luxe probleem/dilemma.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

luxe probleem/dilemma.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 13:45

Ik zit de laaste tijd zo te twijfelen of ik van stal wil veranderen.
Waar ik nu ben sta ik alleen.
Een voordeel dat ik mijn dekens enz, heel royaal neer kan hangen,
een nadeel want alleen is ook zo alleen.
Kawa werd elke dag buiten gezet maar nu heeft de eigenaar ander werk en moet de vrouw des huizes het doen en die vergeet het nog al eens.
En de bak is vooral de laaste tijd niet berijdbaar.

ik ben nu bij een stal wezen kijken en daar staan 20 mensen.
Met ook nog verschillende bij rijders.
Elke morgen komt men paard een uur buiten in de zomer 2 uur.
Dat is minder dan dat het voorheen was maar zoals gezegt word het nu wel eens vergeten Verward
Er is daar een atijd droge buitenbak dus ik kan altijd rijden.
Er is ook een kantine dus lekker zwammen over van alles is er dus ook bij.
Maar aan de andere kant heb ik nog nooit op een grotere stal gestaan dus het is zeker voor mij ook wennen.
En door de loop der tijd weet ik wel dat het overal wat is.
En ik hoop dat Kawa het er fijn vind.
Iets wat ik van te voren natuurlijk nooit kan bepalen.
Hij krijgt daar een grotere stal als nu.
Met een heleboel paarden om zich heen.
Maar met los laten staat hij wel alleen in de wei en hij vind het juist gezellig om samen te staan.

al bij al word het een lang verhaal en weet ik het nog niet!
Sjezus (steef taal Haha! ) wat is het moeilijk om te beslissen
Waar zouden jullie voor gaan?
En kunnen jullie me voor en nadelen geven van een grotere stal?


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 13:54

Ik zou persoonlijk blijven staan waar ik sta Kawa.
Mijn ervaring met grotere stallen is dat er vreselijk veel geroddeld en gepraat wordt. Iedereen weet het beter enz. enz.
Ik sta nu op een hele kleinschalige stal en vind het heerlijk, nooit gezeur of gezeik aan mijn hoofd.
Laat mij maar lekker mijn eigen gang gaan, ik kom voor mijn paard en niet voor de bar/kantine.

Kun je niet met de vrouw des huizes gaan praten en is er voor die buitenbak geen oplossing door vaker te slepen o.i.d.?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 14:19

Ik sta nu op een (kleine) manege, maar ook daar merk je al heel veel over het roddelen, alles beter weten Misselijk Ik sta altijd open voor advies, maar ik hou er niet van als zo'n groep meiden van 14 aan de kant wel even gaat bespreken wat jij in hun ogen allemaal fout doet. Zo kreeg ik laatst van zo'n meid de opmerking of m'n paard soms niet aan de teugel kon lopen?? Ik was gewoon aan het uitstappen met een lange teugel, maar ze vond het blijkbaar nodig zich ermee te bemoeien. Ik heb nu ook een groot slot op m'n kast, toen dat er nog niet op zat gingen m'n brokken 2 keer zo snel op Boos! rara hoe kan dat....
Ook hebben we maar 1 kleine buitenbak en dan zijn er altijd mensen die hun paard daar dan een uur in losgooien terwijl rijden IMO toch eigenlijk voorrang heeft in. Zo zijn er allemaal kleine dingetjes die me eigenlijk heel erg storen.
Als ik de keus zou hebben zou ik m'n paardje veel liever op een kleine pensionstal neer zetten. Het is in jouw geval alleen erg jammer dat je paard geen weidekameraatje heeft op de huidige stal. Ik vind wel 1-2 uur per dag naar buiten erg weinig Scheve mond


Ik denk dat er vast wel wat te regelen valt met die vrouw, wat Fritzroy al zei.

Don't hate me cause you ain't me!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 14:30

Ja ik ga ook met Fitz mee.

Ik heb voorheen als enige op een pension gestaan, had daar wel de vrijheid om de paarden van de pensionhouder ook te mogen berijden/verzorgen en mee naar keuringen enzo.
Helaas stond mijn paard toen amper buiten, Ik ben daar inmiddels al weer 6 jaar weg maar soms verlang ik weer naar hoor.

lekker rustig, je eigen gang gaan etc etc. Alleen zou ik nu dus zeker aandringen dat Felix /danno buiten komen anders zou ik het niet doen.

Ik heb al verschillende stallen gehad en overal is wat. Dat geroddel en gejat is het ergste.
Als ik nu met mensen sta die gaan lopen roddelen ga ik wat anders doen.

Ik zou op je huidige stal ff gaan praten over dat buiten zetten,
Op die grote stal vind ik 1 a 2 uurtjes buiten veel te kort.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 14:55

nou, het ligt er ook aan wat je er zelf van maakt he. Ik weet niet wat voor 'vreselijke' pensionklanten jullie daar bij de grotere stallen hadden, maar bij onze stal (40 paarden, 22 pensionklanten ong) is het super. Natuurlijk wordt er wel eens gepraat over elkaar, maar dat heb je zelf in de hand. Het lijkt mij vreselijk om in je eentje te staan, zonder mensen waar je lekker mee buiten kan rijden of problemen aan kan voorleggen. Bij ons is het echt ideaal, als iemand op vakantie is doe ik dat paard, en die mensen helpen mij dan weer met vervoer naar de wedstrijd oid. Het is geven en nemen! En wat betreft weidegang: bij ons kan je in overleg je paard de hele dag buiten laten lopen als het weiland goed is. Dus ik weet niet of je al geprbeerd hebt of er nog andere mogelijkheden zijn dan 1/2 uur?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 15:16

Voor mij is altijd het belangrijkst of mijn paard wel happy is, daarna komt of ik zelf dagelijks kan rijden.

Ik heb in de loop der tijd op veel verschillende stallen gestaan. Over dat geroddel en geklets, tja dat heb je ook grotendeels zelf in de hand. Ik ben nooit in de kantine te vinden maar wel altijd op stal. Ik kom immers naar stal voor mijn paard. Ik bemoei me eigenlijk zelden met stalgenoten over rijden en verzorging en vraag ook zelden advies aan stalgenoten over die onderwerpen. Eigenlijk kan ik het met bijna iedereen op stal goed vinden. En natuurlijk kom je ook mensen tegen die je helemaal niet liggen, maar dat heb je ook op je werk.

Een beetje aanspraak van stalgenoten is heel gezellig en er zijn altijd wel mensen die over je blijven kletsen. Als mijn paard er maar gelukkig is en als ik maar dagelijks kan rijden, dat telt heel zwaar voor mij. Jij zult je eigen afweging daarin moeten maken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 15:42

Hangt er een beetje vanaf wat voor stal het precies is.
Als het ook een manegebedrijf is zou dat voor mij een reden zijn om daar niet naar toe te gaan. Pure pensionstal is zoveel fijner. Dan komen er ook minder mensen over de vloer, rust op stal, geen spullen die 'geleend' worden.
Kijk ook eens naar de gemiddelde leeftijd. Op een stal met veel 'ponymeisjes', rond een jaar of 14-16 wordt vaak veel meer gestookt en geroddeld dan op een stal met vrijwel alleen volwassenen.
Bij mij op stal is 1 meisje van 18, de rest is vrijwel allemaal in of boven de 30 (op een paar uitzonderingen in de 20 na *LOL* ) en dan gaan mensen toch vaak wat volwassener met elkaar om.
En ga eens met wat mensen praten die daar staan, die kunnen je vaak precies vertellen wat er allemaal aan mankeert, maar ook wat er wel goed is anders bleven ze immers niet.

En als je daar gaat staan, is je oude plekje dan gelijk vergeven of kun je nog terug?

Nulla tenaci invia est via

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 20:25

Als eerste zou ik kijken waar je paard het gelukkigst zou zijn, samen met een vriendin ben ik vorig jaar ook van stal verwisseld omdat het er gewoon beter op werd voor de paardjes.
Persoonlijk vind ik die 1 of 2 uurtjes weidegang die je noemt nogal weinig!

Het is zo dat de gezelligheid er niet echt op vooruit is gegaan bij ons, we zijn van een pensionstalletje met een paard of 12 verhuisd naar een privestal waar behalve wij nog 1 ander pensionpaard staat..... tis er een stuk saaier maar heeeerlijk voor de paarden...en daar ging het ons vnl om!! Ook de faceliteiten zijn er wel beter en verzorgder op geworden hoor, dat zeker.... maar voorheen reed ik ook ff naar stal om gewoon ff te roddelen en dat is nu verleden tijd Huilen hehe

Dusss succes

grtz Elise

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 12:53

Ik zou ook lekker blijven staan. Misschien duidelijkere afspraken maken wbt het buitenzetten van Kawa.

Ik mis nu ook mijn stalgenootjes weleens, maar dan die van de stal waar ik het eerste heb gestaan. De mensen van de stal waar ik als laatste heb gestaan mis ik ook....als kiespijn.
Het is maar net wat voor sfeertje ergens hangt, of het ook leuk zwammen is of niet.
Op mijn laatste stal was een mooie accomodatie maar een sfeer waar je liever niet in wilt zitten.
Ik vind het dan ook heerlijk zo alleen nu. En als ik wil zwammen bel ik mijn oude stalgenootjes, of we bokken, of we gaan bij elkaar langs!

