Bandages te warm met dit weer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Bandages te warm met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 19:42

Hey

Daar komt ze weer met d'r vragen. Ik heb zitten kijken bij de zoekmachine en deze vraag kon ik niet vinden.

Ik weet wel dat onder bandages de pezen na langere tijd trainen erg warm worden. En het lijkt mij dan ook niet zo goed voor de pezen om met deze tempraturen te gaan rijden. Maar vinden jullie dat ook? Heb vandaag gewoon met peesbeschermers gereden, want volgens mij is het niet echt lekker voor die pezen, na het rijden wel afgespoten.

Kan iemand mij hiermee helpen?


Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:46

ik weet het niet zeker maar als je ze na het rijden afspoelt moet het kunnen hoor lijkt me

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:56

bandages moet kunnen. peesbeschermers is bijna het zelfde. gewoon na het rijden lekker de beentjes afspuiten

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:58

Waarom rij je eigenlijk met bandages? Zonder is echt zoveel beter voor je paard....

Je suis Charlie.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:59

Ik rij nieteens met beschermers! Scheve mond (Al heb ik ze wel hoor Bloos )


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:01

Cassidy, het is geen crime om bandages te gebruiken.

Maar met bloedverzengend heet weer kies ik liever ook voor pijpkousen, met name gezien de leeftijd en inspanning die Tol moet leveren.

Over het algemeen gebruik ik bandages op de momenten dat ik mijn paard zwaarder in het werk stel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:58

Ik gebruik strijklappen/pijpkousen, puur om te voorkomen dat ze zichzelf bezeerd bij het aantikken.
Voor de rest, ook bij harder aan het werk zetten van een paard...als het even kan zonder. De pezen bescherm je niet door bandages. De pezen bescherm je door ze stevig te maken: dagelijks 10 Minuten op harde bodem uit stappen is voldoende.
Onder beengescherming worden de pezen gewoon te warm...

Je suis Charlie.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:06

Inderdaad, onder beenbescherming wordt het warm maar het is zelfs zo dat het warmer wordt onder neopreen bescherming dan onder bandages! Ikzelf gebruik onder de bandages altijd eskadron climatex onderlappen en dat scheelt al een heel stuk. Bovendien laat ik ze er geen uren om dus kan het zeker geen kwaad.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:23

Cassidy schreef:
Ik gebruik strijklappen/pijpkousen, puur om te voorkomen dat ze zichzelf bezeerd bij het aantikken.
Voor de rest, ook bij harder aan het werk zetten van een paard...als het even kan zonder. De pezen bescherm je niet door bandages. De pezen bescherm je door ze stevig te maken: dagelijks 10 Minuten op harde bodem uit stappen is voldoende.
Onder beengescherming worden de pezen gewoon te warm...


Als je de benen na het werken gewoon afspuit kan het toch niet veel kwaad? En bandages beschermen volgens mij net zo goed en voor sommige paarden beter als peesbeschermers/strijklappen.. Op harde uitstappen is ook goed, maar of je dan met of zonder bescherming rijd heeft daar geen invloed op..

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:04

De temperatuur onder een bandage kan oplopen tot 45 graden tijdens de training, helemaal met dit weer. Zo verkrijg je eerder een blessure dan dat je deze voorkomt.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:17

Bij dit warme weer komt er geen enkele vorm van bescherming om haar benen. Veel te warm.. En mijn paard is het ook niet nodig, gelukkig.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:03

ik doe met dit weer ook niet snel bandages of peesbeschermers om.
alleen met het springen nog wel peesbeschermers om, alleen voor.
mocht je er wel mee door willen gaan, iig wel benen afspuiten.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:40

ik doe het niet. heb echt het idee dat de pezen "oververhit" raakt

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:58

Tyrza schreef:
Over het algemeen gebruik ik bandages op de momenten dat ik mijn paard zwaarder in het werk stel.


Kan je me uitleggen waarom??

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:34

cornelie schreef:
Inderdaad, onder beenbescherming wordt het warm maar het is zelfs zo dat het warmer wordt onder neopreen bescherming dan onder bandages!

