Dit is dan een van de écht moeilijke keuze's... :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Dit is dan een van de écht moeilijke keuze's... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 23:40

Hallo bokkers,

Ik wil even in het kort mijn verhaaltje kwijt omdat jullie, paardenliefhebbers teminste wél in kunnen denken hoe moeilijk dit voor mij is. (Vrienden luisteren wel, maar snappen het niet goed.)

Het begon twee jaar geleden.
Mijn biologische vader (waar ik 15 km vanaf woon maar wel contacten mee heb) wou een deal met mij sluiten die heel erg leuk in de oren klinkt als paarden meisje.
Hij kreeg een denderend rapport te zien, ik kreeg een denderend paard in m'n armen gedrukt.

Pfieuw, das iets waar je je best wel voor gaat doen natuurlijk.
Dus omdat ik mijn paardje verdiend had gingen we opzoek.

Nou ik wou een tinker, die kocht ik in Someren bij de fam. Kanters. En het is een merrie van ongeveer 4 jaar.
Dit doet er verder niet zoveel toe allemaal.

Ik kreeg Jindy in de zomervakantie,
lekker veel tijd en je wilt natuurlijk iedere dag (op je fiets) naar je knollie toe.

Maar dan ga je naar het beroepsonderwijs wat helemaal de soep in loopt, je kapt er mee en krijgt een vriend. Je ziet je vriendinnen steeds minder en die klagen dat je zo vaak bij je vriend bent.. Ondertussen wil je ook geld verdienen dus een baantje is snel geregeld..
Veel vrije tijd blijft er niet over, maar díe er over is ga je naar je paardje en vriend en vriendinnen.
Das allemaal goed en wel, maar thuis staat je moeder wel continu te schreeuwen dat je nooit meer thuis bent en dat je je paard maar weg moet doen..

Pff das niet echt leuk natuurlijk,
Maar louis (mijn biologische vader dus..) vind dat ik té weinig naar mijn paard kom..

Maar ik moet soms van maandag t/m zaterdag in de winkel staan,
dan wil ik rustig kunnen eten en om dan nog een uur te fietsen is niet te doen.

Hij heeft mij een paar keer gewaarschuwt en hij heeft soms wel gelijk.
Maar hij eist mij meer te komen, bijna dagelijks.
Hij verzorgd mijn paardje ook. dus eigenlijk doen we het samen terwijl het mijn paard is.

Nu is het zo dat hij mij een 'discussieonderwerp' heeft voorgelegd waar ik maar eens heel goed over na zou denken.

Ik zou Jindy aan hem kunnen geven.
Dan ben ik niet meer verplicht te komen maar zou ik nog wel zo vaak ik wou mogen komen om met Jindy aan te klooien..

Wat hij dan gaat doen (wat ik nu al weet, zo is hij gewoon) Is klusjes die ik nu doe rondom het paard, dat hij mij die dan ook laat ddoen omdat het 'toch een beetje mijn paard is'

Er zijn een paar dingen:

Ik wil jindy echt niet kwijt, Ik kan het niet aanzien hoe louis met jindy omgaat (dat klinkt aso, maar hij heeft een hele andere manier in het omgaan met haar)

Als ik Jindy terug zou geven zou ik toegeven dat ik het inderdaad niet aankan.. Want dat zegt hij.. Je hebt de verantwoordelijkheid niet, en je kunt geen prioriteiten stellen, je stelt leuke dingen boven je paard.

Hij betaald van af het begin af aan alles, hij heeft de weien langs z'n huis liggen etc.

