Oude woning verkopen, hoelang voordat..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Oude woning verkopen, hoelang voordat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 20:16

Omdat we toch ontzettend graag een huis met tuin willen gaan we op zoek naar een ander huis.
Maar...dan moeten we natuurlijk eerst onze oude huisje kwijt Scheve mond
Ik ben echt als de dood dat ik straks voor een lange tijd misschien 2 huizen heb Scheve mond

Het huis wat ik nu heb is echt een geweldige starters woning. Ruime 2 kamers, nieuwe cv, gloednieuwe badkamer,ruin balkon, eigen parkeerplek, actieve vve, rustig gelegen en openbaar vervoer naast de deur. Keuken mag best vervangen worden maar er mankeerd verder niets aan.

Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie het oude huis verkocht hadden ?

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:49

Bij ons duurde het ongeveer 7 maanden, waaarvan we 3 maanden dubbel hebben gezeten. Maar het hangt erg van de regio en prijsklasse af, hoelang een huis te koop staat!

Toch geeft het hebben van 2 huizen wel wat meer stress en veel extra werk hoor, je moet toch alles schoon houden en de tuinen verzorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:37

Een week!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:54

Dat ligt echt helemaal aan het huis! Mijn moeder is makelaar, soms heeft ze huizen een aantal maanden in de verkoop. Andere huizen zijn binnen een paar dagen verkocht.

Victor007
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 01:21

Ik zit net als jou, in het zelfde schuitje, ik woon samen in NH en heb zelf een makelaar op visite gehad. Nu staan er bij ons meerdere woning te koop en ik vroeg haar het eveneens hoe lang het kan duren. In onze buurt duurt het gemiddeld 5 tot 8 maanden. Het beste wat ik je kan aanraden is om zelf naar een makelaar in de buurt te gaan en het gewoon te vragen. Want daar weten ze hoeveel vraag er is naar een woning zoals de jouwe en hoe lang het gemiddeld duurt. Mijn collega had ook een ander huis gekocht een heeft er 20 maanden over gedaan om haar oude huis te verkopen. Dus denk ik zelf dat je eerst moet verkopen en op het moment dat de verkoop en financiering rond zijn dan zou ik pas gaan zoeken naar een andere woning. Dan weet je zeker dat je geen dubbele hypotheek krijgt. Een andere mogelijkheid is om te gokken en een overbruggingshypotheek te nemen. dan kan je als het ware een een extra lening nemen om zodoende de kosten die krijgt bij een dubbele hypotheek te dekken. Maar dat is een blijft dan toch dubbele kosten. Dus zou ik als ik jou was voor echt goed advies de makelaar benaderen bij jou in de buurt.
Heel veel succes met de hele verhuizing!!

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 08:40

wij zijn net verhuisd.
we hebben eerst een huis gezocht en daarna ons oude huis verkocht.
binnen een paar maand was ons huis verkocht.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 08:44

8 weekjes, maargoed, dat was een eengezinswoning in Rotterdam, die gaan als warme broodjes natuurlijk. Ik ken ook wel mensen die er anderhalf jaar over gedaan hebben en die al die tijd 2 huizen hebben gehad. Je zit toch met een hoop extra kosten. Ze hadden beiden een overbruggingshypotheek, maar ook dat is niet alles hoor.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 08:45

Het is nu echt een markt om eerst te verkopen en dan te kopen! Andersom levert op dit moment veel mensen problemen op.

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:03

Ik zou eerst verkopen.
Stel dat je op een gegeven moment toch met 2 huizen zit, dat kost extra geld, dan kun je beter de prijs van je te verkopen huis wat verlagen, want iedere maand dat je voor 2 huizen moet betalen is jammer.

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:27

Zorg er in ieder geval voor dat je een goede makelaar hebt. Onze flat heeft in totaal 8 maanden te koop gestaan. Het was in eerste instantie na 1,5 maand verkocht, maar na 8 weken bleek dat de mensen het toch niet konden betalen. De makelaar heeft ons toen al veel te lang aan het lijntje gehouden! Daarna zijn er verschillende kijkers geweest en kwam de makelaar gewoon niet opdagen. We zijn na 7,5 maand via de rechtsbijstand naar een andere makelaar over gestapt en toen was het binnen 2 weken verkocht. Maak dus goede afspraken over het contract enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:29

Binnen een week zonder makelaar. Voor de prijs die we in gedachte hadden.
Maar daar zou ik niet van uitgaan.
Eigenlijk kun je erniet zo veel van zeggen.
Ligt eraan wat er allemaal te koop staat in je omgeving en wat je vraagprijs is.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:03

WHOOPY schreef:
Zorg er in ieder geval voor dat je een goede makelaar hebt. Onze flat heeft in totaal 8 maanden te koop gestaan. Het was in eerste instantie na 1,5 maand verkocht, maar na 8 weken bleek dat de mensen het toch niet konden betalen. De makelaar heeft ons toen al veel te lang aan het lijntje gehouden! Daarna zijn er verschillende kijkers geweest en kwam de makelaar gewoon niet opdagen. We zijn na 7,5 maand via de rechtsbijstand naar een andere makelaar over gestapt en toen was het binnen 2 weken verkocht. Maak dus goede afspraken over het contract enz.

