HELP HELP ik mag geen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gekverhaal
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Steenbergen

HELP HELP ik mag geen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 16:42

Hallo....wie heeft er tips?
Ik mag van mij ouders geen paard omdat het te duur is,
hoe duur is het houden van een paard maandelijks ongeveer?
en wat hebben jullie gedaan om je zin te krijgen?
We hebben het geld er zegmaar wel voor maar ze geven er niets om Verdrietig daarom willen ze dat er niet aan uitgeven.
HELP!! ik wil t zo graag. Schijnheilig


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:44

Ik ben gaan werken en sparen en toen ik het kon betalen heb ik zelf een paard gekocht Haha!
Een paard houden kost al snel 250-300 euro per maand en alles daarboven, en ik kan me goed voorstellen dat je ouders dat niet kunnen of willen betalen.
Kun je geen verzorgpony zoeken?

Goedgekeurd onderschrift :)

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:44

ja maar het is toch logisch, het kost nou eenmaal veel geld en als je wel een paard mag en hij word ziek zal je het toch moeten betalen en wat denk je van nieuwe spullen kopen.. dat is ook niet gratis.. kan je niet beter een verzorgpaard zoeken ofzo?? ik denk dat je min 350 per maand wel kan rekenen incl nieuwe spullen af en toe, hoefsmid etc

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:45

als je ouders er niet mee instemmen, kan je het bijna wel vergeten.

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:45

Kun je geen paard verzorgen? Is toch ook leuk!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:46

Ik heb mijn paardje van me vriend gekregen. We betalen maandelijks 220,- aan stallingskosten...en dan komt de hoefsmid er nog bij..de wormenkuren...dierenarst kosten etc.

gekverhaal
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 16:47

ja dat is wel leuk, maar die heb ik al, en ik wil echt heel graag een eigen paard

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:50

Dan zul je moeten sparen totdat je er zelf een kan kopen en onderhouden. Tegen de tijd dat dat lukt zul je waarschijnlijk wel meerderjaarig zijn. Zonder de steun van je ouders is het héél zwaar, zo niet onmogelijk, om een paard te onderhouden.

(trouwens, wees blij met je verzorgpony, zat mensen die dat ook niet hebben..)

gekverhaal
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 16:51

ik weet hoe duur het kost allemaal, maar mijn vraag is of jullie mayb een oplossing weten om mijn ouders over te halen, wat we kunnen het wel betalen ...het is puur dat ze het niet willen.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:54

Sorry dat ik het zeg,maar ik vind dat je niet moet zeuren.
Je ouders zullen alles van dat paard moeten betalen.
en met alleen het paard ben je echt niet vand e kosten af hoor.
wat als het paard ziek wordt,hoefsmid,en elke maand de stallings kosten.
het is gewoon heel duur.
Als je ouders zeggen dat het te duur is heeft het geen zin om te gaan lopen drammen.
Het wordt er echt niet goedkoper door als je dat doet.
Als je wel een paard zou krijgen en het wordt ziek zijn al die kosten misschien wel te duur .
Daar heb je ook niets aan.

wacht gewoon totdat je het zelf kan betalen

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:54

Rustig erover praten.. Verder zou ik het echt niet weten, het was dat mijn moeder ook getroffen was door het gek-van-paarden-virus

(Misschien kan je een jaar lang de auto wassen... Bloos)

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:55

gekverhaal schreef:
ik weet hoe duur het kost allemaal, maar mijn vraag is of jullie mayb een oplossing weten om mijn ouders over te halen, wat we kunnen het wel betalen ...het is puur dat ze het niet willen.



En waarom willen ze dat dan niet?

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:00

gekverhaal schreef:
ik weet hoe duur het kost allemaal, maar mijn vraag is of jullie mayb een oplossing weten om mijn ouders over te halen, wat we kunnen het wel betalen ...het is puur dat ze het niet willen.

Hoe kun jij dat nouy beoordelen?
Kan me niet voorstellen dat je alle ins en outs van je vaders portemonnee kent.
Verder zijn er misschien nog wel meer redenen dat je geen eigen paard krijgt behalve het geld.
Misschien vinden ze je nog te jong of niet verantwoordelijk genoeg. Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

gekverhaal
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 17:17

Rustig erover praten.. Verder zou ik het echt niet weten, het was dat mijn moeder ook getroffen was door het gek-van-paarden-virus

...........................dankje wel voor je neige fatsoenlijke reactie....ik weet niet hoe oud de rest is maar als jullie denken dat ik 12 ofzo ben, zo reageren jullie inieder geval wel.....met je 'zeuren'....reageer dan gewoon niet:S

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:21

Dat probleem heb ik nooit gehad, mijn ouders zijn beide paardengekken Tong uitsteken

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:21

Ja maar meiske, ouders verschillen.. Het is je eigen wens om een eigen paard te willen houden.. dan moet je er ook zelf voor gaan. Probeer gewoon uit te leggen dat je veel van paarden houdt, en dat je het geweldig zou vinden als je er zelf een zou mogen hebben.