Volgend jaar ga ik een bbl opleiding doen dat betekend dat ik doordeweek 4 dagen werk en een dag naar school ga en dan zaterdags soms ook nog moet werken.
Hij verwacht van mij dat ik dan iedere dag kan komen omdat hij dan meer gaat werken (is een lange tijd in de ziektewet geweest)

Ik wil Jindy supergraag aan huis zetten.
Dan moet ik alles zelf betalen en een stuk wei af maken (grond hebben we wel)

Ik zit nu dus echt met het probleem WAT MOET IK DOEN Verdrietig
Ik wil haar dus écht niet kwijt en als ik een dag vrij heb ga ik naar mijn paardje..
Er is ook wel eens een middag of een dagje dat ik naar haar toe zou kunnen gaan maar dan kies ik ook wel eens voor mijn vriend of vriendinnen. Logisch zou ik zeggen.

Hij vind echter van niet, hij verwacht van mij dat ik strax (ook als het half 6 donker is) lekker na mijn werk op mijn fietsje ga om mijn paard te verzorgen.

De vader van mijn vriend heeft ook friezen en veel plaats,
aan het eind van het jaar ga ik daar een paar dagen in de week wonen (ze gaan verhuizen en dan krijgt mijn vriend een eigen appartement Haha!)
Ik zou ze daar mss kunnen stallen, of op hun paarden rijden.
Maar dat is ook weer zo iets.

Met louis heb ik pas echt veel contact sinds jindy er is.
daarvoor zag ik hem een of twee keer in de maand.
Nu vind ik het dus eigenlijk echt een eikel :S
Hij is nooit een vader geweest wat hij nu wel probeert.
Ik kan ook geen ruzie met hem maken.
Als hij een kwaad woord tegen me zegt begin ik te janken Scheve mond
Omdat hij nooit kwaad op mij heeft hoeven zijn omdat hij dus mijn opvoeder niet was.. (mijn moeder heeft mij en mijn broer alleen op gevoed.

Dit verhaaltje is iets langer dan de bedoeling was,
Maar ik hoop dat je de moeite hebt genomen om te lezen,
Als je dat hebt gedaan laat dan ajb heel even vinden wat jij zou doen.
Ik wordt geloof ik echt gek.

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.



A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:55

hm dit is idd een errug moeilijk probleem... ik vind het niet echt redelijk van je vader dat hij je eerst een paard geeft voor je rapport en vervolgens eist dat je daardoor elke dag komt. aan de andere kant begrijp ik ook wel dat hij het niet leuk vind dat je er zo weinig bent. wil hij alleen dat je komt vanwege je paard of zou het kunnen zijn dat hij je zelf ook graag wat meer wil zien...
kun je niet proberen je paard dichter bij huis te stallen zodat je niet zo veel hoeft te fietsen en misschien een bijrijder zoeken die in de kosten wil delen? zo krijgt je paardje meer aandacht EN je kunt makkelijker het geld voor onderhoud betalen....

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 23:58

Dat wil ik inderdaad heel graag.
En hier in de buurt is heel veel weidegang.
Het probleem wat ik dan weer op voel komen is dat het heel aso tegenover hem is. Hij heeft alles betaald, een nieuwe wei aangelegd etc. etc.

Het leukst zou zijn als aan het eind van het jaar mijn paardje bij mijn vriend zou kunnen staan.

Denk dat ik dan zo rond de 50 en 100 euro kwijt ben per maand,
Moet te doen zijn, Jindy staat nl 24/7 op de wei.

ik ben er al 3 dagen continu over aan het piekeren
en binnenkort komt er een dag dat hij er weer over begint.
Ik ga het er ook nog met mam over hebben,
denk dat zei het heel onredelijk vind wat hij doet.

Bijrijders zijn hier lastig te vinden helaas.
Al eens ooit naar gezocht...

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:01

Joh, dat is gek, je krijgt een paard en je moet er nog voor zorgen ook Verward.
Je bent niet de enige die de hele dag werkt en OOK NOG voor het paard zorgt.
Dat heen en weer fietsen is wel vervelend, misschien kun je een snorfiets of bromfietsje, dan ben je in ieder geval wat vlugger daar en hoef je je niet zo uit te sloven op de trappers.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:03

ja maar mijn ervaring is dat moeders het altijd onredelijk vinden wat gescheiden vaders doen...
ik zou me er als ik jou was niet te druk om maken of het aso is naar je vader toe, hij heeft je dat paard tenslotte gegeven als rapportcadeau en niet als strikmiddel om je zo vaak mogelijk te laten komen toch?

