Je regelt eens wat, grrr...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Je regelt eens wat, grrr...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 08:59

Vandaag zijn de ouders van mijn vriend 40 jaar getrouwd. Een paar weken geleden belde de tante van mijn vriend op, om te vragen of er nog wat georganiseerd werd. Nou, het was maar goed dat ze er om vroeg, want wij wisten het natuurlijk niet. Na veel wikken en wegen hadden we besloten om vanavond z'n ouders naar een heel leuk (en duur) restaurant in Amsterdam te sturen, romatisch met z'n tweetjes. Ik doe wat administratief werk voor dat restaurant, dus ik had ook geregeld dat ze de rekening op zouden sturen naar ons en zo. Ze zouden zelf zich nooit zo'n etentje kunnen en willen veroorloven.

Zijn ze ouders gisteren terug gekomen van vakantie, willen ze perse met de kinderen uit eten vanavond. Je kan potverdikkie 364 dagen per jaar met elkaar uit eten, maar nee, het moet perse vanavond, terwijl wij allang wat hadden geregeld.

Nu hadden z'n ouders voorgesteld om met z'n zessen (mijn vriend, z'n zus, tante en ik) daar uit eten te gaan. Nou echt, no way. Ik ben al een keer met hun daar geweest en ik heb altijd zo'n last van plaatvervangende schaamte, mede omdat ze bij dat restaurant weten wie ik ben. Ik zit me dan dus de hele avond op te vreten. Verder stelde z'n vader voor om de helft van de rekening te betalen, nou dan zitten ze een maand op een houtje te bijten, dus dan vind ik ook geen plan. Maar om nou m'n vriend alles te laten betalen vind ik ook niet nodig.

Ik zit me nu dus lichtelijk te irriteren. Zij hadden tegen de tante gezegd dat de kinderen misschien nog wat organiseerden (zij belde ons dus daarna). Hebben we wat georganiseerd, is het weer niet goed. Doe het dan gewoon lekker zelf. Boos!



jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:16

Wel dan brengen jullie ze daar toch heen en dan zeggen dat ze daar met zijn 2 en een etentje hebben?
Ook weer opgelost.

De wierheit hat in skel lud

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 10:23

Nee, zo werkt dat niet. Ze zullen vanavond met de kinderen uit eten gaan. Ik snap hun "probleem" ook niet echt. Het is toch juist leuk als een kind van je zoiets regelt en vervolgens ga je er niet mee accoord. Ik voel me echt half beledigd.

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:11

Ik zou me ook zwaar genaaid voelen...

Weten de ouders van je vriend dat jij dit voor hen geregeld had? Dat kan ik namelijk niet echt uit je verhaal halen... Dan zou ik als ik jou was er wel wat van zeggen... En voor de volgende keer weet je gewoon dat je dit niet meer moet doen...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:26

Uit je verhaal kan ik nergens opmaken dat zijn ouders op de hoogte zijn van het etentje wat jullie geregeld hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 15:53

Ja, ze waren op de hoogte van wat wij geregeld hebben.
We gaan nu blijkbaar toch met 5 man bij dat restaurant eten. Boos!
Ik heb m'n vriend z'n vader gisteren gesproken en daarin ook gezegd dat we dit speciaal voor hun hebben geregeld, bla bla bla. Nou ja, dit is echt de laatste keer geweest dat ik wat regel voor hun.
Ik zie echt zwaar tegen vanavond op. Vorige keer dat we met hun daar zijn gaan eten, zat ik me al dood te ergeren en dacht ik "dit nooit meer". Helaas wel dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:55

Succes dan maar!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 08:41

Nou het viel gelukkig hartstikke mee, vorige keer deden ze gewoon raar. Alsof ze het allemaal veel geschreeuw en weinig wol was en dat het absoluut niet aan ze besteed was, het duurde allemaal te lang. Al met al was het toch nog gezellig gisteren en heb ik me eigenlijk druk gemaakt om niks. Haha! Toch blijft het jammer dat ik altijd water bij de wijn moet doen en zij nooit. Dat houd ik wel in m'n achterhoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 08:54

Tessebes schreef:
Nou het viel gelukkig hartstikke mee, vorige keer deden ze gewoon raar. Alsof ze het allemaal veel geschreeuw en weinig wol was en dat het absoluut niet aan ze besteed was, het duurde allemaal te lang. Al met al was het toch nog gezellig gisteren en heb ik me eigenlijk druk gemaakt om niks. Haha! Toch blijft het jammer dat ik altijd water bij de wijn moet doen en zij nooit. Dat houd ik wel in m'n achterhoofd.


Dat zul je altijd hebben, is het niet met schoonfamilie dan is het wel met vrienden/kennissen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 08:58

Dat weet ik wel, maar meestal komt het van 2 kanten. Van vrienden zou ik het zeker niet accepteren, maar ja, schoonfamilie krijg je er nou eenmaal gratis bij he.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie