Mijn moeder rijdt ook!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Mijn moeder rijdt ook!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 22:41

Hoi,

Ik heb sinds 8 maanden een eigen paard, en nu ging mijn moeder wel eens mee. Niks mis mee op zich maar nu is zij ook een xtje gaan rijden bij mijn instructrice en ze was laaiend enthousiast.
Het is nu vakantie en nu gaat ze elke dag mee. Ik vind dit dus helemaal niks. Ze moet perse elke dag ook rijden en alles doen. Ik wil gewoon lekker rijden in de vakantie en dan komt zij eraan en pakt mijn paard af.
okay, ik geef het toe. Ik ben jaloers ja! Als ik haar zo bezig zie met MIJN paard. Ik heb het al zovaak gezegd dat ik het niks vind, maar ze trekt er zich niks van aan.

Zijn hier ook mensen met een moeder die op hun paard rijd? En hoe kan ik die verdraagbaar maken?

Beankt

Jenny


vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:44

bij mij is het bijna het tegenovergestelde, en dat is ook niet fijn.
mijn moeder wil nooit mee.

in jou geval zou ik wat met haar overleggen.
vertel dat je het jammer vind dat jij nu moeilijk alleen met je paard kan zijn en spreek voorlopig af dat ze bv een of twee keer in de week mee gaat.
de rest van de tijd heb je hem dan lekker voor jezelf!
succes ermee!

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:49

Wie heeft het paard betaald? En betaalt de stallingskosten?


Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:07

Ja, heb je het al eens tegen je moeder gezegd?
Anders kan je misschien afspraken maken Lachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:32

Gewoon, delen.
Ik principe rijd mams 3 keer in de week en ik drie keer.
Maar vaak komt het er op neer dat ik twee of drie keer rijd en mams 1 of 2 keer.
Achja, paard is nog jong.

Hijs is voor ons allebei bedoeld, we gaan er meestal samen heen Lachen
Paps en mams betalen alles.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 06:56

Wat iedereen al zegt: ik zou kijken of ik iets met har af kan spreken, zodat zij een aantal vaste dagen in de week rijdt en jij ook. Succes OK dan!

Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 07:11

Net als wat Remi zegt............. Wiens paard is het feitelijk........ heb jij hem zelf betaald, betaal jij ook zelf de stallingskosten......... zo nee, heb je eigenlijk weinig te zeuren, want dan mag jij namelijk op het paard van je ouders rijden........... snappie Haha! Haha! Haha! Haha!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 08:58

het is net zoiets als die modeltreintjes die vaders zogenaamd voor hun zoontjes kopen
zij zitten er dan mee te spelen en het zoontje mag toekijken ....
ik snap dat he teen teleurstelling is dat je geen eigen paard meer hebt, maar het moet delen
bespreek dat met je moeder en inderdaad, maak afspraken over welke dagen, als dat kan met je moeder
vertel haar ook wat jevoelt, dat jouw paard wordt afgepakt
dat je heus wel snapt dat als zij alles betalen, ze het recht heeft om erop te rijden, maar dat was in het begin niet duidelijk
Je zult een stapje terugmoeten doen, een gedeeld paard i.pl.v. een eigen paard
is nog altijd beter dan geen paard, of niet dan ?

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:09

maar waarom ben je dan eigelijk jalours op je moeder, is het paard liever bij haar, gaat zij er beter mee overweg dan jij. En anders spreek je gewoon af, mams jij gaat op een bepaalde dag of 2, en de rest ga ik. Niet gaan mokken, bespreekbaar maken, en dan niet als je bij je paardje ben, maar thuis zonder andere erbij. Succes

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:20

Mijn moeder rijdt niet, maar mijn vader wel! In het begin verdeelden we de dagen een beetje, maar ik heb nu een superoplossing gevonden. Ik heb een 'bijrijdpaard' voor mijn vader geregeld bij ons op stal en daardoor rijd ik nu het meeste op die van ons Haha!.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:35

Toen mijn pony verkocht werd ben ik steeds meer op het paard van mijn moeder gaan rijden (ik reed hem eerst veel minder dan zij). Nu is het eigenlijk meer "mijn paard". Vanaf september heb ik hem helemaal voor mezelf, want ik neem hem mee naar stage en school.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:41

Mijn moeder verrtikt het om ook maar erop te gaan zitten.
Ze heeft wel beloofd dat ze ooit nog erop gaat zitten Haha!

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 19:04

Ik weet t jullie hebben allemaal gelijk. Mijn vader betaalt de stallingskosten en hij heeft hayron ook betaald. Hij heeft ook al gezegd dat het niet Mijn paard is maar Ons paard. Dus van de hele familie. Maar het komt er wel op neer dat ik alles moet doen. En ik wil ook wel alles doen! Maar als ik het zeg tegen me moeder kijkt ze me alleen maar aan van: Ach jij betn t maar. Ik trek me niks van jou aan.