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 00:04

Nee lovely natuurlijk is dat niet gek.
Ik steek er ook een heleboel tijd in.
Maar er zijn ook afspraken gemaakt dat we er samen voor zouden zorgen.
nu ineenkeer komt hij ermee dat ik wel alles zelf moet doen.

Hij verwacht van mij dat ik ineenkeer 3 keer zo vaak erheen ga..

Het gaat mij nu verder niet om of ik er meer of minder voor moet zorgen.
Geld voor een snorfiets/brommer heb ik nog niet (begin van het schooljaar heb ik een vast contract)

Maar mijn nummer 1 optie (klinkt wat raar) met mijn gepieker van afgelopen dagen blijft om Jindy bij mijn vriend te gaan stallen.

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:05

Tja, ik kan mij ewigenlijk wel vinden in de vader. Als jij zelf een paard hebt houdt dat in dat je die voor alles gaat. Ook voor je vriend en je vriendinnen. Dit om de simpele reden dat hij van jou afhankelijk is voor goede verzorging en beweging.

Uit je verhaal maak ik op dat je alleen komt als je een dag vrij bent (verbeter mij aub als ik het verkeerd heb). Dat zou dus 1-2 dagen per week zijn. Met die twee dagen in de week kun je nooit een paard goed verzorgen en onderhouden.

Ik zou idd of proberen om hem dichter bij huis te krijgen, of iemand vinden die wel tijd voor hem heeft. Hoe moeilijk dat ook is.

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:06

wat zegt je moeder hierover??

♥♥♥♥♥ guccio @ [IM] Dag mijn allerliefste Guuc ♥♥♥♥♥
The best move is to follow your heart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:06

Joets, hoe vaak ga je nu naar je paard toe dan??
Eerlijk zeggen hoor.

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 00:06

Rommie wat jij zegt is ook waar.
Louis geeft mijn broer en mij vaker 'grote' cadeaus terwijl mijn moeder en haar inmiddels man weinig geld hebben.

Ik vind het grappig dat jij dit zecht,
Want ik heb er ook wel eens gedacht,
Volgens mij probeert hij ons alleen maar te lokken.

Maar idd iets wat ik ook denk en wat hij vaak zegt:

HET IS JOU PAARD dus zie maar wat je er mee doet (als je strax maar iedere dag komt en blablabla)

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:09

Joets, je weet dat je gelokt bent en je weet dat je in een soort na-scheiding-pokerspel zit waar de ene ouder tegen de ander opbiedt met dure cadeautjes. Maar je hebt dat paard wel aangenomen, of niet? Daarmee neem je ook verantwoordelijkheid op je en misschien is het dan wel een idee om ook echt voor dat paard te zorgen??? Anders ben je eigenlijk gewoon geen paard waard, dan heb je ook meer tijd om bij je vriendinnen te zitten.

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 00:10

Het is per week verschillend hoevaak ik ga.
Dit is omdat ik op mijn werk nu nog heel onregelmatig wordt ingedeeld.
In vakanties kom ik in de week zeker 5 tot 7 keer.
Maar laatst is er ook een hele week geweest dat ik iedere dag van 9 tot 9 moest werken omdat we verbouwing in de winkel hadden.
Dan spreek ik dit ook af met louis en is het oké.

Wordt ik echter 4 dagen in de week ingedeeld en kom ik er 3 dan is het weer niet goed volgens hem.

Bij hem is het altijd anders..

En met mijn moeder heb ik het er nog niet vel over gehad,
Ze vind het wel oké als ik jindy aan huis zou zetten, maar dan moet ik zelf een afrastering + stroomapparaat aanschaffen en dat geld heb ik simpelweg (nog) niet.

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:14

Sorry, maar ik werk straks 5 dagen per week, met erg lange dagen, maar dat betekend nog niet dat ik die dagen niet kom. Je hebt nu eenmaal de verantwoording over een paard en dat houdt in dat je er gewoon dagelijk sheen moet.

Al sje niet bereidt bent om te komen als je gewerkt hebt dan snap ik ook niet helemaal waarom je een eigen paard hebt. Dat kost nu eenmaal een hoop tijd en opofering. Als je dat je paard niet kunt of wilt geven dan lijkt het mij niet verstandig om het paard (alleen) te houden.

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:14

Ik moest vroeger ook altijd op de fiets naar mijn pony, die een flink eind van mijn huis stond. Ik ging er elke dag heen... ook 's avonds, ik had dat er graag voor over. Ik heb mijn hele leven een paard willen hebben, en toen ik er eentje kreeg, wilde ik daar al mijn tijd graag in stoppen!

Ik heb het idee dat de "huidige generatie" (ja ja, ik ben al wat ouder Haha!) het allemaal wel erg makkelijk opvat, en niet al te veel moeite meer wil doen. 'Ja maar ik moet al zoveel' wordt er dan geroepen. Tsja, ik moest vroeger ook veel, maar mijn pony ging voor, net als mijn paarden nu ook voor gaan. Buiten vakanties en ziekte sla ik nooit een dag over.

Joets, ga eens bij jezelf na of een paard voor jou wel haalbaar is qua tijd en moeite, en of het eerlijk is om dit paard te houden. Misschien is ze bij een baas die wel elke dag tijd voor haar vrij maakt, wel beter af?

Ik bedoel dit allemaal niet als keiharde kritiek, maar wees eens eerlijk naar jezelf en naar je paard toe - en neem dan een verstandige beslissing. Veel sterkte met het nemen van die beslissing Lachen!

Extremely rare and Beyond Compare

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 00:15

Ook een probleem is dat ik voor ik jindy had louis veel en veel minder zag.
Het was altijd leuk en altijd feest om erheen te gaan.

Maar als ik hem beter leer kennen wil hij altijd alles op zijn manier (end at is zeker niet alleen met jindy)

Mn moeder zegt dat zei dit ook zo heeft ervaren,
In het begin is louis een hele leuke kerel, maar hoe beter je hem leert kennen hoe minder je er mee om kunt gaan.

Ik had 2 jaar terug dus nog écht niet in de gaten hoe louis werkelijk was,
Als ik dit had geweten was ik hier waarschijnlijk nooit aan begonnen.

Omdat ik nu min of meer een hekel aan hem heb zou ik het allerliefst jindy thuis neerzetten en het contact met hem verbreken.

k*t wat is dit kl*te,
sorry voor het schelden maar zit hier weer jankend met mn handen in het haar.

Jindy afgeven betekend voor mij: zien hoe louis alles om gaat gooien aan het werk wat ik aan haar heb gehad..
Alsof het allemaal voor neits is geweest..
En ook al kan ik dan naar jindy toe gaan, het is dan niet meer mijn paardje.

Mja..
Het blijft een feit dat je niet kunt vertellen wat je van binnen voelt..
er zijn zoveel meer dingen die als een schakel ketting aan elkaar hangen..
Als ik iets beslis zijn er weer die en dat die meespelen.

Zijn veel (persoonlijke) dingen die ik hier liever niet kwijt wil en die dus ook in die ketting hangen.
Dat maakt het nog moeilijker als het is...

