Hoe kan ik mijn pony weer opvrolijken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Hoe kan ik mijn pony weer opvrolijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 10:28

De laatste tijd is Lex (mijn huurpony) erg sloom.
Ook is hij niet echt 'actief', en ik heb het idee dat hij alles erg saai vind en dat hij zich verveeld. Hij krijgt genoeg brokken en is verder gewoon gezond, dus daar kan het niet aan liggen.
Door het weer heb ik de laatste tijd niet zo veel buitengereden, maar dat ga ik dus weer doen. Gisteren wilde ik met hem wandelen, maar dat had hij geen zin in Scheve mond Hij stond de hele tijd stil en wilde het liefst terug gaan.
Maar wat kan ik bijv. met hem doen, zodat hij weer wat vrolijker wordt. Behalve afwiseling in het werk (dressuur, buitenrijden, wandelen en springen)?

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 10:48

Misschien kun je hem eens lekker lang verwennen met een poetseurt in het zonnetje Haha!

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Opvrolijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 12:24

Misschien kun je eens iets doen wat je normaal niet doet??? Of hem een keer in de wei zetten (met andere pony's als het kan). Spelletjes doen onder het rijden met anderen en hun pony's (Is een heel leuk boek van). Maar je moet goed kijken of hij t ook leuk vind en anders vanalles proberen en zo uitvinden wat hij wel leuk vind.

Veel Suc-6 San

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 20:50

Wat je ook vaak hoort is dat men western gaat rijden met hun paard of pony, omdat ze dressuren saai vinden. Dat zou je misschien eens kunnen doen. Anders wat groundwork en vrijheidsdressuur, misschien vindt hij dat wel leuk! Gewoon een beetje proberen en kijken wat hij leuk vindt.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 21:08

Linda Tellington Jones heeft een boek geschreven over kinderen en Tteam. Hier staan ook allerlei leuke spelletjes en bezigheden in voor zowel mens als paard.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 21:52

hem lekker verwennen, veel poetsen, (langer) op de wei, spelen in de wei/bak...
Kijk eens wat hij leuk vind, en doe dat!
En anders een keer een week niet werken, en een weekje "rust", dat werkt soms heel positief!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 22:04

mischien door gewoon ff een paard dagen met andere paarden in de wei te zetten en een soort vakantie geven Haha! Jammer genboeg is de mijne al om Huilen Maar dat doet ze echt goed

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 11:22

thanx voor alle reply's Lachen
Ik ben de laatste tijd ook een beetje bezig met vrijheidsdressuur. Een vakantie van 1 weekje in de wei ofzo is denk ik ook wel wat voor Lex.
Weten julie misschien waar je het boek van Linda Tellington Jones (dat Ikke voorstelde) kan kopen? En heet het gewoon 'kinderen en Tteam' of....