[VD] Vrijheidsdressuur geschikt voor Son?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jossie

Berichten: 287
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Noord-Holland

[VD] Vrijheidsdressuur geschikt voor Son?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 11:28

Hoi allemaal, zoals jullie misschien wel weten is mijn haf Son ziek op dit moment, maar ze mag van de VA een half uur per dag stappen.
[VvdD] Gaat weer slechter, ben zo bang dat ik Son kwijtraak

Nu is het probleem dat ze zich verveelt en ik vroeg me dus af of vrijheidsdressuur iets voor haar kan zijn? Ze wordt ook erg stijf door het weinig doen op dit moment ik hoopte dat met deze vorm van werk ik haar niet overvraag (fysiek) en dat het de stijfheid wat tegengaat.

Kortom ik hoop op veel wijsheid en tips over wat ik nu met haar kan gaan doen om deze euvels te verhelpen! Alvast bedankt!!!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:30

Ik weet niet precies wat ze heeft, maar als de da zegt dat ze een half uur per dag mag stappen, doe dat dan ook... VD is behoorlijk belastend voor de spieren! Als je niet mag draven ed zou ik al helemaal niet aan VD beginnen eerlijk gezegt...

Jossie

Berichten: 287
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 11:43

Oeps, zal de situatie even uitleggen!
Son heeft last van haar ademhaling als gevolg van een allergische reactie op iets. Dus vandaar niet draven. Daarnaast heeft ze bloedarmoede, ze breekt haar eigen lichaam af als gevolg hiervan. Ze moet echter wel in beweging om haar spieren die ze nu nog heeft te behouden en te stimuleren. Zijn er met VD dan geen oefeningen die wel kunnen?

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:20

Jossie schreef:
Oeps, zal de situatie even uitleggen!
Son heeft last van haar ademhaling als gevolg van een allergische reactie op iets. Dus vandaar niet draven. Daarnaast heeft ze bloedarmoede, ze breekt haar eigen lichaam af als gevolg hiervan. Ze moet echter wel in beweging om haar spieren die ze nu nog heeft te behouden en te stimuleren. Zijn er met VD dan geen oefeningen die wel kunnen?


Halthouden, volgen, komen, achterwaarts, etc. op commando welke je naar mijn idee goed kunt oefenen!

Annemarie87
Berichten: 56
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:31

Ben het met Jnien eens, zou niet meteen beginnen met moeilijkere oefeningen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:36

Ook het buigen zou ik laten, aangezien ik me voor kan stellen dat ze in die houding nog minder lucht krijgt.
Dingen als spaanse pas, op een blok, rondje draaien, etc zie ik het probleem niet van in