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:18

Joets, ik snap wel dat het allemaal niet zo makkelijk is voor je hoor. Denk eens goed na over de keuzes die je nu daadwerkelijk moet maken. Volgens mij kun je het jezelf makkelijker maken door het te ontleden als het ware. De eerste keuze is: laat ik mijn paard in de steek, ja of nee. Als je ja of nee antwoordt, dan heeft dat consequenties en daar komen dan weer nieuwe keuzes uit.
Denk maar eens even goed na wat je wilt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:25

Kan me voorstellen dat het allemaal heel moeilijk is..... Maar wat lovely zegt je moet nu wel gewoon keuzes maken en de consequenties aanvaarden.
Tuurlijk is het lastig, maar denk dat het een hele opluchting is als je de keuze gemaakt hebt.
Als jij nu de tijd niet hebt om er elke dag naar toe te gaan, is het imo het verstandigst om hem weg te doen. Ik vind het moeten werken overigens geen goed excuus om niet te gaan..... maar dat moet je verder zelf weten.
Als ik dit zo lees, is het denk ik ook geen optie om hem ergens anders neer te zetten, omdat ja dan A de verantwoordelijkheid helemaal hebt, en B het je veel meer geld gaat kosten, wat je volgens mij niet hebt.

Is het geen optie om hem aan een buitenstaander te verkopen?
Sterkte met je keuze....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:36

Pff... moeilijke situatie...
Maar als je niet meer naar louis wilt gaan, en er is een goede mogelijkheid om je paard bij je vriend te stallen (moet je geen ruzie met hem krijgen natuurlijk!) Dan zou ik doen wat JOU het beste lijkt.
Je moet natuurlijk ook aan je paardje denken. En kijken of je wel meer tijd in haar kán steken.

Hmm.. ik krijg het niet zo goed verwoord sorry

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 08:59

Sorry, maar alles wat ik in je verhaaltje lees gaat over jouw, en de keuzes die JIJ moet maken. Maar zou je niet eerst denken wat het beste voor je paardje is? Het is een levend dier waar jij de verantwoording voor genomen hebt. In mijn ogen moet je de hele verantwoording nemen of helemaal niet. Zo half, half is gewoon niet mogelijk. Ik ben met je vader eens dat als jij niet elke dag kunt, of iemand anders regelt, dan moet je geen paard hebben. Misschien kan hij je dan manegelessen geven. Dan heb je die verantwoording ook niet. Als ik de hele dag gewerkt heb en moe ben, dan nog komt mijn paardje voor mijn rust en eten. Het is een kwestie van prioriteiten stellen, en ook dit hoort bij volwassen worden!

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:35

Joets zei
Citaat:
Maar ik moet soms van maandag t/m zaterdag in de winkel staan,
dan wil ik rustig kunnen eten en om dan nog een uur te fietsen is niet te doen.


Ik woon in Rotterdam, werk full time her en der (afgelopen week in Amstelveen!!!) (en werken is over het algemeen niet van 9 tot 5), heb een vriend, een huishouden, volg een universitaire studie én heb mijn paarden in Roosendaal staan, waar ik, op één dag na (verzorgster), dagelijks naar toe ga.....
Tijd maken voor je paard is een keuze, geen onoverwinbare onmogelijkheid!

Als jij voor jezelf hebt beslist dat je na je werk geen zin meer hebt om naar je paard te gaan (dus niet de tijd daarvoor wil maken), lijkt dit mij een uitgemaakte zaak. Neem dan dus de beslissing die eerlijk is voor jou en vooral voor je paard.
Laatst bijgewerkt door StalDiefdijk op 01-08-04 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:41

Joele zei
Citaat:
Hij verzorgd mijn paardje ook. dus eigenlijk doen we het samen terwijl het mijn paard is.


Dit klinkt m.i. als een verwijt aan je vader, maar volgens mij mag je blij zijn dat hij de zorg voor je paard overneemt, waarvoor jij de tijd niet vrijmaakt of de moeite neemt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:47

Na 60 uur werken lukte het mij nog elke dag te rijden en stallen te doen, huishouden te doen en mijn vriend te zien, lijkt me stug dat het jou niet lukt. (fijn is anders, maar het gaat)
Bijna alle bokkers werken 40 uur en hebben nog een huis bij te houden en en partner en kunnen dat ook.

Ff rustig gaan zitten en goed gaan plannen, brommertje kopen zodat je minder reistijd hebt en geen tijd "verprutsen' maar economisch indelen, dan is het echt haalbaar.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:55

Ik heb het gevoel dat het hier meer gaat om de situatie tussen jou en je vader, dan om je paard.
Je hebt de tijd niet om naar Jindy toe te gaan nu die bij je vader staat, en je hebt de (financiele) middelen (nog) niet om hem dichter bij huis te zetten.
Je kan hem over een jaar bij je vriend zetten maar hoe overbrug je dit jaar?
Je geeft aan 's avonds na het werk rustig te willen eten en dan geen tijd meer te hebben. (Hoe vaak ik niet pas na 10-en 's avonds heb gegeten na het werk én het verzorgen van m'n pony.) De dagen dat je tijd hebt verdeel je tussen paard, vriend en vriendinnen.
Blijft dus wel heel weinig tijd over voor een paard.

Het is ook wel logisch dat je vader aan de bel trekt, hij gaat ook weer meer werken en het is tenslotte jouw paard.
Misschien kun je met hem afspreken dat je het dit jaar nog samen doet, tot Jindy bij je vriend staat.

En anders zal je toch keuzes moeten maken: vriend, vriendinnen en 's avonds rustig eten aan de ene kant en Jindy aan de andere kant.

Geen makkelijke keuze...
Veel succes!!!

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:59

Barb77 schreef:
Als jij voor jezelf hebt beslist dat je na je werk geen zin meer hebt om naar je paard te gaan (dus niet de tijd daarvoor wil maken), lijkt dit mij een uitgemaakte zaak. Neem dan dus de beslissing die eerlijk is voor jou en vooral voor je paard.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat je het er niet voor over hebt om iedere dag naar je paard te gaan. Kijk, dat je een keertje geen zin hebt, dat vind ik wat anders, maar dat je het een te grote opgave vind om er iedere dag weer tijd voor vrij te maken, dat kan ik absoluut niet begrijpen. Als je een paard hebt, dan gaat het paard gewoon voor andere vrije tijdsbestedingen. Een paard is een dier, geen fiets die je rustig een week in de schuur kunt laten staan. Weet je hoeveel mensen een paard hebben naast een fulltime baan en een gezin en er ook iedere dag weer tijd voor vrij maken. Het gaat bij jou op de langere termijn gewoon zeker niet lukken, zoals ik jou nu zo hoor.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:07

Ik heb meer het idee dat je het paard gekregen hebt zodat je vader je vaker kan zien en als je geen tijd hebt wordt hij boos, niet omdat je niet voor het paard komt maar omdat hij jou dan niet ziet.

Hij heeft alles daar zo perfect voor je gemaakt dat je je schuldig gaat voelen als je niet komt en dat is precies wat hij wil. Kennelijk beseft hij niet dat jij naast hem en het paard ook nog een ander leven hebt.

Nu zit jij in een lastig parket. Ik kan me voorstellen dat wanneer je 6 dagen fulltime hebt gewerkt ook wel eens even rust wil hebben.
Denk ook aan jezelf ,ookal is het paard nog zo belangrijk.
Ik vind sommige bokkers wel erg hard oordelen hierover, niet alles is altijd maar paard paard paard.!! Er moet ook tijd zijn voor andere dingen en een dagje luieren. Het nadeel in Nederland is is dat iedereen gewoon veels te gehaast is.

Ik denk dat je even heel goed met je pa moet praten en hem heel duidelijk moet vertellen hoe het nu is dat je het zo niet meer trekt.
Zeg hem dat je het paard bij je vriend wil stallen en anders is het over.
Voel je niet schuldig.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange1a, JorineV, Kimmie235, LesleyAnne, Melzazu, MirjamRobin, MissWeenie, OmgiliBot, pluklief, Thami en 114 bezoekers