Deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 22:26

Misschien een beetje een rare vraag maar ik stel het toch en hoop dat iemand mij er een antwoord op kan geven Haha!

Ik heb een shetlander gevoerde deken liggen waar helaas een beetje olie in is gekomen, dus nu wil ik die deken wassen.........
Nu mijn vraag......kan ik dat zelf gewoon doen, dus gewoon thuis in de machine gooien?
En hoe doe ik dat met die gespen, gaat de machine daar niet kapot van?
Wie heeft ook wel eens zelf een deken gewassen? Haha! Haha!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 22:39

Mijn winterdekens laat ik altijd stomen. Maar die van mij zijn ook veeeeel te groot om in de wasmachine te krijgen! Misschien een shettendeken niet, maar ik vraag me af of er nog iets van de waterdichtheid overblijft als je hem 'gewoon' wast. Zal wel, anders moet je hem even inspuiten met zo'n tentenspray.

Fleece-zweetdekens doe ik wel zo in de machine, maar wel in een oud kussensloop zodat haren (en harde gespen) de machine niet beschadigen.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 23:14

Carola waar laat jij die dekens stomen dan Bloos ....sorry ben niet zo thuis in het deken verhaal hihihihi.
En wat kost het ongeveer?
Ik heb die deken nu ongeveer een jaartje en eerlijk gezegt nog nooit gebruikt, en doordat die achter in de auto heeft gelegen is er dus wat olie ingekomen en dat vind ik toch wel heel erg zonde........vooral omdat de deken eigenlijk nog helemaal nieuw is!!!!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 23:54

Ik moet ook nog wat dekens laten stomen dus misschien kunnen we met zn allen alles wegbrengen, scheelt vaak nog geld ook als je er veel in een keer brengt.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 01:31

Isabeau haar deken (ook shetmaatje natuurlijk) stop ik gewoon in de wasmachine...

Er is bij mij nog geen wasmachine of trommel of iets dergelijks kapot gegaan. (Even afkloppen.... Haha! ) Ik doe dan voor het wassen wel alle gespen dicht en bind een washandje om de buiksingels.

Op termijn wil ik ergens een goedkope tweedehands machine op de kop tikken voor de ''paardenwas''.

Succes!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 01:52

Mijn oude wasmachine staat in de paardenstal, hij is niet meer zo best, daarom was hij ook afgedankt, maar voor de paardenwas voldoet hij nog redelijk.
De grote dekens krijg ik er inderdaad ook niet in. Hier kan je die naar de ruitersportzaak brengen, die laten ze ergens stomen en repareren ze meteen wanneer dat nodig is.
Ik moet ze alleen nog steeds wegbrengen.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 10:22

In Ugchelen aan de Mettaweg zit een vrouw die ze kan laten stomen. Ik zal het nog eens aan m'n moeder vragen waar precies, want die brengt ze altijd voor me weg. Dat kost iets van 25 gulden ofzo per deken.
Maar misschien dat je bij grotere partijen wel korting krijgt.
Na een paar weken komen ze keurig netjes in een plastic hoes weer terug.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 10:29

Ja Jessica, doe dat maar als ik een keer bij jullie ben dan neem ik mijn dekens ook mee.. Schijnheilig Vooral mn bovenste deken moet nodig gestoomt worden want die is zo stijf.. de nieuwigheid moet er af Frusty Schijnheilig En is lekker vies..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 11:09

Ik breng ze altijd naar de stomerij aan de Asselsestraat, schuin tegen over Middelink.
Voor 2 (wollen) dekens betaal ik 35 euro.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 11:29

Ik laat ze ook altijd stomen.
Want die grote dingen passen echt niet in de wasmachien (een shetmaatje misschien wel) en ik vind dat de vulling er NIET beter van wordt, dat word zo plakkerig en zo is de deken minder dik.
Ook is t niet helemaal goed voor de waterdichtheid.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 15:29

Ik doe ze wel altijd in de wasmachine, op 30 graden gaat prima, de bilriemen haal ik eraf. En idd om de kruissingels bind ik ook een washandje.