Dat komt doordat neopreen een materiaal is dat speciaal is ontworpen om warmte vast te houden. Neopreen is het spul waar ook duikpakken van gemaakt zijn. Neopreen heeft dus absoluut géén eigenschap om warmte af te voeren, maar juist om die vast te houden. Daarom nooit of te nimmer beenbeschermers of onderbandages gebruiken waarbij het been rondom ingepakt wordt in neopreen.
Bandages isoleren veel minder en met de juiste onderlappen gaat het heus goed.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:09

daar kan ik het wel mee eens zijn

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:02

als je paard zit zelf niet verwond zonder bescherming vind ik het onzin om met te rijden. Te ondersteining of in die richtig vind ik onzin, want de pezen worden sterk genoeg als je zonder rijdt. Als je met rijdt bescherm je de benen misschien een beetje, maar je maakt ondertussen de benen allemaal maar zwakker. Maar als je besluit toch te ermee te rijden, omdat je paard het 'nodig' heeft zou ik op z'n minst met uitstappen af doen en daarna afspuiten met lauw/koud water.

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:10

Waarom zou je ze af doen met uitstappen? als je paard bescherming nodig heeft dan heeft hij dat toch ook bij uitstappen?!!

En tuurlijk zijn er paarden die prima lopen zonder bescherming, maar ja als ze schrikken en rare stap/sprong maken kunnen ze zich altijd nog bezeren toch? Dus vanwaar al die negatieve dingen over bescherming enzo?

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:21

ik gebruik ze wel, omdat mijn paard steun nodig heeft aan haar benen. Maar daarna spoel ik ze heel goed af, met lauw tot koud water...

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

Tasmanian

Berichten: 198
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:30

Dat vroeg ik me ook wel een tijdje af.
Ik rijd amper met bandages, maar het lijkt me inderdaad niet superlekker voor je paardje. Toch zal hij of zij er niet aan doodgaan natuurlijk. Na de rit wel even lekker afspoelen lijkt mij.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:42

FunkyMirko schreef:
ik gebruik ze wel, omdat mijn paard steun nodig heeft aan haar benen. Maar daarna spoel ik ze heel goed af, met lauw tot koud water...


Volgens mij geven bandages helemaal geen steun.. Schijnheilig Dus? waarom heeft je paard ze nodig?

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Tasmanian

Berichten: 198
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:49

Megantjuh schreef:
Volgens mij geven bandages helemaal geen steun.. Schijnheilig Dus? waarom heeft je paard ze nodig?
Wordt 'ie mooier van. Tong uitsteken

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:57

Megantjuh schreef:
Volgens mij geven bandages helemaal geen steun.. Schijnheilig Dus? waarom heeft je paard ze nodig?

Bandages geven wel steun hoor... Tape je eigen benen maar eens in met die bandages...

Zelf rijd ik nooit meer met iets om [**] zijn benen, die hitte die eronder komt kan nooit gezond zijn...
Het schijnt ook dat de benen er slapper van worden. Scheve mond

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:30

Ik zou er wel rekjening mee houden met watvoor bandages je rijdt. Om nu fleece bandages aan te doen, lijkt me inderdaad niet slim... Verder zeker afspoelen. Ik wissel bij mijn paard af tussen bandages en peesbeschermers. Welke ik er ook af haal, het is beide even warm...


Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:50

PriscaZ schreef:
Ik wissel bij mijn paard af tussen bandages en peesbeschermers. Welke ik er ook af haal, het is beide even warm...


Dat doe ik ook, ga ik het bos in gebruik ik meestal mijn peesbeschermers, blijf ik gewoon in de bak en op de stenen doe ik bandages om. alleen voor overigens.
Achter heb ik strijklappen om, altijd. Bijna elke pas die ze zet hoor je die dingen langs elkaar gaan.
In het bos vind ik peesbeschermers fijner omdat die toch steviger zijn dan bandages ivm met een tak oid Lachen

En peesbeschermers zijn toch alleen aan de voorkant open, zit niet veel pees volgens mij..
En idd als ik ze afhaal zijn ze beide even warm..

En ik rij met bandages niet zo zeer voor de steun maar meer omdat ze zich opentrapt.. Ze trapt zich precies tussen springschoenen en beesbeschermers in en ja wat moet je dat? Nu heb ik er dus een bandage omheen, trek ik natuurlijk niet aan om de kogel, maar ik heb er geen last meer van.
En natuurlijk trapt ze zich niet elke keer open maar ik wil het risico niet meer lopen heb er toen bijna drie weken mee gezeten zat er net een week een korstje op strapte ze hem er weer af Boos!

Maarja ik dwaal af nu, maar ik vind dat dat dus wel kan mits je ze idd niet te lang om laat zitten en ze afspuit, en niet meteen ijswater erop natuurlijk Knipoog

Suus van HC de Hoeve -> L1
Louisiana Lady -> L2
Mystique -> M2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 64 bezoekers