Hier is mijn Baby!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 05:24

Baby houdt onzettend veel van verse groenten...en dan dat adem stinken en zijn bek in mijn gezicht steken...bah!!!
Verder hebben wij nog een cockatiel, 4 finches en 2 kanaries!! Het is een echte zoo hierzo!!! Haha!

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:42

Oow Bloos

Wij hebben eh.. iets rond de 100 cavia's, een hond, 4 katten (jonkies dus geheh), een vogel dan, 11 hamsters (ook jonkies, als je die niet meetelt zijn het er 4) en een paard... Ben ik nou iets vergeten? Verward

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:50

Mendiej schreef:
Oow Bloos

Wij hebben eh.. iets rond de 100 cavia's, een hond, 4 katten (jonkies dus geheh), een vogel dan, 11 hamsters (ook jonkies, als je die niet meetelt zijn het er 4) en een paard... Ben ik nou iets vergeten? Verward



wooooh wel veeel, ben je geen vissen vergeten??? wat een beestenboel zeg!
ik vind alle beesten best behalve vogels...

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:58

Neej vissen hebben we niet Tong uitsteken Wil ik wel hoor! Guppies zijn zo mooj Pling
Als ik lang genoeg zou gaan zeuren bij mn moeder mag het uiteindelijk wel Haha!

En vogeltjes zijn niet eng! Ik loop al te zeuren voor nog zo'n beestje Vingers aflikken

(redelijk tamme) Elmo:

Afbeelding

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:59

Pellie schreef:
ah leuk, en dat zit in zijn eentje zeker?


Gelukkig ben ik niet de enige die dit dacht!
Knap dat iemand hier kan bepalen dat die vogel daar niet mee zit, heel knap. Is dan wel een grote uitzondering in de papagaaienwereld hoor, en dat die zomaar even snel op een foto ondekt word

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:21

Uhm.. Ik vat m niet helemaal. Maargoed..
Jullie kennen mn vogel nieteens Verward Hoe kunnen jullie dan al wel bepalen dat ie zich niet goed voelt??
En voor mij is het al duidelijk.. Het als vriendje bedoelde vogeltje werd bijna afgemaakt, is dat dan soms een vorm van 'ik vind jou lief' ? Lijkt mij niet.. Maarja. Bloos

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:46

whaha, vind ze zo gienig Haha!
Een kennis van me vader heeft ook zo`n prater, hij kon precies hetzelfde fluiten als de telefoon, dus baasje lief zat vaak boven, en hoorde beneden de telefoon, rende naar beneden toe, was het de papegaai *LOL*
na een tijdje kocht ie een nieuwe, binnen een week wist die papegaai hoe die telefoon ging Tong uitsteken ,
Als ze dat zomer was, dan zat die papegaai wel eens buiten, en hoorde dan dus de telefoon van de buren, deed ie ook na, dus de buren liepen om de tijd naar binnen, omdat ze dachten dat de telefoon ging Lachen

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 16:45

Het is wel zo in de papegaaien wereld dat ze veel aandacht moeten hebben. Eenmaal je geen aandacht besteed aan een papegaai gaat hij aan zijn veren zitten plukken. Met kleinere vogels ligt het wel eventjes iets anders. Onze cockatiel was een tijdje alleen en die deed het ontzettend goed. Maar alleen of niet...alle vogels hebben aandacht nodig.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:59

Ik snap alleen nog steeds niet wat mensen met zo'n vogel in huis moeten.

Volgens mij zijn die beesten echt niet gelukkig. Ze horen gewoon lekker rond te kunnen vliegen..

Nu niet komen met paarden in een box want een paard is nu eenmaal gedomesticeerd en een papagaai niet.

Maar ik hoop dat je hem een beetje de vrijheid gund zijn hele leven, worden die beesten niet net zo oud als mensen?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:40

Ja ze hebben allemaal aandacht nodig. Van soortgenoten, ja! Een mens is geen soortgenoot van een papagaai, een papagaai heeft een papagaai nodig. Misschien iets meer verdiepen erin.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:24

Cowgirl schreef:
Ik snap alleen nog steeds niet wat mensen met zo'n vogel in huis moeten.

Volgens mij zijn die beesten echt niet gelukkig. Ze horen gewoon lekker rond te kunnen vliegen..

