Travers en Appuyeren Verbeteren!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palermo
Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Denekamp/wageningen

Travers en Appuyeren Verbeteren!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 14:26

Hoi!!

Ik zit nu met mijn pony Z1, hij loopt de Travers en het Appuyeren wel netjes, Maar hij kan meer.
Heeft iemand misschien Tips/Oefeningen waardoor je de Travers en het Appuyeren kunt verbeteren?? Schijnheilig

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:57

In het voorbereidende werk veel op de volte openen en sluiten en daarbij bijvoorbeeld de achterhand wat extra naar binnen zetten.

Verder vaak korte stukjes oefenen dus travers inzetten, paar passen rijden en weer recht stellen of een kleine volte en van daaruit weer travers of juist schouderbinnenwaarts. Appuyementen ook korte stukjes en daarbij juist wat extra toerijden, tussendoor een volte en daarna weer verder appuyeren.

Als de korte stukjes goed gaan ook eens verder en steiler appuyeren als in de proef zit.

Palermo
Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Denekamp/wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 17:58

Dankje!!!!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:09

Je kunt ook het volgende doen:

Ga van de hoefslag af appuyeren en wijk na een paar pasjes weer terug naar de hoefslag.
Je kunt dit ook afwisselen door te appuyeren en door te gaan in schouderbinnenwaarts op de 3e hoefslag. Of je kunt appuyeren en in de zijwaartse gang doorgaan, terwijl je voorzichtig de stelling omstelt en spelenderwijs doorgaat in wijken, je kan daarna in deze zijgang de stelling weer terugzetten naar een gewoon appuyement.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:52

Op de volte en dan de achterhand wat naar binnen rijden. Eerst goed door de buitenteugel houden en actief opzij houden en dan omstellen naar binnen en je buiging en stelling verzorgen. Heel goed op de nageeflijk op de buitenteugel letten want binnenbeen en buitenteugel geven je de controle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 07:44

Tempowisselingen in je travers en appuyementen. Paar pasjes verruimen, 3 is genoeg en dan weer sluiten en dat herhaal je een paar keer.

Palermo
Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Denekamp/wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 08:06

Ik zal het gaan oefenen!!! Heel erg bedankt voor jullie Tips!!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:36

Appuyeren kan je verbeteren door op de diagonaal af te wisselen tussen appuyeren en dan weer stukje schouderbinnenwaarts rijden, zo houdt je je paard met het wat makkelijkere schouderbinnenwaarts goed verzameld en aan de hulpen (moet dat dus wel echt geod en makkelijk beheersen) en je vraagt hem daarna weer te appuyeren.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:34

Vraag raad aan je instructeur, verder sluit ik me aan bij Jippie en Tyrza