Phpbb forum, hoeveel webruimte e.d allemaal nodig?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Phpbb forum, hoeveel webruimte e.d allemaal nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 17:41

Waar moet je allemaal rekening mee houden als je zelf een phpbb forum wil hosten? Hoeveel webruimte heb je nodig, en hoe zit dat met dataverkeer enzo?
Het gaat om een forum met nu 200 leden.
Ik ben een beetje uitgekeken op een standaard forum van messageboard.nl.
En zou ik zelf alles kunnen installeren e.d. of kun je dat beter aan iemand overlaten die echt verstand daar van heeft, of zou je dat zelf ook kunnen leren. Kan wel websites e.d. maken, maar van php heb ik eigenlijk geen kennis Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Jorrit

Berichten: 70
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Bleiswijk City

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:45

Als PHP al installed is dan is het geen probleem, installatie wijst zichzelf. Ik heb hem net installed en hij is 3.25 mb met wat extra dingen om je phpBB leven makkelijker te maken Lachen
En dan komt de database er nog bij, en over die ruimte durf ik je niets te vertellen, maar ik denk dat je met voorlopig 10 mb een heel eind vooruit komt. Please don't shoot me als ik het mis heb Pling

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 16:56

Ik heb bij phpbb.nl alles gedownload voor het forum en ook al geupload en geinstalleerd Haha! Het was niet zo moeilijk Lachen Ik heb 100mb.
Ik heb ook al zo'n portal geinstalleerd, zo'n voorkant zeg maar, dat lukte me ook nog wel Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers