prik tegen staart en maan exceem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

prik tegen staart en maan exceem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-02 11:45

hoi

ik heb gehoord dat er een prik tegen staart en maan exceem bestaat!
kan iemand mij vertellen hoe dat heet en waar ik die kan krijgen.

alvast bedankt
groetjes tara

kanjer is de liefste maar ook de ontdeugendste!!!


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 13:32

Volgens mij gaat het hierbij om een spuit met cortisonen... en is hier ook al eens een topic over geweest bij medisch. Ik dacht dat e.e.a. nog in de experimentele fase is, maar je dierenerts kan je daar meer over vertellen.

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 13:52

mijn pony heeft 2 jaar teurg een injectie gehad tegen de jeuk ,maar dat was maar eenmalig .
Dus het was alleen voor de jeuk bedoeld .

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 14:39

Sibold schreef:
Volgens mij gaat het hierbij om een spuit met cortisonen... en is hier ook al eens een topic over geweest bij medisch. Ik dacht dat e.e.a. nog in de experimentele fase is, maar je dierenerts kan je daar meer over vertellen.


Zou het puur gewoon cortisone zijn? Waarom zijn er dan zoveel bijwerkingen vastgesteld??? Verward

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 14:54

wij geven onze paarden altijd brandnetels.
zodra er jonge brandnetels zijn knippen we de topjes af en leggen die een uur in koud water.
dan een handje over het voer versnipperen en je hebt geen last van zomereczeem meer.
mijn fries had het echt heel erg, haar dochter ook en nu hebben we al 2 jaar geen last meer.
gezonder en goedkoper dan de injecties.
ik zou zeggen, probeer het eens.

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 17:00

De dierenarts kan je paard-met-zomereczeem (ik ga er maar vanuit dat je zomereczeem bedoeld, want er bestaan ook nog andere 'eczemen') idd een cortisone injectie geven, waardoor gedurende één zomer de symptomen onderdrukt worden (de allergie verdwijnt er dus niet door). Ik heb er ook even aan zitten denken (op het einde van vorige zomer, toen ik het na 7 jaar vruchteloos allerlei producten smeren méér dan beu was), maar ben toch weer van idee veranderd... Omwille van de bijwerkingen...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 07:16


http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 45 bezoekers