laatste stagedag geen feest :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

laatste stagedag geen feest :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 14:19

Gisteren was het dan zover, mn laatste stagedag bij chardon.
Wat een dag wat een dag, ik heb de hele dag op de hooizolder gestaan omdat er ineens 2 vrachten hooi kwamen.
Er was de avond ervoor gebeld dat er een kleine vracht stro zou komen.
Wij dus om half 7 begonnen met de stallen om daar dan iig mee klaar te zijn voordat het stro zou komen. Staat er om 9 uur een combinatie, dus vrachtwagen met aanhanger, met hooi vooraan de weg. De temperatuur was inmiddels gestegen naar 20 graden en het zou alleen maar warmer worden.
Wij wat mensen bij elkaar gesprokkeld om die vracht hooi te lossen waarmee we voor 12 uur wel klaar zouden zijn. Na veel stofgehap, gezweet en nog veel meer water was de vrachtwagen leeg en konden we aan de aanhanger beginnen, nogmaar 10 ton hooi te gaan OK dan! De temperatuur op zolder was inmiddels gestegen naar dik 35 graden. inmiddels stond de modder op mn armen en begonnen we het al flink benoud te krijgen van de warmte en al dat stof in je longen. Na veel gehoest nog veel meer water, wat blaren, 2 flessen cola en wat slap gelul was de aanhanger dan eindelijk leeg, dat mocht van mij ook wel want in de nok van het dat was het inmiddels ruim 40 graden, mn ogen gingen irriteren van het stof en had het eigenlijk wel gezien.
Tijdens mn lunch die bestond uit 2 cola, een patatje en een broodje kroket (het eerste wat ik at) werdt er gebeld door iemand die vroeg hoe hij met zijn vrachtwagen het beste aan kon komen rijden. Inmiddels was het half 2 en zat ik te bedenken wat ik 's middags zou gaan doen. Dat was mij al snel duidelijk toen de 2e vracht hooi het erf op kwam gereden. Toen ik dit zag was ik niet heel vrolijk meer, maar we konden moeilijk die man trug sturen met zn hooi. Dus wij, inmiddels met 2 man minder die zolder weer op waar het nu onderin ook wel 40 graden was en begonnen wij aan die vracht hooi, het was maar 20 ton, meer kon hij er niet op krijgen zei hij. Wij vonden het natuurlijk allang mooi geweest na een ochtend op die warme zolder en vonden dat we maar zo snel mogelijk moesten beginnen. Hoe meer hooi er naar binnen kwam hoe warmer het werdt daarboven dus hadden we afgesproken dat er om het halfuur iemand water ging halen anders was het niet uit te houden. Rond half 5, helemaal bedekt et stof dat door het zweet modder was geworden, weinig energie over en al helemaal geen zin meer gingen we het losse hooi nog ff opruimen dat onderaan de stal op de straat lag. En om 5 uur was het dan zover, k had vakantie OK dan! Ik ben eerst maar ff gaan douche omdat ik helemaal onder het stof zat en ik er gewoon niet uit zag. toen ingepakt en naar huis toe gegaan om daar ff bij te komen.

belinnie
Berichten: 839
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:47

Jeetje,dat is nu niet bepaald het idee dat ik heb van een laatste stagedag.Maar ook deze klussen horen erbij helaas Scheve mond Hoe is het met je spierpijn?

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:30

jemig is dat je niet ff van tevoren verteld?
nu lekker uitrusten en egnieten van het zonnetj Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:54

als je dat vantevoren verteld word is het nog steeds een rotklus Haha! Wij hebben het hooi ook net binnen. Straks komt het stro binnen, dat word aangekocht voor een jaar dus dan staan we een hele dag in ploegen te pakken. Vorig jaar waren we bezig van 9 tot 9... (en dan staan er ook nog 35 paarden die tussendoor gereden moeten worden)

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 19:43

nouja dit was de 7e vracht die ik in, ik denk 2 maanden heb gelost, per vracht ongeveer 20 ton hooi, je went er bijna aan, maar met dit weer is het echt een rotklus. En het werkt idd mee als ze het een dag van tevoren zeggen en dan ook goed zeggen.

Deze hele week zat al niet zo heel erg mee moet ik zeggen. Er was al een paar keer lekkage geweest, k had al een poort van de wei op mn schenen gehad, mn schoenen vielen uit elkaar en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Maargoed, mn stage zit erop, nu idd lekker van de zon genieten.