wat mag zo'n paard kosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

wat mag zo'n paard kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-02 19:20

Ik weet een paard, die waarschijnlijk tk komt, maar de eigenaar heeft geen flauw idee wat ie ervoor kan vragen, dus bij deze.
Bruine ruin, 165/170 hoog, 8 jaar oud. Damocles x folio (gelder).
Onwijs leuk paard met goede capeciteiten, is alleen helaas, bij gebrek aan de juiste ruiter, nog nooit gestart.
Lief paard, maar rijtechnisch wel een beetje gebruiksaanwijzing, in de omgang echt een schat.
Zou ver kunnen komen met de juiste ruiter


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:22

Niks van te zeggen met zo weinig info en zonder het dier gezien te hebben 't Is net wat een gek er voor geeft. Ik zou zeggen 1.50 euro per kilo, en de rest is illusie....

Klinkt als een recreatiepaard van tweeduizend euro, zeker omdat 'ie nog nooit wat gepresteerd heeft.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:22

ik zou er niet meer dan ongeveer 6000 gulden (GULDENS wel te verstaan) voor geven, te meer omdat het paard nooit is gestart en inmiddels al 8 jaar is. Er is dus alleen recreatief mee gereden.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-02 19:26

tja, maar dat ie nooit gestart is wil niet zeggen dat ie het niet kan.
Is het niet haalbaar om met een 8 jarige in de B te starten en het paard zo hogerop te rijden? Want de capaciteiten heeft ie zeer zeker, alleen nooit de juiste ruiter gehad

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:31

stef schreef:
tja, maar dat ie nooit gestart is wil niet zeggen dat ie het niet kan.
Is het niet haalbaar om met een 8 jarige in de B te starten en het paard zo hogerop te rijden? Want de capaciteiten heeft ie zeer zeker, alleen nooit de juiste ruiter gehad


Dat zeg ik ook niet, maar dat scheelt wel in de prijs.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:34

Ben jij die juiste ruiter dan wel? Dan nog, je moet helemaal vooraan beginnen, niks mis mee, maar kost een berg werk, tijd en geld (lessen). Dat moet een beetje terugkomen in de prijs. Het is zoals Sonja zegt: 1,50 euro per kilo en de rest is illusie.
Het klinkt wat negatief zoals ik het zeg, maar als je met het paard door de bocht kunt, zin hebt om het te doen en de prijs redelijk is, waarom zou je het dan niet doen.
Is iets bereiken in de sport trouwens de enigste mogelijkheid om een paard te gebruiken? Je zult er uiteindelijk meer buiten de ring dan in de ring opzitten. Maak die tijd dan niet alleen nuttig, maar vooral ook gezellig.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:35

Een bedrag rond de € 3000 is redelijk denk ik. Als het paard tenminste 100% gezond is, geen stalondeugden heeft etc..
Veel meer zal er niet in zitten denk ik omdat het dier nooit fatsoenlijk gereden is ("rijtechnische gebruiksaanwijzing")

Nulla tenaci invia est via

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-02 19:36

hoho, paard is niet voor mij! Ik heb er al 2! Haha!

De eigenaar heeft mij gevraagd of ik eens wilde polsen wat ie ervoor kon vragen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:39

stef schreef:
tja, maar dat ie nooit gestart is wil niet zeggen dat ie het niet kan.


Dat zeg ik; de rest is illusie....
Voor hetzelfde geld blijft 'ie de rest van z'n leven krabbelen, want echt fatsoenlijk gereden is 'ie dus nooit.... Zie dat er eerst maar weer eens uit te krijgen dus... Die rijtechnische 'gebruiksaanwijzing' klinkt niet zo heel erg positief....
Ik geloof nooit dat ik meer dan 2000 euro voor zo'n paard neer zou leggen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:43

Erg moeilijk hoor.
Ik zou zo zeggen: rond de 2500 euro, mits het paard volledig gezond is.
Het probleem is dus dat het paard (misschien) wel de capaciteiten heeft om in de sport te presteren, maar het helaas nog nooit gedaan heeft.
De koper houdt hier terdege rekening mee, alles wat meer gevraagd wordt dan de slachtprijs is gebaseerd op verwachtingen (die misschien wel nooit uit zullen komen).
Klinkt een beetje cru, maar het is wel de werkelijkheid.
Wat misschien wel een mogelijkheid zou zijn, is om het paard een tijdje "uit te besteden" aan een goede ruiter die het paard probeert te klasseren.
Dan heeft de koper een stuk meer zekerheid, en zal de prijs in de verhouding tot de investeringskosten i.v.m. het klasseren flink toenemen.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:46

Is het een mooi paard, maar dan ook echt een MOOI paard, dan kan de prijs ietsjes hoger zijn dan de eerder genoemde 3.000 euro, maar als het hier een gewoon paard betreft...tja, dan vind ik inderdaad 3.000 Euro een hele prijs...

Er worden voortdurend van dit soort paarden te koop aangeboden, op marktplaats.nl bijvoorbeeld, elke dag nieuwe paarden met lagere prijzen soms zelfs inclusief toebehoren...
Met die site kan je goed vergelijken.

Ik denk niet dat de eigenaar van dit paard zich moet verheugen op een dikke prijs... met 2.500 euro moet dit dier te koop kunnen zijn....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 21:06

Citaat:
Voor hetzelfde geld blijft 'ie de rest van z'n leven krabbelen, want echt fatsoenlijk gereden is 'ie dus nooit....


Moet ik daaruit opmaken dat een paard dat nooit uitgebracht is dus niet fatsoenlijk gereden zou zijn? Verward Of doel je daarbij op de rijtechnische capaciteiten die je ervoor moet hebben? Als ik Waldo zou bekijken, daar hangt een aardig prijskaartje aan, en die is ook nog nooit gestart. Of dat iets met fatsoenlijk gereden te maken heeft vind ik een beetje krom? Verward

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 21:22

stef schreef:
tja, maar dat ie nooit gestart is wil niet zeggen dat ie het niet kan.
Is het niet haalbaar om met een 8 jarige in de B te starten en het paard zo hogerop te rijden? Want de capaciteiten heeft ie zeer zeker, alleen nooit de juiste ruiter gehad


Ieder paard kan wel Z worden, mits goed gereden en alles mee zit enz enz. Dus daar moet j egeen paard op kopen. KIjken naar de gangen en capaciteiten enz, niet naar wat ie eventueel nog zou kunnen.
Voorbeeldje: mensen zeggen wel eens bij pony advertenties: te koop: toekomstige EK pony. bla bla bla.
- Maar een EK hangt van zoveel omstandigheden af: er mogen er maar 5 mee, hij moet gezond zijn, SUPER kunnen lopen en ook alle oefeningen aan gaan kunnen enz. Zolang hij dat nog niet heeft bewezen, weet je niet of het een EK pony gaat worden of niet.
Dus ik zou nooit een paard kopen op grond van: "hij kan veel meer". Want dat moet eerst bewezen worden.
Dat wil niet zeggen dat ik zo'n paard niet zou kopen, maar zou dat zeggend dat ik paard beoordeel op wat ie nu kan en of dat genoeg waarde heeft voor mij. Bij een 8 - jarige nix gelopen heeft ie dat niet. Heeft ie dan weer goeie gangen enz. dan kun je op grond daarvan hem kopen....

Haha!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 22:34

Wat het paard waard is kan ik je zo niet zeggen.

Wat ik de andere mensen wel even wil zeggen, is dat Fitz op zijn 8e ook nog niet gestart was en ik hem in 2 jaar naar de Z2 heb gereden en het einde is nog niet in zicht.
Daarmee bedoel ik te zeggen dat een 8-jarige met goede bewegingen best nog een eind kan komen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 22:36

Fitzroy schreef:
Wat het paard waard is kan ik je zo niet zeggen.

Wat ik de andere mensen wel even wil zeggen, is dat Fitz op zijn 8e ook nog niet gestart was en ik hem in 2 jaar naar de Z2 heb gereden en het einde is nog niet in zicht.
Daarmee bedoel ik te zeggen dat een 8-jarige met goede bewegingen best nog een eind kan komen.


Dat weten we denk ik ook wel, maar het gaat erom dat het paardje nog niets heeft gepresteerd, en daar kijkt de koper naar. Ik denk ook dat je het paardje dan eerst door een goede ruiter moet laten rijden, en eventueel uitbrengen op wedstrijden, dan kun je er al gauw meer voor vragen. Maar je verliest ook wel een hoop geld door het laten rijden van het paard...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 22:43

Ik vind vooral die 'rijtechnische gebruiksaanwijzing' een moeilijk verhaal. Als een paard correct gereden is en nooit gestart dan vind ik 3500 Euro best oké, maar als het paard niet correct gereden is (en ik er dus niet mee weg kan rijden) zou ik het paard nooit kopen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 22:50

Als reactie op Xono: waarschijnlijk zullen jullie dan ook vinden dat ik te veel betaald heb voor mijn paard omdat ie nog niets gepresteerd had, maar ik kijk verder dan de prestaties van een paard. Je moet naar de potentie kijken daar heb je meer aan dan aan een bepaalde klasse waar een paard in de krul getrokken doorheen loopt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 22:50

Manon 2 schreef:
Ik vind vooral die 'rijtechnische gebruiksaanwijzing' een moeilijk verhaal. Als een paard correct gereden is en nooit gestart dan vind ik 3500 Euro best oké, maar als het paard niet correct gereden is (en ik er dus niet mee weg kan rijden) zou ik het paard nooit kopen.


Het is wat een gek ervoor geeft, maar 3500 euro zou ik er nooit voor geven. Hooguit 2500 tot (wat is 6000 gulden in euro's Haha! Verward ) euro's Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 23:00

Een kachel is bijna niets waard (behalve decoratie) als er geen kolen voorhanden zijn. Het omgekeerde geldt ook overigens.

Alleen slachtprijs is een beetje overdreven natuurlijk als het verder een goed paard is, maar de rest van de waarde wordt bepaald door de (mogelijke) invulling van het potentieel.

Degene die dat potentieel waar kan maken, maakt vervolgens ook de waarde van het dier. Niet noodzakelijkerwijs hoeft de huidige verkoper daarvan bij voorbaaat te profiteren.

Ok.. een gokje.. vraagprijs 1600 Euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 07:58

Laura schreef:
Citaat:
Voor hetzelfde geld blijft 'ie de rest van z'n leven krabbelen, want echt fatsoenlijk gereden is 'ie dus nooit....


Moet ik daaruit opmaken dat een paard dat nooit uitgebracht is dus niet fatsoenlijk gereden zou zijn? Verward


Nee dat zeg ik niet, maar als ik tot twee keer toe lees dat dat dier nooit 'de juiste ruiter' heeft gehad (smoes nummer 1 voor eigenaren die zelf niet goed rijden en het een ander laten doen, en het paard loopt nog steeds niet lekker...) en dat het dier een 'rijtechnische gebruiksaanwijzing' heeft, dan zeg ik ijskoud dat 'ie nog nooit fatsoenlijk gereden is.
Dat wil niet zeggen dat dat dier nooit meer wat KAN bereiken; dat zal van z'n basisgangen, en de capaciteiten van de NIEUWE ruiter afhangen.
Maar waarom zou je mogelijke, in theorie aanwezig KUNNEN zijnde capaciteiten (....) gaan betalen????

