En dat is nr 3!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

En dat is nr 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 14:13

Gisteren met Mira lekker op de weg gestapt omdat ze nog niet van haar blessure af is. Komen we bij de volgende boerderij staat er een vrouw naar ons te kijken en begint ze een praatje. Of Mira soms ziek was? Ik heb het hele verhaal verteld van haar blessure en eindigde ermee dat ik nu ook een ander paard erbij rij. Zegt ze ineens; jammer dat je die andere al rijdt want je mag de mijne ook wel rijden. Ik gezegd dat ikdieok wel wilde rijden. Uiteindelijk hebben we een heel leuk gesprek gehad over gelderse paarden en heb ik er een bijrijpaard bij voor 2x pw. Een leuke bruinzwarte gelders merrie van 1.67m . Morgen gaan we kijken hoe ze het onder het zadel doet, normaal loopt ze aangespannen.
Ik ben zo blij zo heb je niets te rijden en zo heb je er 3 om te rijden (als Mira weer goed is)

springen is passie, dressuur is een kunst


Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:14

leuk voor je en succes met je eigen paardje!

-

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:26

Leuk zeg, gefeliciteerd!
Hopelijk is Mira ook snel weer de oude.

Jaike, wat ben je toch een topper!

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:03

leuk hoor!
succes en veel plezier ermee

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:07

Leuk joh!
Veel plezier met deze merrie!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:27

Veel plezier ermee!! je hebt t maar druk!!:)

Unique Moonlight
Mijn super fjordje! :+:
Monique Light Healing

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 00:05

Iedereen bedankt voor juliie reacties.

Mira gaat het heel goed mee we zijn nu aan de hand aan het opbouwen en gister was een "rustig dagje" dan stappen we alleen. Ze loopt weer helemaal goed en in augustus wordt er een peesscan gemaakt voor de zekerheid. We hebben 2,5 maand alleen gestapt en zijn nu langzaam aan het opbouwen met wat draf erbij. Hoe de scan ook uitvalt Ik stap er op z'n vroegst begin september weer op en dan gaan we een poosje lekker recreatief hobbelen om wat verder op te knappen. Het trainen komt wel weer wanneer ze aangeeft dat ze het aankan.

De mooie donkerbruine merrie is echt een schatje, ben afgelopen middag even met haar wezen kennismaken en je merkt dat de klik er is terwijl je er nog niet op gezeten hebt. Als ik haar qua karakter vergelijk met de mijne is ze wat minder fel als Mira maar net zo werklustig. Het is een heel vriendelijk sensibel paard met voor haar de perfecte eigenaar, die haar in haar waarde laat maar wel consequent is. Voel me gevleid dat ze graag wil dat ik haar paard ga rijden.

Moonlight: Druk heb ik het er wel mee, maar met goed plannen kom je een eind. Beide bijrijpaardjes rij ik 2 x pw maar mag meer. Mira wordt als ze weer goed is 2x pw door mijn bijrijdster gedaan vooral omdat ik niet wil dat ze zich te veel aan mij gaat hechten.En dat is helaas niet ondenkbaar, gelukkig heb ik voor haar de perfecte bijrijdster. Als je kijkt naar hoeveel je er van leert om verschillende paarden te rijden ben ik alleen maar blij dat ik dit kan en mag doen. Ach en over een paar maandjes staan als het goed is 2 van de 3 op dezelfde stal. Het zijn allemaal paarden met gelders bloed die eerlijk, werklustig en sensibel zijn maar geen valse trucs uit zullen halen. Ze pikken ook dingen erg snel op en dat vindt ik prettig.Dit soort paard ligt mij erg goed, en ik lijk paarden aan te trekken die eerst wat teruggetrokken en gewoontjes lijken maar als ik ermee omga en ze rij toch op de een of andere manier opbloeien en gaandeweg durven te laten zien wat ze in huis hebben. Ik heb iets waardoor ik snel het vertrouwen van zulke paarden win ongeacht of het nu Engels volbloed, arabier, Kwpn, NF, Bels of shire is. Ik heb het geluk dat ik hele fijne paarden in combinatie met fijne eigenaren getroffen heb.

springen is passie, dressuur is een kunst


Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 01:05

Nou goed nieuws dus!! Gelukkig en succes met alles!!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonny95, JornaR, Mark0919, Sjafrane, tienus63 en 37 bezoekers