rijden met deze warmte??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

rijden jullie met deze warmte

ja
56 (70%)
neej
8 (10%)
alleen heeel rustig buitenritje, stappen
16 (20%)

Totaal aantal stemmen: 80


roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

rijden met deze warmte??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 00:12

het is echt supper heet overdag, aan gezien ik vaak alleen maar overdag naar royena kan, s avonds moet ik werken en 's ochtends moet ik thuis nog veeel doen, moet ik dan ook met die hitte rijden.
kijk dat vind ik niet zo lekker maar neem aan dat de paardjes het helemaal warm hebben met die vacht Scheve mond
Vandaag heb ik 10 min gedraaft en royena was heeeelemaal doorweekt van het zweet, al was het al 4 uur dat ik begon met rijden.
Moet ik nou haar gewoon stil laten staan met die warmte, dan staat ze wel lekker in het land dus echt stil staan doet ze ook niet, alhoewel veel actie is er niet bij.

Wat doen jullie met je paardje als het zo warm is???

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:32

Ik heb niet gestemd..
Want dat ligt eigenlijk puur aan mijn bui en aan de tijd die ik heb!
Vandaag bijv. ben ik overdag door het park geweest, ik was zelf heel moe en had het heel heet enzo...
En na het eten teruggekomen en toen gereden!
Maar soms rijd ik gewoon met dit weer hoor! En daarna gewoon lekker afspuiten, het is wat harder werken voor beiden, maar kan verder geen kwaad voor zover ik weet!
Misschien ga ik dan toch ja stemmen Haha!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:57

Gewoon lekker rijden. Of ze nou in de volle zon staan op de wei of je maak een rustig ritje. ( geen uren door een zware bak gaan crossen natuurlijk Knipoog ) Ik zie daar geen kwaad in. Wij zijn gewoon die-hards he Mies Schijnheilig

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 01:12

Buiten stapritjes, en hopen op een windje van het IJsselmeer.....

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 07:03

ik rijdt wel gewoon, maar wat korter en wat minder intensief.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 07:20

Ik rij gewoon (heb donderdag ook gewoon les gereden). Ik galopeer weinig en tussendoor stap ik veel. Langer dan een half uur/40 minuten maak ik het niet.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 07:31

Ik heb gisteravond in die hitte gewoon les gehad Haha!
Paard was echt zeiknat van het zweet, maar heeft echt super gelopen OK dan!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 07:59

Ik heb niet eens echt een bak waar ik in kan rijden. Dus ik ga met die hitte wel gewoon rijden, maar dan wel rustiger aan als normaal, veel stappen een paar keer galopjes. Draven vind ik in de hitte veel te vermoeiend, tis inspannend terwijl je niet snel genoeg gaat voor een lekker briesje. Ook probeer ik dan wel een beetje de schaduw op te zoeken.

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 09:27

Ik heb gistern overdag gereden, maar idd niet langer dan een half uur en redelijk rustig aan, maar t was wel zweten hoor zowel voor mij als voor mijn paardje.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 09:30

Meestal rijd ik ook gewoon. Lekker door het bos, daar is het ook al wat minder warm...

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 09:56

ik rij weinig tot niet.. ik hebgister toevallig een buiten ritje gemaakt.. was wel lekker..maar daar wastie al helemaal bezweet van..
longeer aan een halster of alleen in de molen en verder eenpaar uurtjes op de wei,maar echt vollop rijden doe ik niet.
willem en ik zijn geen zomer ruiters.. ik kan het zelf niet eens volhouden.. vandaar dat ik niet rij.. ik werk de hele dag al op stal.. en na 5 uur mag ik eindelijk willem doen.. nouw dan heb ik het al helemaal gehad hoor Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:00

Ik rij dan egwoon s`avonds

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:00

ik vin dit weer meer WASWEER!!!! Komop we gaan met zn alle onze knol vandaag wassen en probere een zo nat mogelijk pak te krijge! Ook leuk, watergevecht met je knollie! Knipoog

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:03

Ik rijd savonds. En idd, ik heb Sting gisteren gewassen Knipoog (pas wel op voor horzels Verdrietig )

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:50

Ik heb gister wel gereden maar niet echt lekker.
Felix was erg hangerig op links en eigenlijk niet te corrigeren, hij had gewoon last van de warmte. Hij kwam ook erg sloom de wei af.

Achteraf heb ik denk ik teveel gedaan, vandaag gaan we s'avonds maar wat doen en misschien naar het strand vanavond. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:53

Ja ik rij wel met dit weer, maar dan savonds als het wat koeler is.
Merk trouwens aan Kawa altijd erg weinig als het warm is of niet.
Die vind dit weer geloof ik heerlijk Haha!
Maar ik daarintegen zoek toch liever de frisse avond Lachen

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:00

Ik heb nee gestemd. De bak ligt in de zon en ik kan absoluut niet tegen de warmte en krijg steevast bonkende hoofdpijn voor de rest van de dag als ik me toch inspan. Buiten rijden betekent aangevallen worden door de dazen. Mijn paard is ook erg sloom met de warmte (lijkt op het baasje? Knipoog). Ik probeer zoveel mogelijk 's avonds te gaan.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:01

Ik ga ook meestal 's ochtends vroeg of 's avonds, maar dan nog doe ik niet heel veel, want die van mij kan er echt niet tegen (zo baas, zo paard Haha!). Het helpt ook wel om ze van tevoren al lekker nat te spuiten (niet onder het zadel natuurlijk Knipoog )

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:05

Ik rijd wel, maar minder intensief. Pris is gezelliger als het warmer is (kou maakt haar druk) en ik zelf heb minder rugklachten met dit weer. Zonde om haar dan te laten staan. Ze blijft 's winters al te vaak staan. Ik galopeer wel minder lang (als mijn rug toelaat te galoperen) en rijd over het algemeen minder lang. Ik probeer of 's ochtends of 's avonds te rijden.

Daarna goed uitstappen en helemaal afspuiten. Lekker al dat zweet eraf. Voor een schimmel is dit ook ideaal weer om ze schoon te houden

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:09

Ik rij wel gewoon met dit weer.
Maar dan wel in de avond.
Want dan staat de schaduw bij ons in de wei.
En als ik dan tovh overdag ga rijden.dan rijd ik in het bos in rustig stap en af en toe een galopje.
In het bos heb je weinig last van de zon en warmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:12

In he bos is hier nu helaas geen optie, of je moet van honderd stekende etterbeestjes houden Haha! Tong uitsteken

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:13

Ik rij het liefst 's avonds Haha! Als ik dat niet red blijft hij gewoon staan Haha!

Hij hoeft van mij niet met die snikhete zon te gaan werken hoor Haha! Vind ik zelf ook niet leuk

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:14

Ik maar met dit weer ook altijd een rondje met zo min mogelijk bos, het enige bospaadje draven we altijd snel doorheen Schijnheilig

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:21

ik rij ook gewoon... het liefst 's avonds of 's ochtends vroeg maar gister heb ik om 3 uur les gehad... het is niet lekker maar best te doen en daarna met zn 2en een half uur onder de tuinslang Haha! overleven we wel hoor

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:05

Ik rijd wel gewoon maar doe wel rustig aan. Milka is met stappen al gelijk bezweet.
Ik spuit haar ook altijd even lekker van top tot teen af.