Nu niet komen met paarden in een box want een paard is nu eenmaal gedomesticeerd en een papagaai niet.

Maar ik hoop dat je hem een beetje de vrijheid gund zijn hele leven, worden die beesten niet net zo oud als mensen?



Gelukkig kunnen ze wel zijn maar op den duur gaan er veel zn eigen vervelen (de lol gaat eraf voor de eigenaar en ze gaan teveel herrie maken ed). Ik werk op het papegaaiencentrum en als sommige mensen eens wisten hoeveel opvangers wij hebben zitten en hoeveel vogels er per week binnengebracht worden zouden jullie schrikken(zitten nou zon 4000 vogels in het park). Het zijn groepsdieren (ik weet niet wie het hier zij dat ze elkaar opvreten maar dat valt reuze me hoor). Ik hoop in ieder geval dat hij het super goed heeft bij jou DC (je weet denk ik wel waar je aan begonnen bent Lachen ) veel plezier met hem. En cowgirl, de meeste papegaaien leven zelfs langer dan mensen. In het park hebben we ouwe jan zitten (blauw gele ara) van over de 70 en volgens mij hadden we laatst nog een amazone die ook bijna 70 is. Op www.papegaai.org staat ook redelijk veel informatie over vogels.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:26

Citaat:
Ik werk op het papegaaiencentrum en als sommige mensen eens wisten hoeveel opvangers wij hebben zitten en hoeveel vogels er per week binnengebracht worden zouden jullie schrikken


Ik schrik nergens meer van sinds al dit soort dieren thuis gehouden mogen worden.

Zag van de week nog een stuk over stichting AAP, mijn hemel wat sommige mensen bezielt om een exotisch huisdier te nemen. En dan heb ik het over chimpansjees(helemaal fout geschreven Bloos! ), tijgers, panters etc tec.

Oh maar nu ga ik off-topic.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:54

ik vind het een superleuk beestje
ik heb zelf 2 parkieten, die kan je ook goed tam maken en sommigen kunnenw at woordjes zeggen
maar dat gebeurd meestal alleen als je er maar 1 hebt, en ik heb er 2, dus ze zoeken elkaar heel erg op, en moeten niet veel van mensen hebben helaas

maarja ik heb mn honden en paarden om mee te knuffelen enzo Lachen

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 21:22

Mijn papagaai is best wel heel tevreden bij mij thuis...Als hij niet gelukkig zou zijn zou hij al helemaal kaal zijn of misschien al dood zijn. Hij praat de gehele dag, zit lekker te zingen en overal mee te spelen of te hangen. Dus ik zie helemaal niet dat hij ongelukkig is! Buiten dat heb ik meerdere vogels, dus alleen is hij niet.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:23

dat wel cool als hij kan praten Haha!
vind het echt leuke beesten!!!

Steffietow

Berichten: 353
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: NL [tilburg ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:31

wat een leukerd! Lachen
ze zijn pas echt leuk als ze kunnen praten Haha!

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:20

DiamondCheckers"]
Het is wel zo in de papegaaien wereld dat ze veel aandacht moeten hebben. Eenmaal je geen aandacht besteed aan een papegaai gaat hij aan zijn veren zitten plukken.
[/quote]

Nou alsie dan dus zich eenzaam zou voelen, wassie allang kaal geweest!!
En dat isie dus niet Lachen Nooit geweest ook. En hij krijgt superveel aandacht.
Gehehe ....

[quote="Lampje schreef:
wooooh wel veeel, ben je geen vissen vergeten??? wat een beestenboel zeg!
ik vind alle beesten best behalve vogels...


Ik weet het! Ik heb nog een konijn! *LOL* Zie je, ik miste gewoon wat! Haha!

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:48

jen schreef:
Gelukkig kunnen ze wel zijn maar op den duur gaan er veel zn eigen vervelen (de lol gaat eraf voor de eigenaar en ze gaan teveel herrie maken ed). Ik werk op het papegaaiencentrum en als sommige mensen eens wisten hoeveel opvangers wij hebben zitten en hoeveel vogels er per week binnengebracht worden zouden jullie schrikken.



hahah ik heb respect voor je als ik een vogels zie dan ga ik op de loop stel je voor 4000 van die enge beesten