Wie heeft er ervaring met een knieband verrekking?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Wie heeft er ervaring met een knieband verrekking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 22:03

Wie heeft er ervaring met een knieband verrekking. Een van mijn paarden heeft dit probleem. Wat zijn jullie waarnemingen en wat hebben jullie eraan gedaan? Duur blessure en het verloop na de behandeling?

Alvast bedankt.

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 19:37

Niemand hier ervaring mee?

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:49

mijn paard heeft waarschijnlijk een knieband verrekking gehad, maar kon ook een in de groei achtergebleven knieband zijn, daar zijn we nooit achter gekomen.

van het één op het andere moment stond hij met zijn knie op slot en deze was ook heel makkelijk op slot te zetten door de dierenarts, al met al ben ik 10 weken aan het stappen geweest en in die tijd langzaam opgebouwd met rechte lijnen draven en buiten die ene keer nooit meer last gehad, ik moet wel zeggen dat mijn paard erg groot is en dat hij in een hele korte tijd heel veel gegroeid was, en vandaar dat we eerder denken aan een door de groei achtergebleven bandje.

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:30

Bij mijn paard stond een paar weken geleden ineens een knie op slot. Gelukkig viel het allemaal mee, maar nu een paar weken later heeft hij nog steeds iets last van zijn kniebanden. Ik smeer hem in met multimilk van de groene os.
Paarden waarvan de knie regelmatig op slot schiet hebben ook vaak een scheef bekken. Speciaal bekappen(de binnenkant van de hoef iets korter)of speciaal beslag verminderen het probleem aanzienlijk. Mocht de knie op slot schieten je paard dan een of twee pasjes achteruit zetten, over het algemeen schiet het dan weer goed.

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 09:50

jaja, ik ben nu 7 weken aan het stappen. Volgende week moet ik terug naar De Bosdreef en gaan ze weer onderzoeken doen. Bij mijn paard is het in een zwaardere oefening zoals een pirouette of de piaff gekomen. Hierbij moet het paard gaan zitten en de dierenartsen denken dat daarbij de band van de control waar hij overloopt is afgeschoten en verrekt.
Hoop dat het volgende week er allemaal beter uitziet. Kan ik eindelijk weer aan de slag!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:19

Wat zijn de symptomen geweest precies? Alleen het opslot schieten van de knie of ook dat hij op dat been onregelmatig was of met bv terugkomen vanuit overgang een extra pas, etc.

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 10:51

Skipper schreef:
Wat zijn de symptomen geweest precies? Alleen het opslot schieten van de knie of ook dat hij op dat been onregelmatig was of met bv terugkomen vanuit overgang een extra pas, etc.


Wat ik vooral merkte was in de zwaardere overgangen zoals van verzamelde draf maar passage en van piaff weer naar draf dat hij achter bleef met een been. Ook in de series kwam ik het probleem tegen hij sprong de wissel naar rechts minder ver door dan naar links. niemand zaga er wat aan maar ik voelde het wel. daarom ben ik toen voor de zekerheid naar de kliniek gegaan.