Succes met je beslissing!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 14:23

Heb op een stal gestaan waar ze wel supergoed voor het paard waren, maar voor mij was het minder gezellig, er stonden weinig andere pensiongasten. Kon er ook alleen buiten rijden, dus ik heb de keuze gemaakt om, ondanks het hogere stalgeld, wel weer terug te gaan naar de stal waar ik al 21 jaar kom. Het is zowiezo een dure hobby dus ik vond het wel de moeite waard om er iets bij te leggen dat ik er zelf ook meer plezier van heb. Wat natuurlijk het belangrijkst is is dat Nikita het er ook heel erg naar d´r zin heeft! Er zijn waar ik nu sta veel meer mogelijkheden om afwisseling in het werk te houden.

Wat ik persoonlijk ook heel belangrijk vind zijn de sociale contacten, na het rijden een kopje koffie en met andere mensen praten. Bij ons op stal staan 48 pensiongasten en iedereen heeft wel een andere visie op dingen. Ik ben van mening dat het nooit verkeerd is om te horen hoe anderen iets zien. Sommige opmerkingen neem je mee en andere leg je naast je neer, maar het houdt je wel scherp en je blijft open staan voor andere ideeën.
Laatst bijgewerkt door Nikita op 07-03-02 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 18:31

Ik sta ook helemaal alleen, maar het voordeel is, dat ik twee paarden heb. Haha!
Ik heb dus lekker van niemand last, en kan lekker doen wat ik wil. Laat mij maar lekker mn gang gaan! Knipoog
s'Morgens gooi ik mn paarden naar buiten ( gedraineerde bak), s'avonds pas weer lekker naar binnen.
Ik heb 2 luxe boxen, een poetsplaats, een mooie rijbak, weiland etc.
Heerlijk dus, ik zou ook voor geen goud meer ergens anders willen staan! Lachen

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 19:19

Margreet schreef:
Kijk ook eens naar de gemiddelde leeftijd. Op een stal met veel 'ponymeisjes', rond een jaar of 14-16 wordt vaak veel meer gestookt en geroddeld dan op een stal met vrijwel alleen volwassenen.
?


Nou Margreet, soms zijn de "volwassenen" nog kinderachtiger dan de koters van 14-16, is mijn ervaring... vervelend maar waar.

Ik zou mijn gevoel volgen. Ik sta nu even bij gebrek aan droge voeten (en buitenbak) op mijn oude stalling. Als het weer mooi en droog weer is, ga ik weer terug naar ons eigen stalletje. En dan zien we wel weer.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 19:33

het belangrijkste vind ik of je paard gelukkig is waar hij nu staat,en goed gezond.zoja?dan is van stal veranderen een risico dat ie het er niet naar zijn zin heeft.bij mij was het andersom,ik stond op een kleine stal maar mijn pony was er niet gelukkig en werd er zelfs heel ziek en vijandig tegen mensen.toen ik besloot naar die grotere stal te gaan is het juist voor mijn pony heel veel beter geworden,het is er groot maar er heerst een fijne rust,tinkie werd behalve weer gezond:ook geestelijk weer helemaal happy en ik ben dus dolblij dat ik die stap gezet heb.tinkie heeft nu een grotere stal,lekker veel frisse lucht,een goede omgevind,terrein en rij mogelijkheden voor ons en altijd paarden om haar heen.tja dus ik zou daar naar kijken...........succes

soms is het beter om te zwijgen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 19:44

Sibold"]
[quote="Margreet schreef:
Kijk ook eens naar de gemiddelde leeftijd. Op een stal met veel 'ponymeisjes', rond een jaar of 14-16 wordt vaak veel meer gestookt en geroddeld dan op een stal met vrijwel alleen volwassenen.
?


Nou Margreet, soms zijn de "volwassenen" nog kinderachtiger dan de koters van 14-16, is mijn ervaring... vervelend maar waar.

[/quote]

Yep. Je zegt het precies goed: soms.
Meestal (op de uitzonderingen na dus) is het toch anders en dat kun je het beste beoordelen als je eens gaat praten met de mensen die daar staan. Gewoon eens een middagje rondhangen. Dan kun je meestal al een aardig beeld vormen over de sfeer.

Nulla tenaci invia est via

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:29

Het is voor een paard niet goed om alleen te staan (kudde-dieren!), maar als je paard op de andere stal maar één á twee uur buiten komt.... dat zou ik persoonlijk ook niet willen Verward . Als "ze" bereid zijn om je paard de hele dag buiten te zetten, zou ik naar de nieuwe stal gaan en anders moet je misschien eens proberen of je een andere paard als gezelschap voor Kawa kan vinden??!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 165 bezoekers