Er loopt een streepje door ons heen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Er loopt een streepje door ons heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 15:44

Afbeelding
Er loopt een streepje door ons heen.
Tja de "fotograaf" stond naast een paal. Tong uitsteken
Ps er zijn nog meer foto's te zien op de site.
http://weerd095.speed.planet.nl/laiser
Enne mijn gastenboek mag nog voller hoor! Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 16:32

Ik zat net je foto's weer eens te bekijken... en vroeg me eigenlijk het volgende af. Je zei eerder al eens dat jij niet zo groot bent en Laiser dat best wel is.

Hoe klim jij er in hemelsnaam op? Ik kan nl. wel wat tips gebruiken. *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 20:38

Honeybee schreef:
Ik zat net je foto's weer eens te bekijken... en vroeg me eigenlijk het volgende af. Je zei eerder al eens dat jij niet zo groot bent en Laiser dat best wel is.

Hoe klim jij er in hemelsnaam op? Ik kan nl. wel wat tips gebruiken. *LOL*

Ja wat zal ik daar nu eens over zeggen.
Laiser is inderdaad groot hij is 1.77m en ik ben 8 cm kleiner.
Toen ik mijn vorige zadel nog gebruikte moest ik de beugel zo'n vier (soms meer) gaatjes langer maken en als ik er dan op zat weer korter maken.
Nu hoef ik mijn beugel niet meer langer of korter te maken. Ik kan (door de "ervaring Schijnheilig "nu zo opstijgen. Tenminste als hij stil blijft staan, anders wordt het een probleempje en gebeurt het wel eens dat ik mijn evenwicht verlies.
Bij ons op stal zijn ook meerdere mensen die een krukje gebruiken om op te stijgen. (Dan belast je je zadel ook minder.)
Dat gebruik ik dus ook wel eens. Makkelijk en beter voor mijn zadel. Dus ik doe maar net waar ik zin in heb. Maar in de buitenbak staat geen krukje dus dan gaat het maar op één manier.
Maar hoe doe jij dat dan?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:10

Ik doe het dus nog niet.. (dat opstijgen *LOL* ) Maar moet er binnenkort wel aan geloven. Met veel pijn en moeite lukt het me wel om erop te komen en ik weet dat het bij mij ook een kwestie van gewenning is.
Maar ja.. tot die tijd moet ik denk ik toch eerst maar even een krukje gebruiken, want zelfs met superlange beugels heb ik problemen *LOL* Ik ben dan wel wat langer, maar heb vrij korte beentjes.
Maar wat een krukje betreft, ik heb nog nooit in mijn leven een krukje gebruikt, maar ik ben ook bang dat het ook niet zo makkelijk zal zijn om Propje voor een krukje te installeren. *LOL* De draak!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 21:13

Honeybee schreef:
Maar wat een krukje betreft, ik heb nog nooit in mijn leven een krukje gebruikt, maar ik ben ook bang dat het ook niet zo makkelijk zal zijn om Propje voor een krukje te installeren. *LOL* De draak!

Met veel geduld kom je een eind hoor. Laiser weet precies hoe hij moet gaan staan. En hij weet dus ook precies hoe hij moet gaan staan zodat ik niet kan op stijgen.
Vandaag reed ik hem in de buitenbak, en ben ik er gewoon zo op geklommen. En hij bleef zowaar braaf staan wachten totdat ik op zijn rug zat. Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 21:17

*LOL* *LOL* Ik denk dat dat bij mij nog een hele toer gaat worden.. maar goed, oefening baart kunst. Lachen
Ik moet zeker goed oefenen. Zodra de verhuizing achter de rug is ga ik er volop tegenaan! Ik heb er erg zin in, maar zie er ook enorm tegenop.

Had ik maar wat hulp hierbij, dan ging het zeker weten stukken makkelijker.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 21:21

Ach het lukt je best. Ik ben ook een vreselijke stijve hark, maar vaak die spieren oprekken blijkt te helpen. Schijnheilig

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 00:08

Ik vind het echt een gaaf paard!! De foto's op je site zijn ook leuk Lachen

Over het opstijgen: het lukt mij ook Lachen Idd kwestie van oefenen.
Ooit was ik iets leniger, en kwam ik zonder zadel ook op mijn vorige paard (die overigens wel 7 cm kleiner was dan Ironique) Lachen

Trouwens wat betreft een krukje... die gebruikte ik ook een keer om op Ironique te klimmen (zonder zadel), loopt ze daarna weg en struikelt over het krukje *LOL*