zijn, en dat zou ik tegen een eigenaar van een Z2-paard toch niet durven zeggen Haha!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 17:57

Nee oke, maar misschien dat zij dit bedoeld ik weet het ook niet, ze zal vanzelf wel reageren denk ik! Haha! Maar dat is wat ik denk...

....

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 14:13

Sorry jongens,

Snap dat ik het wel een btje krom neergezet hebt, ik zal het uitleggen.

Ik had beter niet groen kunnen zeggen, want dat is een paard wat net onder het zadel is en eigenlijk nog nix kan.

Ot kon natuurlijk wel wat, want Laurice sprong er hele parcoursjes mee. Maar zoals jullie denk ik wel weten, rijdt een springruiter nou eenmaal anders dressuur dan wij (dressuurruiters). Hij kon ook wel een btje naar beneden lopen, maar dan liep tie veel te diep met te lange teugels. Hij was wel heel makkelijk gereden en had(en heeft) veel vertrouwen in de mensen. Ze hebben hem dan ook heel eerlijk gereden, maar nie echt dressuurmatig!

En ik zal het je zo vertellen, toen hij net bij mij was kon hij nie draven en nie stappen. Kon alleen goed galopperen (en hard joh), dus daaraan kon je natuurlijk al merken dat hij nie echt dressuurmatig is gereden.

Laurice kan heel goed met de paarden springen maar dressuur nee. Hij heeft al verschillende paarden gesprongen en daar zal hij ooit dus wel een keer een winstpunt mee gehaald hebben in de dressuur. Wist trouwens nie dat als de ruiter een winstpunt heeft behaald in de dressuur dat hij elk paard mag starten in springwedstrijden. Maar nu dus wel, dat verklaart dus ook dat Ot nog nooit dressuurproefjes gelopen heeft.

Ik hoop dat ik het nu wat duidelijker neer heb gezet. En als jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het wel!

En thnx voor jullie reakties, vond ze heel erg leuk. (ook die over Ot (het zogenaamde voorheen groene paard))

Sorry!!!!

xxxies

Party!! Syllie Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 20 bezoekers