Fjordenkeuring: 2x eerste en een kampioen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Fjordenkeuring: 2x eerste en een kampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 12:37

Gister waren bij de fjordenkeuring in Oldenberkoop geweest met twee fjorden.

Een merrie en een ruin. De merrie deed mee in de rubriek 8 jaar en oudere merries en de ruin in de rubriek 3 jaar en oudere ruinen.

Ik heb ze beiden voorgebracht en hoe we ons plaatsten hadden we echt nooit verwacht!

De merrie kreeg een 1ste premie en werd 1ste in haar rubriek! Pling En ze mocht meedoen met de kampioenschappen. In de kampioenschappen werd ze niet geplaatst en mocht dus niet meedoen met de dagkampioenschap, maar het resultaat mag er alsnog wezen!
Ze is nu voorlopig model en moet een van de fjordenproeven met een goed certificaat afsluiten om definitief model te worden, ze gaat de trekproef doen in het najaar.

De ruin kreeg ook een 1ste premie en werd ook 1ste in zijn rubriek! . Hij mocht ook meedoen met de kampioenschappen en werd kampioen! OK dan! OK dan!

Hij mocht dus wel meedoen met de dagkampioenschap. Uiteindelijk bleef hij samen met een andere fjord over en die andere fjord werd dagkampioen maar ons geluk kon allang niet meer stuk!

Met twee paarden naar de keuring en twee keer een eerste plaats en een eerste premie en dan ook nog eens een kampioensfjord is niet gek toch!

Kijk vooral goed in het volgende fjordenboekje naar de foto van Tuard, de kampioen van de ruinen OK dan!

*Heel trots op de fjordenbalen*


Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:43

Nog gecondoleerd met het overlijden van Tuard zijn pappie.
Leuke fjord.
Alleen jammer dat je hem voorbracht met een rood halster.
In ieder geval super gefeliciteerd ermee

<3 Galanto <3

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 12:50

Taaclover schreef:
Nog gecondoleerd met het overlijden van Tuard zijn pappie.
Leuke fjord.
Alleen jammer dat je hem voorbracht met een rood halster.
In ieder geval super gefeliciteerd ermee


Je had me gezien neem ik aan Knipoog. Een rood halster mag ook hoor, dat wou de eigenaar graag. De merrie had ik een hoofdstel in gedaan.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:51

Gefeliciteerd!! OK dan!

Was je al vaker met ze naar de keuring geweest of was dit de eerste keer? Wat voor afstamming hebben ze?

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:51

Op foto´s heb ik het gezien.
Een halster mag inderdaad maar met hoofdstel zou zijn hoofdje beter uitkomen

<3 Galanto <3

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 12:56

Ja persoonlijk vind ik een hoofdstel ook netter, maar ze hadden helemaal speciaal een nieuw rood halster gekocht Knipoog.

Op foto's? Sta ik daar ook op dan? De dagkampioenschap heb ik namelijk niet gelopen, toen liet ik de eigenaar hem voorbrengen want dat is toch wel heel speciaal om eens met je eigen fjord te doen, bovendien vond ik dat de eigenaar op de foto hoort die toen gemaakt werd voor het fjordenboekje, dat is altijd een super leuke herinnering!

Dit was de eerste keuring voor de ruin. De merrie had twee jaar geleden ook al een 1ste premie. Het wordt tijd dat ze hier eens wat mee gaat doen bij de fjordenproeven Knipoog.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:09

hee jullie waren dus het rode halster. Wij waren er ook met drie fjorden, waaronder een veulen. Merrieveulen van ons werd 2e in dr rubriek en reserve kampioen bij de veulens...moeder werd 4e bij de stermerries en andere merrie kreeg een B-premie bij de modelmerries.

Foto's van de keuring staan op www.fjordenwereld.messageboard.nl Knipoog

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:22

Jaah k was dr ook (liep met de reservekampioen ruin mee) achter jou dus Tong uitsteken Verder hadden wij nog een hengstveulen 1A, de merrie kreeg btw nog 2 predikaten, nog een 2 jarige merrie die nog reservekampioen werd bij 1+2 jarigen. Totaal hadden we 6 fjorden mee (waarvan 5 dan "van ons" of diegenen waar ik van mee was) en die hadden allemaal een 1ste premie. Dus idd ook erg geslaagd!!!! 'k Vond het echt leuk om te doen dat voorbrengen en zo!!

Echt super gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Maar was ook stoere fjordenruin zeg!! En lekker aant lopen!! *kwijl*. Wandor liet zich niet echt zien . Was echt super gestresst! Maar jah, wel super tevreden allemaal hoor *LOL*

Heb trouwens die foto's even gezien en sta er ook op Bloos! wihi, k sta er zo met mn handje bij als Wandor zo steigert!! Bloos Ennuh nog naast Crista van tessa (met 3/4 broek bij 't hengstveulentje) stoer!!!!

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 11:41

Wat toevallig! Tuard haalde nog uit naar jouw paard toen die zo ging stijgeren. Dus toen had ik hem maar een endje verderop gezet Haha!. Tuard liet zich heel mooi zien in de bewegingen ja, hij was super allert. Helaas ook erg druk en ik heb nog een trap gehad van hem (voorbeen), maar dat heeft die geweten ook .

Was die van jouw nou net geruint? Ik dacht zoiets te horen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:33

gefeliciteerd met de behaalde resultaten kun je trots op zijn@!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:08

jessy schreef:


Wat voor afstamming hebben ze?


Zoekt en gij zult vinden, ben er al uit Knipoog

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:21

Tjee, wat een geluk heb je. (en goede paarden, lijkt me Knipoog )

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?


Tasmanian

Berichten: 198
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:34

Leuk hoor, gefeliciteerd!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 17:36

Ja super geluk, ik ben zelf niet echt thuis in de fjordenwereld. We deden het voor ons plezier. Nu gaan we natuurlijk verder voor de predikaten Knipoog

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:47

Hee nog even tussendoor, heb geen foto's meer van je kunnen vinden helaas....maar denk dat ik binnenkort alle Oldeberkoop-foto's er nog wel op zet, dus even FW in de gaten houden, misschien dat ik niet goed genoeg gekeken heb!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 12:32

Bella schreef:
Hee nog even tussendoor, heb geen foto's meer van je kunnen vinden helaas....maar denk dat ik binnenkort alle Oldeberkoop-foto's er nog wel op zet, dus even FW in de gaten houden, misschien dat ik niet goed genoeg gekeken heb!


Bedankt! Ik zal er op letten, wie weet zit er toch wat tussen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers