Virusmail van Bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Virusmail van Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 18:04

Ik heb geprobeerd dit via pb af te handelen, maar aangezien Bart wel online is maar niet zijn pb bekijkt (titil virus) doe ik het maar zo:

Bart, wil jij ff checken?
ik krijg een mailtje van webmaster@bokt.nl met als titel:
Information
Het enige wat er in staat is Monthly news report. Er zit ook een bijlage bij, maar ik ben niet zo gek om die te openen
Wil jij ff een virusscan doen of zo?

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:10

Zal je net zien, Bart is nu even weinig online.
Ik ga dit wel meteen even melden dat hier even naar gekeken moet worden

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:52

um weet wel .. dat je tegenwoordig onder een vals e-mailadres dingen kan versturen.. dit kan al bij www.zonnet.nl .. gewoon je indentiteit wijzigen ofzow.. ik kan zo een mailtjenaar je sturen met als afzender (jouwe-mailadres)

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:08

Een virus zoekt in een adresboek een adres om als afzender te gebruiken. De afzender heeft dus niets met de mail te maken. Ik krijg ook wel eens bericht dat ik een virus verstuurd zou hebben, terwijl ik er Norton op heb zitten Boos!

Iemand heeft dus waarschijnlijk het adres van bokt in het adresboek, geen virusbescherming en vervolgens een virus in zijn/haar computer gekregen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 23:02

Persoonlijk heb ik geen webmaster@bokt.nl in mijn adresboek........
daarbij zijn er niet veel bokkers die mijn emailadres hebben, dus dan wordt het allemaal al een stuk lastiger met automatisch verzenden

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:04

Het hoeft ook niet direct in je adresboek te staan. Kan ook gewoon een email in jouw inbox zijn waar het emailadres webmaster@bokt.nl in staat.
Maar ik zou er maar niet vanuit gaan dat deze email echt van webmaster@bokt.nl verstuurd is!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:07

ik heb de laatste tijd heel veel van die virusmailtjes
idd met "information"
en heel veel adressen zijn paardenlove of tinkerfriends zelfs n keer...
kan dus idd zijn dat er een wormpje in het databeest zit Nagelbijten / Gniffelen

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:19

Jah maar zit die mail dan in je ongewenste e-mail of in je postvak in .. en wat voor 'n account heb je .. ik heb bijvoorbeeld pop3 werkt perfect.. ik heb trouwens op elke topic geabbonneert .. dus ook op deze .. want mijn inbox kan niet vol raken !!!!!!!!

Ik heb daarom nooit last van virussen.. want die zitten dan tussen die meel hoop en dan verwijder ik al wat niet zo interresant lijkt .. dat doe ik dus met al die mailtjes die hieboben genoemt zijn


um snappen jullie het nu nog Haha! Vork

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:36

kan heel goed zijn dat iemand van bokt zowel jouw emailadres als die van Bart (overigens kan ik me niet voorstellen dat Bart dat adres als zijn privemailadres heeft Knipoog ) in zn computer heeft staan en dat kan zelfs al gewoon door te bokken, webmaster@bokt.nl heb je zodra je lid bent van bokt, vanwege het registratiemailtje... Oftewel alle bokkers die jouw emailadreshebben, kunnen dat betreffende mailtje (via virus) verzonden hebben..

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 15:13

nogmaals, er zijn weinig bokkers die mijn mailadres hebben, en er staan geen boktmails in mijn inbox.
kan me verder ook niet schelen of bart het persoonlijk heeft verstuurd of dat het via via is gekomen.
Feit blijft dat Bart het pbtje wat ik erover verstuurde niet geopend heeft, en dat was voor mij de enige reden waarom ik het hier op FZ gezet had.
Ik weet al die technische dingen over de herkomst van virussen etc niet, ik heb gewoon een vraag gesteld omdat ik van een bepaald adres een mailtje kreeg.
Het was niet de bedoeling dat half bokt hier vage technische uitleg ging geven, het was gewoon een vraag aan Bart, die ik anders niet kon stellen omdat hij de pb niet gelezen had.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:38

Ik heb voor bokt een apart mailadres die ik alleen voor bokt gebruik.
Deze open ik niet eens meer, omdat ik gewoon tig virussen per dag krijg..
Gelukkig heb ik nog meer emailadressen Lachen

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:54

Billy: kun je van dat mailtje de totale headings oproepen en kopieren en op TeM zetten ??
Dan is nl te zien of het een fake/doorzendmail is.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 18:35

Nee, jammer genoeg heb ik hem verwijderd. DAt doe ik altijd gelijk met dit soort mails, omdat ik bang ben dat ik ze per ongeluk alsnog open.
Maar de afzender was webmaster@bokt.nl
Mocht het weer voorkomen, zal ik het kopieren en doorsturen, maar dat zal wel niet.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:43

Een virus zoekt bij iemand anders in het adresboek of in bestanden naar mailadressen. Stel bokker A is geinfecteerd. Het virus neemt een willekeurig mailadres uit een bestand of adressenlijst op de computer en verstuurd het naar dit adres. MET een willekeurig ander gevonden adres van deze computer in een bestand als afzender. De mail die jij hebt gekregen komt dus misschien in de praktijk van test@hotmail.com, maar op jouw pc lijkt de mail van webmaster@bokt.nl te komen. Oftewel, het virus doet zich zo voor. Dit is juist bedoelt om verwarring te zaaien, en nog meer infecties te creeeren. Als jij zo'n mail namelijk onbeveiligd opent, heb je zoiets van: huh? Wat moet ik hiermee? Even terug mailen.... En je mailt zo het virus naar webmaster@bokt.nl, waar Bart dan weer een mail ontvangt van test@hotmail.com misschien (wat dus eigenlijk jouw mailadres hoorde te zijn). Beetje langdradig en verwarrend verhaal misschien, maar Bokt heeft hier imo helemaal niets mee te maken Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:02


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:24

Dus Bart heeft een speciaal plekje voor je in zijn mailbox?

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:38

Topic- en pb-notificaties komen ook van webmaster@bokt.nl
Misschien dat dat er ook mee te maken kan hebben.