[verhaal] Dag, Lieve Sarah... -verzonnen-

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

[verhaal] Dag, Lieve Sarah... -verzonnen-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 17:29

Het was een zonnige dag.Na toch wel hard werken in de examens had ik mezelf getrakteerd. Ik zou met sarah gaan winkelen.Leuk.Haar zus zou ons brengen met de auto.Daar stonden wa dan , kijken, lachend, pratend. Die felle zomerkledij in de H&M Trok onze aandacht dan zouden we daar maar beginnen .
Sarah was al sinds het tweede leerjaar mijn beste vriendin, in het begin vind ik ze wat vreemd…ze stond altijd aan de kant, ze was zo anders dan de rest, maar toch werd het mijn maatje.we deden ontzettend veel samen .Kamp, zwemmen, tennis, toneel,….we waren zoveel samen dat men ons wel eens de siamese tweeling durfde noemen.We zaten al sinds het tweede leerjaar in dezelfde klas, maar in het midden van vorig schooljaar besloot ze om naar een andere school te gaan.ik was boos, we hadden beloofd dat we elkaar nooit in de steek gingen laten, maar nu liet sarah me in de steek , dacht ik.Maar het aso was te zwaar voor haar.Ik moest het maar begrijpen. Mijn maatje, die ik vroeger elke dag zag, ging weg. Maarja…
We waren al twee uur aan het rondkijken… Ik vond weeral niet wat ik wou.Sarah wel, sarah was altijd origineel en creatief op het gebied van kleding, altijd vond ze wel iets wat ze kon gebruiken. Zelfs in de kleerkast van haar oma. We slenterden nog wat rond . tegen 18 uur kwam Lore , sarahs zus , ons ophalen.
Het was gezellig in de auto.We hadden nog zoveel bij te praten. Die uren waren echt voorbij gevlogen.
“en heb je het al gehoord van thomas en silke ?”
“wat moet ik gehoord hebben ?”
“wel…” verder dan die zin kwam ze niet. Een vrachtwagen kwam op ons af. Er volgde een oorverdovende klap, de auto tolde, ik voelde het glas in mijn huid snijden. Ik schreeuwde Sarah haar naam… Sarah, Lore… Ik zag nog de blauwe lichten, zwaailichten…en dan niets meer…
Ik weet niet meer wat er direct daarna gebeurd is.Ik kwam wakker in een kamer… met een geur die me vrij bekend voorkwam. Naast me zat mama, met rode ogen. Mijn benen waren loodzwaar. Mijn handen waren omwonden door verband. Zo erg was ik er toch niet aantoe ?Ik had veel geluk gehad.
“waar ben ik ?”
“je hebt een ongeval gehad, sofie… je beide benen gebroken . je hebt geluk gehad , meid”
“en sarah, en Lore ?”
die vraag was overbodig... het werd mama teveel , snikkend rende ze mijn kamer uit.
Na een tijdje kwam ze terug, en begon ze terug te vertellen, net of er niets gebeurd was.
“Lore ligt op intensieve zorgen… ze is er niet goed aan toe , maar haar toestand is stabiel en sarah…”
“sarah?”
“sarah is er niet meer….” Weer rende moeder de kamer uit. Maar ook ik kon het niet meer aan.Mijn maatje , ze ging me toch nooit in de steek laten? Waarom , waarom ? het was het enige waar ik aan kon denken. En toen kwam het terug… alle beelden, die laatste schreeuw, die klap…Haar laatste woorden…. Dat kon toch niet? Sarah…
een week later was het de begrafenis van sarah, ik mocht nog niet uit het ziekenhuis maar ik eiste het . Ik moest er zijn, ik moest. Want sarah ging me nooit in de steek laten… en ik haar niet. Ik had gedichten geschreven, ik las ze voor op de begrafenis van sarah . Ik liet geen traan, al mijn tranen waren opgebruikt. Maar toen ik op mijn stoel zat, stortte ik in…
Ik kon het niet meer aan…Sarah was dood… die witte kist daar… ze zou hem liever fel gehad hebben.Daar ben ik zeker van. ze weet vast wel dat dat niet mogelijk was.
Ik ga haar missen. En wat ze ging zeggen over silke en thomas… zal ik nooit te weten komen..




(het eerste deel is uit eigen ervaring , ik heb dus effectief een siamese vriendin Lachen maar het tweede deel heb ik verzonnen.. ingeving van het moment... )
graag commentaar ???

|[Live Life To The Maximum!]|

Never apologize for showing feeling, if you do so, you apologize for the truth



Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:43

Het is best een leuk verhaaltje, maar je zal toch op een aantal dingen moeten letten:

- Typfouten.
- Het verhaal moet je iets uitgebreider maken, of spannender.
- Zinsopbouw.

En nog wat kleine schoonheidsfoutjes Schijnheilig

Groetjes Aniek.

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:19

vervolg, vervolg!

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:44

Alacairion schreef:
vervolg, vervolg!

mee eens

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 13:36

haha , ik weet niet hoe ik hier een vervolg op moet schrijven ... Ik heb wel nog andere verhalen dan ...

|[Live Life To The Maximum!]|

Never apologize for showing feeling, if you do so, you apologize for the truth


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers