welke vraagprijs

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

welke vraagprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 12:26

Mieke is pasgeleden gedekt. Dat is me verzorgpony. En ik wil al zo graag een eigen paardje hebben maar me ouders staan er niet achter. Maar als je een veulen heb kan je die helemaal na je eigen hand zetten zeg maar. Zelf inrijden. Alles zelf aanleren. Maar volgens mij kunnen ze er nooit veel voor vragen omdat er dan geen papieren bij zit. Wat er uitkom is dan een rus haflo arabier.

Maar wat denken jullie wat voor vraagprijs ze er voor kunnen vragen.

Als er een hengstje uitkom gaat het hengstje weg en als het een merrie is ga mieke weg Huilen

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:01

Goed, als je ouders niet achter een eigen paard staan, waarom denk je dan wel dat ze achter een eigen veulen staan??
een veulen is veel lastiger, moeilijker, en het kost vaak nog meer geld dan een gewoon volwassen paard.
en ik krijg niet de indruk dat je veel met veulens omgaat ( correct me if I'm wrong) dus wat moet je dan met een veulen??
dan moet je vier jaar!!!! wachten met rijden, en tegen die tijd heb je er misschien niet eens de tijd meer voor!

mijn advies: praat met je ouders, hoop dat het een merrie veulen is, en koop mieke.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 13:04

ja je hebt het fout ik ga heel veel met veulens om en ik heb er ook ingereden.

maar ik heb me topic verplaats naar vmr

Tasmanian

Berichten: 198
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:47

Maar daar gaat het toch niet om.
Een veulen is toch ook een eigen paardje?
Waarom staan je ouders daar dan wel achter?
Omdat je die naar je eigen hand kunt zetten?
Beetje vreemd (in mijn ogen).

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:51

Mmmm ik snap ut ook niet helemaal.. Een veulen is een baby paard en baby paardjes worden groot!! Ik ga met Vamp mee.. Hopen dat het een merrie word dan kun je Mieke kopen.. Hebbie misschien meer aan. Das mijn mening maar dat komt omdat ik te ongeduldig ben om te wachten. Als ik een paard zou kopen zou ik er gelijk op willen rijden ook.. (maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk!!)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:56

het is niet verstandig een paard/pony te kopen als je ouders het er niet mee eens zijn.
Met een verzorgpony ben je beter af.

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:07

Probeer je ouders te overtuigen dat je Mieke nu al lang genoeg verzorgt en dat ze anders mss naar een slecht tehuis moet *huil*

Dan mag je Mieke mss als het een hengstje is!
En dan? hopen maar Lachen sterkte1 Lovers

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 01:29

Ik denk niet dat het verstandig is een veulen te kopen als je ouders er niet achter staan.
Ik hoop voor je dat je een goede oplossing vind.