bontje voor op je dekje, onder het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

bontje voor op je dekje, onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 18:47

Hee Hee,

Ik ben van plan om inplaats van mijn gelpad een bontje te gaan kopen, die je dan op je dekje legt, en dan onder je zadel uit komt. Ik vind een bontje sjiek staan, en het ligt op het dekje, ik weet wel dat ik ook met een gelpad kan, maar toch vind ik een bondje sjieker staan Bloos Knipoog

Ik ben van plan om dinsdag naar de winkel te gaan, maar wie heeft hier ervaring mee, en welke kan ik dan het beste kopen, van welk merk, ik wil wel een mooie, en weet dat er een prijskaartje aan hangt

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:53

Afbeelding
Dit is het allerbeste.. Ook het duurst..

Divoza schreef:
Bontonderlegger Lamsvel
Zadelonderlegger van lamsvel, dat van nature een temperatuurregaliserende eigenschap en optimale zweetopname heeft. Vooral aan te bevelen bij paarden met een gevoelige rug of kunstvezelallergien.
€86,91

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 19:10

Amethyst schreef:
[image]
Dit is het allerbeste.. Ook het duurst..


ja zo eentje had ik wel in gedachten Scheve mond Ik vind die wel het mooist!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:47

Amethyst schreef:
[image]
Dit is het allerbeste.. Ook het duurst..


Deze heb ik ook, maar ik zie heel veel mensen die deze onderlegger gebruiken hem op het shabrak leggen i.p.v. eronder....... zo heeft de temperatuurregaliserende eigenschap van het materiaal en het optimaal zweetopname die het normaal gesproken doet, geen functie en gebruik je hem dus min of meer alleen voor de sier!

Als je hem dus perse voor het paarden met een gevoelige rug of kunstvezelallergien wil gebruiken moet je hem dus wel onder je shabrak leggen en niet tussen je shabrak en je zadel. (overigens heeft een gelpad ook alleen zin als je hem direct op de rug van je paard legt, leg je hem tussen je shabrak en je zadel dan heeft het alleen de functie dat ie wat meer de klappen opvangt voor je eigen rug en niet die van je paard!)

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 20:08

ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat mensen dat bontje onder hun dekje deden, Ik vind het zowizo een sjiek gezicht, maar doe het ook wel een beetje voor mijn paard

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:15

rockey schreef:
ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat mensen dat bontje onder hun dekje deden, Ik vind het zowizo een sjiek gezicht, maar doe het ook wel een beetje voor mijn paard

Ik wel hoor...maarja dat zie je eigenlijk alleen van een stalgenoot of als iemand op/af zadeld, want onder het shabrak zie je het bontje uiteraard niet.

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:17

Ineke2 schreef:
Ik wel hoor...maarja dat zie je eigenlijk alleen van een stalgenoot of als iemand op/af zadeld, want onder het shabrak zie je het bontje uiteraard niet.


Heb ik ook nog nooit gezien Haha!
Ligt je shabrak dan nie zo bultig ofzow? Knipoog

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 20:23

ja dat vroeg ik me ook al af, dat zwarte gedeelte is toch zo gemaakt, dat daar je zadel op ligt, en dat bont komt dan toch net onder je zadel uit??

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:23

Nee is niet bultig, want je kan die dingen ook kopen zonder bont er bovenop Knipoog

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:38

ik heb deze ook, en als je hem goed wilt gebruiken waar hij voor gemaakt is dan moet je hem direct op de rug leggen en dan het zadel, dus geen sjabrak.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:41

Ik vind het er ook erg chique uitzien!
Ze zijn er trouwens ook met wit.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:42

rockey schreef:
... vind het zowizo een sjiek gezicht, maar doe het ook wel een beetje voor mijn paard...


Jij geeft het tenminste eerlijk toe... je doet het omdat je het mooi vindt!

Mattes heeft onderleggers van superkwaliteit. Bovendien is er een ruimte vrijgelaten in het midden waardoor er geen druk kan ontstaan op de ruggegraat van je paard. Zeker aan te bevelen als je met het bontje OP je zadeldekje rijdt.