Je kunt e.v.t. ook een paard leasen..

En neem van mij aan, de overige mensen op bokt zijn evengoed hartstikke aardig voor je.. maar ja.. zo'n vraag is een beetje onmogelijk te beantwoorden. Off....;

* Wat ik al zei, auto wassen
* Briefje op de kussen van je papa.. (Lieve.. lieve papa...)
* Minder zakgeld eisen..

Als jij het vreemd vindt hoe de mensen hier reageren.. wat had je zelf dan voor 'n antwoord in gedachten? Scheve mond

gekverhaal
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 17:26

ik heb al gezegd dat ik voor mun 18e verjaardag geen autorijlessen hoef enzo en dat ik er al mijn geld aan wil geven mijn zakgeld en mun verdiende geld..maar help niets

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:28

Nou, dan zit er niets anders op dan te wachten, totdat je zelf genoeg geld verdient om een paard te kunnen kopen en onderhouden.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:28

gekverhaal schreef:
ik heb al gezegd dat ik voor mun 18e verjaardag geen autorijlessen hoef enzo en dat ik er al mijn geld aan wil geven mijn zakgeld en mun verdiende geld..maar help niets


Dan houdt et denk ik voorlopig op.. totdat je zelf genoeg geld hebt verdiend om een paard te kopen!
Of misschien je ouders eens 'stiekum' meenemen naar paarden, zodat ze kunnen zien dat het 'toch' leuk is?

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:33

ik snap iets niet...... niet boos bedoeld hoor ofzo.....maar eerst zeg je dat je er geen mag omdat je ouders 't te duur vinden en daarna zeg je dat 't niet mag omdat ze het gewoon niet willen en dat het niet aan het geld ligt, dat ze het wel kunnen betalen......


Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:42

het best om een paard te krijgen?? heeeel hard door blijven zeuren Tong uitsteken heb ik ook gedaan

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:45

gekverhaal schreef:
...........................dankje wel voor je neige fatsoenlijke reactie....ik weet niet hoe oud de rest is maar als jullie denken dat ik 12 ofzo ben, zo reageren jullie inieder geval wel.....met je 'zeuren'....reageer dan gewoon niet:S


Ik wil graag weten waar mijn reacties onfatsoenlijk waren, en waar ik het over "zeuren" gehad heb.
Ik dacht nl dat ik redelijke reacties gegeven had.
Zo maak je vrienden op Bokt

Goedgekeurd onderschrift :)

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:49

Ik had zelf vroeger ook altijd het idee dat mijn ouders meer dan genoeg geld hadden en toch geen paard voor me willen kopen. Nu weet ik wel beter, ik weet wat de kosten zijn en dat ze het geld gewoon ook echt niet ervoor hebben. En zelfs al hebben ze het geld, misschien zijn er belangrijkere dingen om het aan uit te geven dan alleen een paard voor jou... Misschien heb je ook nog broertjes en/of zusjes die, als jij zo'n groot cadeau krijgt, een evengroot cadeau willen hebben... En misschien vinden ze je idd niet verantwoord genoeg of zijn ze bang dat je school eronder gaat lijden.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:53

Ik vind dat als je aan een huisdier (wat een paard goed beschouwd ook is) begint, dat daar het hele gezin achter moet staan. Zo niet, dan kan je maar beter wachten tot je zelf genoeg geld bij elkaar gespaard hebt.
Je zou indd eventueel met je ouders kunnen praten, maar ik zou niet gaan zeuren want dat werkt averechts..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:19

gekverhaal schreef:
..........................dankje wel voor je neige fatsoenlijke reactie....ik weet niet hoe oud de rest is maar als jullie denken dat ik 12 ofzo ben, zo reageren jullie inieder geval wel.....met je 'zeuren'....reageer dan gewoon niet:S


Als je geen 12 bent, hoe oud ben je dan wel ?
Als je wat ouder bent, dan heb je vast wel de mogelijkheid om een baantje te zoeken zodat je zelf kunt gaan sparen voor een paard.

Ik vind het niet meer dan normaal dat je niet zomaar een paard krijgt.
't Is niet zomaar een lolly die je vraagt Knipoog
Je ouders moeten hard werken voor hun zuurverdiende geld en het is hun beslissing om dat geld al dan niet uit te geven en waaraan ze hun geld uitgeven.
Wat dat betreft kan ik mij heel goed vinden in het verhaal van Amable, daar sluit ik me dan ook helemaal bij aan

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Googlebot, Leliesan, Saartjuh_b en 29 bezoekers