2x op een dag rijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

2x op een dag rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 22:30

Soms hoor ik welleens om me heen dat mensen 2x per dag ('s ochtends en 's avonds) op hetzelfde paard rijden. Elke keer 20 minuten

Wat vinden jullie hiervan?? Moet dat kunnen??

Groetjes Babeth

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:32

Waarom zou dat niet kunnen?

Niet dat ik er tijd voor heb, maar het zal zeker geen kwaad kunnen, waarom wel zou ik me afvragen?
Natuurlijk niet 2x het uiterste vragen, maar dat lijkt me logisch

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:33

ja hoor, alleen 20 minuten is wel erg kort: min 8 min instappen+ min 8 min uitstappen, dan heb je nog maar 4 minuten over om moeilijkere dingen te doen !?

twee keer op een dag rijden, is goed, alleen doe het dan langer dan 20 minuten!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:34

Ik rij bijna elke dag 2 uur, 1 uur smorgens, dan is het nog niet zo bloedheet en saves dan is het afgekoeld. En als je paard conditie heeft lijkt het mij geen probleem. Lachen
Laatst bijgewerkt door RanouK op 31-07-04 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 22:36

Ooooh okee, ja dat vroeg ik me even af. Misschien dat het te zwaar was ofzo. Maar dan weet ik het nu. Haha!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:36

Dat is juist lekker voor die paarden als ze er vaker uit komen!

Ik rijd iedere dag 2 keer ongeveer een half uur

Live,LOve,'ndLaugh


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:43

Paarden die hier in de buurt voor zo'n paardentram lopen werken wel meer uren per dag, ze zien er best uit. Moet wel kunnen lijkt mij, mits je zijn voer er ook naar geeft.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 22:45

Okee!!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:40

Ken een meisje die ging 's morgen lekker stappen met haar paard buiten en 's avonds ging hij echt aan het werk
En gelukkig dat hij was (nu niet meer maar dat komt door wat anders Knipoog)

Ik heb er zelf geen tijd voor, maar het lijkt me wel fijn voor het paard

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:44

Ja lijkt me wel kunnen.
Manege paarden rijden toch ook meerdere uren?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 08:55

Ja hoor, kan makkelijk.
Toen ik met Kevin nog op de pensionstal in Aalsmeer stond had hij op den duur 5 bijrijdsters, dus vaak liep hij smorgens en smiddags, werdt hij alleen maar beter van.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:00

Ik rij ook weleens 2 keer op een dag als ik er de tijd voor heb en zin in heb. Maar ik doe dan niet 2 keer hetzelfde. Ik denk dat zowel mijn paard als ik dat niet echt leuk zouden vinden... DUs nu ga ik overdag bijv een rustig buitenritje maken met vliegendeken en spray en 's avonds nog even dressuurmatig aan het werk. Heb niet het idee dat ze dat problematisch vindt...

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 09:08

Okee, dan weet ik dat!! En inderdaad, manege paarden lopen ook meerdere keren per dag.
Even niet aan gedacht.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:12

Dat deed ik vroeger ook. Mijn opa was fokker had een fokkerij en zodoende hadden wij dus de luxe van een bak aan huis. Daarbij was mijn opa de beste springinstructeur die ik ooit gehad heb en mijn oma was weer erg goed in de dressuur! Zodoende spendeerde ik aardig wat vakanties op de "boerderij".

's-morgens gingen ze het land in en na de lunch mocht ik vrij rijden en dan kreeg ik na het avond eten spring of dressuurles van opa of oma.

Tegenwoordig werkt het voor mij helaas niet meer zo... Ik heb geen bak in mijn achtertuintje en ik red het gewoon qua tijd niet eens. Ik moet werken voor mijn geld!!!! Helaas ben ik niet een van de gelukkigen die mag paardrijden voor de kost...

Had ik de tijd en ruimte gehad, dan had ik zeker (en ik spreek dan met name over de wintermaanden) mijn paard er een halfuurtje extra per dag uitgeplukt...