.... vergeet je niet even te informeren naar het onderhoud en de speciale wasmiddelen? Knipoog

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:56

gabyfedde schreef:
Ik vind het er ook erg chique uitzien!
Ze zijn er trouwens ook met wit.


Heb je toevallig geen foto? van zo'n dingie eronder (onder shabrak) wil dat wel eens zien

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 20:57

ja klopt, ik wil er ook 1 omdat ik het erg sjiek vind, daar ben ik eerlijk in, Ik ga zeker ook goed vragen op hoeveel graden je dit bontje mag wassen!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:57

rockey schreef:
ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat mensen dat bontje onder hun dekje deden, Ik vind het zowizo een sjiek gezicht, maar doe het ook wel een beetje voor mijn paard

Doe ik altijd, want alleen zo heeft het bontje nut. Ik heb geen bontrand achter, want anders past het dekje er niet meer mooi over.

wassen doe ik op de hand met een fijnwasmiddel voor wol. Volgens het wasvoorschrift mag het bontje ook in de wasmachine, maar dat durf ik niet aan.
Laatst bijgewerkt door germie op 01-08-04 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 20:58

gabyfedde schreef:
Ik vind het er ook erg chique uitzien!
Ze zijn er trouwens ook met wit.


ik denk dat ik weet welke jij bedoeld, die heb ik 1 in het zwart, maar dat is toch ook voor op het dekje? dan is het aan de bovenkant met van die ruitjes, zoals je ze ook vaak in een dekje ziet, en aan de onder kant zit dan toch bont, is niet van dat bont zoals op het plaatje hier boven. ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Knipoog

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:04

Houd je er rekening mee dat je dan ook hoger op de je paard komt te zitten, waardoor je minder contact hebt met de rug? Plus dat de kamer behoorlijk wordt opgevuld, waardoor het zadel krapper komt te liggen?

Met een gelpad heb je daar minder last van.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:07

Ik heb ook een mattes, en ik vind het een heerlijk bontje!! Het schuift niet, het past zich perfect aan het zadel aan en het is goed stootkussen, want het zit als een stoel!! Ik heb dit bontje omdat ik rugklachten heb. Dus als mijn jonge paard gekke sprongen maakt, verlicht het bontje de klap een klein beetje. Ik heb een zwarte, zodat hij bijna niet opvalt onder het zadel.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:08

Ik had eerst een bontje met bontrand achter het zadel, die legde ik dus altijd op mijn schabrak. Maar omdat ik het bontje echt voor een medische reden gebruik( mijn paard heeft last van bindweefselbultjes) heb ik het bontje verkocht en sinds gisteren een bontje zonder rand in huis. Dit wil ik onder mijn schabrak gaan leggen, inderdaad omdat het dan wel de volledige werking heeft. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Ik heb er eentje van Christ, erg mooi. Bij Piaffe gekocht, daar waren ze goedkoper dan bij de ruitersportzaken hier in de buurt.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 21:32


Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:36

Zo min mogelijk onder je zadel leggen!!
Een bontje staat misschien wel sjiek, maar is nergens voor nodig.
Je kunt beter alleen een heel dun dekje onder je zadel hebben.
Dan weet je pas zeker of je zadel echt goed past.
Dus, ik zou gewoon geen bontje kopen.

Hercules_

Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:40

Ik heb die van Christ en ben er erg blij mee......

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 23:42

Amethyst schreef:
[image]
Dit is het allerbeste.. Ook het duurst..


Ik heb ook een Christ-vachtje. Deze is niet voor onder je dekje, dat past niet met de rand. Hij blijft na het wassen ook erg mooi.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 02:12

gewoon je bontje en dan geen dekje

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 08:40

Ik wil er ook graag een
Het geeft ook iets "westerns" bij mij weer...

Een vriendin van me heeft ook zo'n bontje, zij rijdt endurance met haar paard...