Dit is gewoon een recreatiepaard, maar hoe je 't ook wendt of keert, 't is maar wat een gek er voor geeft. Moet iedereen helemaal zelf weten wat 'ie voor een paard neerlegt. Alleen zeg ik persoonlijk dus dat ik niet wens te betalen voor een stuk illusie. Luchtkastelen bouw ik zelf wel. Haha!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 09:45

[quote="Sonja] Luchtkastelen bouw ik zelf wel. Haha![/quote]

Ja, zullen we dat maar aan de professonals overlaten....
Voor de beste Luchtkastelen moet je toch echt bij [naam verwijderd] zijn Sigaar

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 15:09

Is het ook een Damocles look - a- like ????
Haha! want dan is het wel een mooi beestje !!! o, ik lees net even bij dat ie bruin is... ach ja, ook leuk.
hey, het hangt van een aantal dingen af.
Als ik een paard wil kopen: braaf, niet te jong en niet te oud, geen wedstrijd ervaring( want die wil ik zelf met hem opdoen) en een braaf karakter. Dan heb ik zo te horen hier het ideale beestje. is ie ook wel mooi ? Zo slecht klinkt het toch allemaal niet , ik vind € 1600 erg weinig en € 1,50 per kilo is ook wat overtrokken. Ik zou zeggen € 3000,-

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-02 15:25

of het een damocles look a like is weet ik niet, geen flauw idee hoe damocless eruit ziet.
Het is een schitterend paard, met nog schitterender gangwerk (echt dat je zegt van Kwijl )
Hij loopt nu onder een meisje van 13 thuis de sterren van de hemel. Echter is dit meisje niet de eigenaar, en haar ouders willen geen startkaart betalen, anders had ie dus allang gestart geweest. Ook de eigenaar vraagt geen startkaart aan omdat hij dus zit te dubben het paard te verkopen.
Het is echt een schat van een paard, maar een slechte ruiter dult ie gewoon weg niet.
Zit jij met je benen te beuken, en met je handen te trekken, lig je er geheid naast. Dat bedoel ik met zijn rijtechnische gebruiksaanwijzing, dat pikt ie gewoon niet.
Het is een ontzettend goed paard, en het is gewoon jammer dat ie nogf nooit is gestart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 16:12

Het pard zou eerst als een gekeurd moeten worden, dan weet je al meer.
En of hij echt loopt om te Kwijl moet ook door de koper zelf gezien worden.
Als hij echt heel goede gangen heeft kan hij best wat duurder zijn maar niet heel veel dan de bovengenoemde prijzen.
Er word toch vaak gekeken naar wat een paard al gelopen heeft.
Bij een 3/4 jarige (of jonger)word nog naar de toekomst gekeken, maar bij een paard van die leeftijd toch vaak naar wat hij al gepresteerd heeft.
ik zou hem dus ook in de klasse recreatie paard zetten en dat wil niet zeggen dat het geen leuk paard is, maar geen paard voor fantasy prijzen.
Onder die catogorie vallen toch de paarden die er op concours uitspringen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 16:37

[quote="stef"]of het een damocles look a like is weet ik niet, geen flauw idee hoe damocless eruit ziet. Een hele mooie schimmel.
Het is een schitterend paard, met nog schitterender gangwerk (echt dat je zegt van Kwijl ) ook mooi toch ? Hij loopt nu onder een meisje van 13 thuis de sterren van de hemel. Echter is dit meisje niet de eigenaar, en haar ouders willen geen startkaart be talen, anders had ie dus allang gestart geweest. Ook de eigenaar vraagt geen startkaart aan omdat hij dus zit te dubben het paard te verkopen.
Het is echt een schat van een paard, maar een slechte ruiter dult ie gewoon weg niet.
Zit jij met je benen te beuken, en met je handen te trekken, lig je er geheid naast. Dat bedoel ik met zijn rijtechnische gebruiksaanwijzing, dat pikt ie gewoon niet. Juist van zulk soort paarden kun je erg veel leren.Het is een ontzettend goed paard, en het is gewoon jammer dat ie nog nooit is gestart


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gewoonmarie en 29 bezoekers