Ik vind het ook niet fijn dat ze rijdt omdat ik bang bent dat ze hem min of meer verpest. Ik zie gewoon dat ie niks hoeft te doen bij haar. Alleen een beetje rond te sukkelen. Ik kan het gewoon niet aanzien!

Tell me I'm not spending too much time on happy endings.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:14

Mijn moeder heeft vanochtend nog een uurtje op mijn paard gereden, maar daar heb ik geen problemen mee. Zonder mijn ouders had ik mijn paard nooit kunnen kopen, en het is toch ook leuk als er andere van je paard genieten? Al wil ik er zelf wel het meest op blijven rijden natuurlijk Knipoog
Misschien kunnen jullie er gewoon afspraken over maken of dat je moeder met je paard in de les rijd ofzo.

Ineke2

Berichten: 33040
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:22

Mijn moeder rijd nu ook op 1 van mijn pony's met als verschil dat ik dat erg leuk vind en verder met als verschil dat ik alles betaal...het zijn werkelijk MIJN pony's. Wil ik het niet (meer) hebben kan ik zo zeggen dat ze maar wat anders moet zoeken.

Ze is wel beginner, want ze rijd pas een half jaar, maar wat geeft dat nou...je paard gaat er niet dood van hoor, gewoon goed les laten volgen en dan gaat ze steeds beter rijden Vergeet niet dat jij ook ooit een beginner was

Verder kan je paard best 2x per dag lopen...dan ga jij een uurtje en je moeder ook...zeker omdat hij bij je moeder niet veel hoeft te doen kan dat makkelijk. Heeft het paard ook nog eens lekker veel aandacht Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:23

Kan je geen afspraken maken op een rustig moment, als je dan verteld waar je bang voor bent en dit heel subtiel doet kom misschien met z'n tweeen tot een oplossing.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:30

Je ouders betalen het dus ze mogen ook wel wat met jouw paard doen. Bedenk... Zonder je ouders had jij nu geen paard!

Morgen.
...

Glorie.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:02

hey

je kan ook als je wit met je moeder afspraken maken van mam we rijden om de dag. je kan ook je moeder les geven. zodat je paard ook bij haar zijn best moet doen en niet moet sukkelen. misschien is dit ook een idee.of je kan ook doen dat je moeder een halfuurtje om mag rijden en daarna jij. ik bergijp het wel ik heb wel niet zo moeder 'nog niet' maar als ik mijn pony heb gaat dat zeker ook gebeuren. maar me moeder heeft wel wat vaker gereden dus mijn pony zou niet echt gaan sukkelen.

-xxxxx-willeke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:31

wees blij dat je een paard hebt en dat je ouders ook nog is zo lief zijn om het voor je te betalen, sorry, maar ik vind wel dat je een beetje zeurt...

zarko4life

Berichten: 73
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:38

hey
ik heb ook een eigen pony mijn moeder rijd er ook op.
mijn moeder gaat ook elke dag mee!!!
maar ik heb ooit onder het eten met haar gepraat dat ik dat niet wou en nu rijd ze er een x in de week op een dan ga ik gewoon niet mee!
want ik vind het ook erg als ik mn moeder op MIJN pony zie rijden ik kan daar ook NIET tegen!!!dus toen hebben we het zo opgelost!!!!!!!!!!

doei
groetjuhs melissa en hoefjuhs zarko!!! Knipoog Lachen Haha! OK dan! *LOL* Ach gut Pling

zarko4life

Berichten: 73
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:39

sterkte!!!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:41

mijn moeder rijdt paarden op de stal waar mijn paard ook staat,
af en toe rijdt ze wel eens op die van mij,
nooit ongevraagd,meestal vraagt ze eerst 100 % toestemming,want ze vind dat het mijn paard is,,
dus wij hebben er nooit ruzie over..

Karaat_the_newforest op Instagram

missboy

Berichten: 162
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achterhoek :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:43

Mijn moeder rijdt ook!!!ckerzz,ik kijk de kunst af van me moeder Haha!
mijn mams en paps rijden eigenlijk allebei(mama Z en papa M)

****14 jaar*****

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:52

missboy schreef:
Mijn moeder rijdt ook!!!ckerzz,ik kijk de kunst af van me moeder Haha!
mijn mams en paps rijden eigenlijk allebei(mama Z en papa M)

ja idd onze moeder rijdt ook!!(en papa)
Ik zal ff een foto zoeke als bewijs Knipoog
maar wat ook handig is...ze zijn beide instructeur/trice...

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:58

OEh ...das zeker wel een probleem!!! Ik hoop voor je dat je iets met r af kan spreken.
Mijn moeder vind paarden wel leuk en lief maar daar blijft het gelukkig bij ( ze vindt ze namelijk ook eng Haha! )

kellyy is een stoel
een stoel is een pablo
pablo is cool


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus en 35 bezoekers