Cayuse staart is er af!!! geknipt/gevreten??!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Cayuse staart is er af!!! geknipt/gevreten??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 20:43

Ik las van de week dat een merrie van iemand van bokt ( chayenne) haar manen waren afgeknipt nu kan ik dat topic niet meer vinden.

Maar onze 2 jarige hengste staat nu in Friesland. Ik ga morgen daarkijken. Ik belde die man op waar hij staat ( een kennis)
Hij zei het gat geweldig met hem mar je moet niet schrikken.
Hij heeft geen staart meer Bloos! >;)

WAATTTTTTTTT?!?!?!?
Hij stond met 13 hensgten ( friezen ) in een koppel. Hij was donderdag nog wezen kijken niks aan de hand. Hij ging zaterdag kijken ( afgelopen week) en alle paarden miste hun staart om 1 na. die stond te herkauwen aan een andere staart. Hij heeft dat paard er uit gehaald en met een gecastereerd omdat hij niet mer te houden was.

Hij denkt dat hij ( dat paard) bij 12 hengsten de staart heeft afgevreten. ( binnen 2 dagen Verward ) ok dat zou kunnen. MAAR 12 paarden in 2 dagen tijd tot aan de staart wortel afgekloven >?>? vind ik erg veel , en het zijn hengsten die blijven echt niet stil staan als een ander hun vliegenmepper op staat de peuzelen.

Ik verwijt die man helemaal niks hij kan er niets aan doen. maar ik twijfel of het niet is afgeknipt.>
Als het bij 2 of 3 gebeurt ala.. maar bij 12 paarden in 2 dagen?? dat kan toch niet? hij had het over hair extensions en zo... dus het schijnt dus echt kort te zijn!!!! Huilen ok gelukkig neit zn manen/

Ik ga morgen kijken en neem fotos er van.

Zijn vrouw had me gemaild dat er een stukje van af was >> ( tja dat is niet zo ramp) maar hij had het er over dat ik mischien aan extensions moest denken voro een eventuele keuring!!!!

PANISCH!!!!!!!!!!!!! jaren durut het weer voorhet is aangegroeid.. Rich en ik zijn zeer benieuwd wat we morgen aan treffen daar....

wat denken jullie er van>?? zou het kunnen dat 1 paard ( die overigens al 3 maanden tussen de rezst staat binnen 2 dagen alle staarten op eten??

ik weet het niet

Oja.. het topic van Chayenne waar ik het over had.. was dat ook in Friesland? WAnt zei had aangifte gedaaan. Ik wil dat dan ook doen..
Ik hoop echter dat het paard wel de staart heeft op gegeten.. Wordt erg bang en boos al ik weet dat er iemand aan MIJN paard zit!!!!
~~}> Blauw oog kan iemand mijn een link sturen ik weet niet hoe het zoek machine werkt..
Bloos
Gr Nadine

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:31

Ik denk eigenlijk wel dat je het ziet of het echt geknipt is of gevreten...
maar het lijkt me eigenlijk sterk dat ze allemaal hun staart kwijt zijn Verward
en dat pas dan naar 3 maanden.. ik vind het vreemd hoor!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:55

laat hem foto's sturen, dan weet je miss. wat meer. of stuur iemand langs om te kijken. ik heb liever manen weg dan een staart, dat duurt immers jaren voordat het weer bij is.

zowiezo is het een raar verhaal, 1 hengst die 12 staarten afvreet en dan acuut laat castreren? Verward

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 22:07

Dat paard was erg wild en zo.. ( kan zijn alas iemand het wel geknipt heeft dat het bij hem niet te doen viel) die man dacht dat het paard het had gedaan enwerd zelf ook doro hetland gesleurd door hem. Hij zit nu in Denemarken ( hij fokt friezen ) ( en onduidlijke verbinding met de mobiele telefoon.en hij is zondag weer terg. Wij gaan morgen naar Fryslan en slapen een nachtjke bij de sandy road ranch..( GEZLLIG!!!)
Ik ben erg bang.. en vertrouw dit helemaal niet

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:15

Wat ik bij Irish merk is dat zodra ik ergens vergeet hertshoorn op te doen, rohan het de volgende dag weg heeft. Als ze bovenaan beginnen nemen ze meteen de hele staart mee.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 22:19

irish_lady schreef:
Wat ik bij Irish merk is dat zodra ik ergens vergeet hertshoorn op te doen, rohan het de volgende dag weg heeft. Als ze bovenaan beginnen nemen ze meteen de hele staart mee.


Ja dat klopt maar ze staan al3 maanden bij elkaar!
En 12 paarden in 2 dagen Verward dat vind ik erg raar..
Morgen weet ik meer gelukkig en zie meteen hoe en wat er gebeurt is..
Maar ja.. weet je.. ik woon 2 en half uur rijden weg dar van. Kan moeilijk tussen 13 wilde hengsten de staart in smeren.. dat is geen doen.. en die fokker waar hij staat is druk druk druk.. BTW.. zijn ook niet makkelijk te pakken

Ja het kan gebeuren maar op zon grote schaal?. mijn vraagteken

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:20

Er zijn fokkers die beweren dat het duidt op een verminderde weerstand of een vitamine tekort. Maar ik zou idd poolshoogte nemen! Let op gespleten haarpunten en beschadigde haren.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:03

Balen zeg, behalve dat het niet mooi is duurt het ook nog eens heel lang voordat het weer aangegroeid is. Wat voor paard is het, een fries?
Ik hoop voor je dat het meevalt en dat het niet helemaal een stompje is Scheve mond

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:50

Snowy heeft eczeem en schuurt zijn hele staart en manen kapot...Scheve mond

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 07:47

Summertje schreef:
Balen zeg, behalve dat het niet mooi is duurt het ook nog eens heel lang voordat het weer aangegroeid is. Wat voor paard is het, een fries?
Ik hoop voor je dat het meevalt en dat het niet helemaal een stompje is Scheve mond



nee een tinker hengst van 2 jaar,, die eigelijk over dik half jaar nar de hengsten keuring moet Huilen

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:53

Ik denk dat je wel het verschil zal zien tussen knippen en afgeknabbelde haren.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:13

jeetje nadine , daar ben je mooi klaar me. Maar ik denk dat je het zo kan zien of het afgebeten is of geknipt is . Wat ontzettend vervelend weer. Sterkte meid !

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:24

Citaat:
nee een tinker hengst van 2 jaar,, die eigelijk over dik half jaar nar de hengsten keuring moet
_________________


In dat geval zul jij zeker wat hebben aan die horse hair extentions.
Er zijn wel een paar mensen in nederland die dat doen.
Je paard krijgt er weer een volle bos haar van

Maar het zou wel echt vreselijk zijn als z afgeknipt zouden zijn.
Moet er niet aan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:56

Kawa's staart is een in een paar uur tijd helemaal afgevreten tot aan de staartwortel.
Door een paard waar hij al een half jaar bij stond.
Dus dat kan best.
Dat paard heeft het daarna altijd blijven doen en waarom?
Hele dag buiten, volop gras, maar toch doen

Maar ga eens kijken, dan zie je het verschil wel.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:42

Cowgirl schreef:
In dat geval zul jij zeker wat hebben aan die horse hair extentions.
Er zijn wel een paar mensen in nederland die dat doen.
Je paard krijgt er weer een volle bos haar van

Maar het zou wel echt vreselijk zijn als z afgeknipt zouden zijn.
Moet er niet aan denken.


hihi de mijne heeft genoeg! Hoeveel wil je?

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 15:53

No uiuk ben geweest en idd afgevreten. Alle maal korte staarten met lange plukken er tussen.. gelukkig neit geknipt. Ik ga zo foto ff op pc zetten en hier plaatsen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik me baby aan het knuffelen

Afbeelding
[/img][/url]
Laatst bijgewerkt door Caye op 01-08-04 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:56

ja ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet!! Bloos!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:27

oh je hebt je bericht aangepast zie ik Lachen

oei... dat duurt idd wel een paar jaar maar het is niet afgrijselijk ofzo.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 18:40

Pellie schreef:
oh je hebt je bericht aangepast zie ik Lachen

oei... dat duurt idd wel een paar jaar maar het is niet afgrijselijk ofzo.


Viel mij ook mee. het werd erger door de telefoon verteld aan me Cool . Maar dan nog heb ik een paar jaar te gaan! Huilen

ach ja.. oliebol happens

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:49

gelukkig dat het meevalt voor je. maar het is nog steeds balen, maar ja het kan iedereen overkomen, tis alleen erg banketstaaf.

twist

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:21

zo dat is minder zeg n
maar goed gelukkig is het ook niet helemaal weg Knipoog
er zit nog een staartje aan
bij een manege heb ik eens gezien dat en pony allen nog maar een
konijnen staartje had dus je kan toch nog een beetje blij wezen dat dat niet het geval is Knipoog

nou ik hoop dat het snel aangroei voor je
groet jaimy

Natalie01
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:03

Jee!
Dat duurt normaal toch zeker weken voordat een paard een ander zijn staart kaal vreet!
Wij herstellen dat soort staarten met extensions, maar dit is wel erg extreem..een raar verhaal! En natuurlijk vervelend voor de betreffende kennis, want als hij er echt niets aan kan doen, hoe is het dan gebeurd. Straks is er iemand die hem saboteert.
Mocht je hulp nodig hebben dan kun je altijd contact opnemen
06-53612898

Cayusejuhh schreef:
Ik las van de week dat een merrie van iemand van bokt ( chayenne) haar manen waren afgeknipt nu kan ik dat topic niet meer vinden.

Maar onze 2 jarige hengste staat nu in Friesland. Ik ga morgen daarkijken. Ik belde die man op waar hij staat ( een kennis)
Hij zei het gat geweldig met hem mar je moet niet schrikken.
Hij heeft geen staart meer Bloos! >;)

WAATTTTTTTTT?!?!?!?
Hij stond met 13 hensgten ( friezen ) in een koppel. Hij was donderdag nog wezen kijken niks aan de hand. Hij ging zaterdag kijken ( afgelopen week) en alle paarden miste hun staart om 1 na. die stond te herkauwen aan een andere staart. Hij heeft dat paard er uit gehaald en met een gecastereerd omdat hij niet mer te houden was.

Hij denkt dat hij ( dat paard) bij 12 hengsten de staart heeft afgevreten. ( binnen 2 dagen Verward ) ok dat zou kunnen. MAAR 12 paarden in 2 dagen tijd tot aan de staart wortel afgekloven >?>? vind ik erg veel , en het zijn hengsten die blijven echt niet stil staan als een ander hun vliegenmepper op staat de peuzelen.

Ik verwijt die man helemaal niks hij kan er niets aan doen. maar ik twijfel of het niet is afgeknipt.>
Als het bij 2 of 3 gebeurt ala.. maar bij 12 paarden in 2 dagen?? dat kan toch niet? hij had het over hair extensions en zo... dus het schijnt dus echt kort te zijn!!!! Huilen ok gelukkig neit zn manen/

Ik ga morgen kijken en neem fotos er van.

Zijn vrouw had me gemaild dat er een stukje van af was >> ( tja dat is niet zo ramp) maar hij had het er over dat ik mischien aan extensions moest denken voro een eventuele keuring!!!!

PANISCH!!!!!!!!!!!!! jaren durut het weer voorhet is aangegroeid.. Rich en ik zijn zeer benieuwd wat we morgen aan treffen daar....

wat denken jullie er van>?? zou het kunnen dat 1 paard ( die overigens al 3 maanden tussen de rezst staat binnen 2 dagen alle staarten op eten??

ik weet het niet

Oja.. het topic van Chayenne waar ik het over had.. was dat ook in Friesland? WAnt zei had aangifte gedaaan. Ik wil dat dan ook doen..
Ik hoop echter dat het paard wel de staart heeft op gegeten.. Wordt erg bang en boos al ik weet dat er iemand aan MIJN paard zit!!!!
~~}> Blauw oog kan iemand mijn een link sturen ik weet niet hoe het zoek machine werkt..
Bloos
Gr Nadine

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:26

ik zie kruisjes Scheve mond

Konijntjuh

Berichten: 256
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:49

aaaa wat sneu zeg Verdrietig
nou heeft ie helemaal geen wapen meer tegen de vliegen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:03

runningkawa schreef:
Kawa's staart is een in een paar uur tijd helemaal afgevreten tot aan de staartwortel.
Door een paard waar hij al een half jaar bij stond.


Hier precies hetzelfde, Ustinov heeft in een paar uur tijd Ilindra's staart compleet weggeknaagd toen hij 4 maanden oud was.
Het heeft bijna 3 jaar geduurd tot de staart weer een fatsoenlijke lengte/dikte had.