Ging prima hoor. Ik denk dat een uurtje rijden per dag meer de luxe is die wij de paarden geven ipv de noodzaak. Ik kan mij herinneren dat vroeger de paarden gewoon 9 tot 5 dagen maakten en echt moesten "werken" voor hun eten. Het is maar net hoe je ermee omgaat zoals met veel andere zaken in de paardensport.

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:46

Ik heb dat nu 3x gedaan met Bijou.
Nix mis mee hoor..

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:58

Ik rijd ook wel 2x per dag een uur..
Nergens last van (paard dan he Tong uitsteken )...
Ze is het zelfs nodig voor de hoeveelheid energie die ze heeft, ook al staat ze 24/7 op de wei..

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:07

Margon schreef:
Dat is juist lekker voor die paarden als ze er vaker uit komen!


Euhm... zet hem dan op de wei...


Volgens mij wordt een paard daar echt niet slechter van hoor, zo lang je hem maar niet 2 keer helemaal kapot rijd. Maar bijvoorbeeld een buitenritje en een training? Ik zie het kwade er niet van in, wat denk je dat manegepaarden wel niet te voorduren hebben elke dag Knipoog

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:27

Vroeger deed ik dat ook altijd met m'n oude paard... Vooral in de vakantie en altijd op zaterdagen: 's morgens les en dan 's middags met mn vriendinnetjes die zelf geen paard hadden buiten wat aanklooien en spelen. Dat beest vond het heerlijk! Soms waren we 's middags wel 2 uur weg.

Nu heb ik er helaas geen tijd meer voor, en eh... Ben ook niet meer zo op een leeftijd dat ik nog buiten 'speel' met m'n paard Haha! Maar als ik even niets te doen heb of als ik gewoon zin heb om nog een keer te rijden, waarom niet?

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:35

Ik weet dat Kyra K. het doet met een minimaal aantal uren ertussen voor ze op wedstrijd gaat puur om te kijken in wat voor bui het paard is en daar dan op in kan spelen en niet voor een verrassing op het terrein staat. Ze zegt dat het minimum aantal uren ervoor in kan houden dat je om 4 uur snachts dus op het paard klimt als je vroeg een wedstrijd hebt, maar voor haar werkt deze methode goed.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 13:56

xtostarlight schreef:
Euhm... zet hem dan op de wei...




Ja ik zou wel willen, maar Milka heeft zomer-eczeem dus kan maar bepaalde uren.. Boos!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:06

Dat zou ik helemaal niet redden aangezien ik áltijd 15 minuten los stap en 15 minuten uit stap Lachen Maar goed, ieder paard heeft een andere trainings methode nodig. Als dat goed bij haar en haar paard pas zie ik niet in waarom niet.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:13

bij ons op de manege komt het eigenlijk nooit voor dat je 2 keer gaat rijden, maar laatst had een vrouw wedstrijd gehad in de M1, 2 proeven, en ging 's avonds nog een keer een uur rijden, even alle oefeningen herhalen, omdat ze de volgende dag weer 2 proeven M1 moest starten, dan ben je ff lekker bezig Scheve mond Maar zoals jullie zeggen, 2 keer een half uur, of lekker los maken, en 's avonds even wat oefeningen trainen, lijkt het me geen probleem.. Maar ik zelf heb er de tijd niet voor

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:27

ik rij meestal tussen 12 en 2
En dat rij ik een uurtje ongeveer, inclusief inrijden en meestal buiten uitstappen
En savonds rond 7 uur komt er nog iemand en die rijd 20 tot 30 minuten, Maar dan wordt er amper wat van Loe gevraagd, meestal is het nog naar buiten ook

Overigens is dit niet elke dag, en ook niet als ik naar wedstrijd geweest ben, of een uur pirveles oid

Lachen

Suus van HC de Hoeve -> L1
Louisiana Lady -> L2
Mystique -> M2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: araber, Hanjan, joyce83, JudithDario, Majestic-12, RoRo44 en 32 bezoekers