Zelfde verhaal hier.
Ons appartement stond te koop, en binnen 6 weken was t verkocht. Alles getekend enzo. Na een week of 6 bleek dat de koper z'n financien niet rond kreeg. Daarna is er nog 1 kijker geweest.
Ondertussen hadden wij al een ander huis gekocht.
We zijn nu net naar een andere makelaar overgestapt, dus ik hoop dat t snel verkocht is.
Over 4 maanden krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:04

Gewoon schriftelijk vast laten leggen dat er 3 weken zijn om onder de koop uit te komen omdat het finacieel niet haalbaar is.
2 maanden is daarvoor veels te lang, dat is echt wel sneller te doen of je het kunt betalen of niet.
Want idd die tijd lig je uit de markt, dus 2 maanden is imo niet terrecht

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:08

We hadden ook vastgelegd dat hij 4 weken de tijd had om t rond te krijgen.
Toen belde de makelaar, dat t wat langer ging duren. Zo werd t steeds 2 weken uitgesteld. Wij hebben er zelf mee ingestemd, omdat we dachten dat t wel zou lukken.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:15

Ons huis heeft 2 weken te koop gestaan. Daarintegen heeft een ander huis uit ons blok wel 6 maanden te koop gestaan.
Reden? Wij vroegen een redelijke prijs (soms zie je van die belachelijke prijzen...) en wij hebben een heel licht interieur, wat de meeste mensen veel meer aanspreekt (ook al had ik al de helft van de vloerbedekking van de trap eraf getrokken en staat er aan een helft van de tuin geen schutting omdat die omgewaaid is van de winter)...

Wij zaten dan wel in een huis in de prijsklasse <200.000 en dat verkoopt nog wel goed. Tevens voor die prijs en een huis in de Randstad raak je het hardstikke snel kwijt.

Ik zie dat je ook niet een heel specifieke wens hebt voor je nieuwe huis (wij wilden in de Randstad een vrijstaand huis, met stal etc en zijn 2 jaar aan het zoeken geweest).... dus ik zou ook eerst mijn eigen huis verkopen en daarna naar een leuk ander huis gaan kijken....wat dat betreft zijn er veel huizen met een achtertuin....

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 20:35

Tja schuin onder ons staat dus ook een appartement te koop, echt een paar maanden al .Maar dat huis wordt verkocht voor 110 terwijl we ons huis kwijt willen voor 130 Scheve mond
En ons huis is dat ook echt wel waard hoor, maar ik krijg toch de kriebels.

En we hebben al een leuk huis op het oog. Leuk geschilderd, lekker kleurrijk met een leuk tuin en mooie keuken.
Dit huis is het : http://www.funda.nl/koop/detail_fotos.a ... 3B321EA%7D

Dus ja..ik heb idd geen zin om een tijd dubbele hypotheek te betalen en misschien dat we gaan kijken voor de overgenashypotheek.
Maar wat zijn daar de nadelen dan van ?

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:22

Leuk huisje is het zeg. En een hele nette prijs. Wij hebben voor ons appartementje met maar 1 slaapkamer en een woonkamer/keuken en badkamer 128 moeten betalen dus ik denk dat de prijs wel goed is hoor.

Wij willen ook gaan verhuizen en toevallig had ik straks deze discussie met mijn vriend, maar ik denk ook dat ik liever eerst verkoop.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:35

Ik vind het gevaar van eerst verkopen, zeker als je wat specifieks zoekt zoals wij, dat je zometeen helemaal geen woonruimte hebt en uit nood toch iets koopt dat niet 100 % naar je zin is.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 23:13

als je er zeker van wilt zijn dat je geen dubbele hypotheek hoeft te betalen zal je eerst je eigen huis moeten verkopen.
ookwij zitten nu sinds 1,5 maand met 2 huizen en deze week komt eindelijk de 1e kijker voor ons oude huis.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:02

het huis wat mijn ouders gekocht hebben stond nog maar 3 dagen te koop en toen hadden we het al gekocht.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:12

mijn flat staat al bijna een jaar te koop, maar het schiet niet op!

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:19

Het huis van mijn ouders staat al een jaar te koop... komt door de hogere prijsklasse, niemand wil het kopen Scheve mond

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:26

die van mij is een lagere prijsklasse maar wel een eenpersoonshuisje ;D

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 08:40

Ons vorige huis was een huurwoning, dus met 1 maand opzegtermijn waren we er vanaf.

Kennissen van mij kregen een bod op hun huis. Dat hebben ze aangenomen, en toen zijn ze gewoon een paar maanden gehuurd gaan zitten. Gewoon een paar meubels in die huurwoning gedaan, de rest in de opslag. En op hun gemakkie een ander huis gezocht.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:56