Ik heb ook weer wat gezegd: Tuig poetsen!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Ik heb ook weer wat gezegd: Tuig poetsen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 11:05

Normaal poets ik de zadels om ste beurt. Dus de ene week het ene zadel en dan de week erop het andere. En aangezien wij 4 dressuurzadels, een springzadel en 2 westernzadels hebben, heb ik elke week wel iets te doen .
De hoofsstellen poets ik dan tegelijk met de zadels en dat zijn er dus ook 7.

Nu was alles wel aan een poetsbeurt toe. En ik zeg dan: Ow ik poets alles wel in het weekend !!

Had ik dat nou maar niet gedaan. Vanochtend al alle spullen opgehaald bij mijn tante (waar de paarden staan) en nu heb ik voor mezelf een pauze ingelast Bloos

Aangezien ik een perfectionist ben moeten alle kleine hoekjes, van mij, schoon zijn. Ik ben nog lang niet klaar en denk dat ik nog wel de hele dag bezig ben. Maar ja: eigen schuld, dikke bult!!

Dus als tip: Zeg niet zomaar iets!!


Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:10

Hahaha Haha!

Gewoon lekker in de tuin gaan zitten onder een grote parasol, een flinke emmer water erbij, koel drankje en boenen maar Haha!

Ik vind het zelf geen straf.. Tong uitsteken Ik ben altijd geruime tijd zoet met invetten Haha!

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 11:30

Haha ja ik zit hier wel lekker in de tuin met een laptopje op bokt. Vermaak me wel, maar ik moet zeggen dat het wel veel werk is.

Een echte straf vind ik het ook niet hoor, maar op een gegeven moment komt het echt mijn neusgaten uit. Nu zit ik hier nog met een glimlach lekker in het zonnetje.

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:05

Ik heb net ook heel mijn tuig gepoet. Naast mijn zadel en hoofdstel ook nog het tuig van de wagen. Maar gelukkig ben ik klaar.

Bora

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 14:02

Ik ben bijna klaar. Maar ik denk dat ik het sneller had kunnen doen als ik tussendoor niet had zitten bokken haha.

Ik ben nu bezig met het lastigste werk: een westernzadel met allemaal metalen "plaatjes" erop. Een heel gepruts, maar dan heb ik wel weer een zadel als een spiegeltje.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:15

Ach joh! lekker vanavond zeker naar je paarden?? Die een boen beurt geven Knipoog

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:15

Vergeet niet na het poetsen jezelf ook nog ff te boenen..straks glimt je zadel als een spiegeltje, en zit je zelf onder de vlekkies Knipoog

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:41

Ik vindt t altijd zoooo lekker ruiken!
En ik doe t liever zelf.
Laatst had iemand t zadel van Aldo (haf) bij ons op stal gedaan, ik wist t niet...
Ging samen met mn maatje Corry buiten rijden, had een lichte broek aan, ze reed achter me en viel bijna van t paard van t lachen!
Had twee zwarte billen!

Freedom's just another word for nothing left to lose

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:41

ze had dus nie zo goed uitgepoetst, ik kreeg mn rijbroek ook niet schoon, en moest va Corry aan iedereen mn broek (dus kont) laten zien!

Freedom's just another word for nothing left to lose


Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:12

Aaah tuig poetsen. Vind ik eigenlijk totaal niet erg, deed het vroeger regelmatig voor anderen als zij op wedstrijd gingen. Sommigen hebben er echt een hekel aan, maar ach ik vind het geen rot klusje...

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 20:12

Ik heb er geen hekel aan, maar was toch blij toen ik klaar was. Maar als ik dan net gereden heb ben ik toch wel blij dat het tuig schoon was. Geeft me toch wel een goed gevoel als het paard, tuig en amazone/ruiter er verzorgd uitzien. Niet dat ik altijd helemaal tip top, tot in de puntjes verzorgd op mijn paarden zit hoor.
Laatst bijgewerkt door Daisy op 31-07-04 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:15

Wat een karwei! Ik heb maar 2 zadels en 2 hoofdstellen en dat vind ik al veel! Moet toegeven dat als je eenmaal begonnen bent het altijd wel weer lekker gaat, maar dat beginnen... Ben dan ook blij dat mijn bijrijdster deze week geholpen heeft. (en hopenlijk blijft doen...)
Maar uhm, ben je nu klaar met alles?


Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 20:19

Ja ik ben klaar. Heb net eventjes gereden. Ik was ook echt heel blij toen ik klaar was. Echt een heel werk ja. Maar ja dan moet je maar niet zoveel paarden willen hebben haha

Nimdor (het paard wat ik gereden heb) moest er ook aan geloven. Hij is weer van top tot teen schoon. Normaal poets ik hem natuurlijk ook, maar nu nog net iets extra. Want ja bij schone spullen hoort een schoon paard haha

Mendi

Berichten: 2278
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:36

Toevallig heb ik vandaag ook gepoetst, uit eigen vrije wil. Ik heb vanmiddag een tube Hamanol gekocht van Stubben, geweldig spul is dat! Ik denk dat ik geen reclame mag maken, maar doe het stiekem toch... Knipoog

Bessy, Neala, Hazel

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 00:22

Haha dan zal ik maar niet zeggen dat ik dat ook altijd gebruik en het ook geweldig vind.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 07:49

Mijn vriendin heeft nogal veel mentuigen en die had DE oplossing. Je neemt een metselton, giet hem half vol met olie en laat het tuig daar in overnachten. Bleek de volgende ochtend dat die ton een scheurtje in de bodem had!! en ja, hij stond midden in de kamer.

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 10:24

Aaaah die heeft moeten balen!! Als ik ooit zoiets van plan ben zal ik eerst de bodem maar inspecteren.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:34

Wij spreken dat vaak af en af en toe is de hele gang dus vol met allemaal mensen druk aan het praten en poetsen is altijd super gezellig vind het wel wat eigenlijk Haha!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:57

Dat is inderdaad wel gezellig, als je zo met zijn allen aan het poetsen bent

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 18:12

Ja met zen alle poetsen is wel gezellig ja. Meestal heb ik gelukkig wel iemand waar ik mee kan praten. Dan heb je tussendoor ook nog iets anders te doen

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Celebi, KaasSouffle_, Mark0919, Sjafrane, Yavanna en 42 bezoekers