vrijdag les manege de Hjouwer!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

vrijdag les manege de Hjouwer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 15:09

Omdat mijn vriendin en ik helaas allebei een paard hebben wat niet bereden kan en mag worden zijn we eens gaan bellen voor een proeflesje. Dat leek ons ook wel grappig, na een hele poos priveles op eigen paard eens een keer rijden in een manege.

Manege de Hjouwer had nog plaats voor ons op vrijdagochtend.
Ik mag op Romeo rijden, omdat ik een klein paardje zocht ivm overschakeling paard. Norita (mijn paard) is maar maat d-pony vandaar.

Ik hoop dat we toch nog een beetje kunnen rijden, na een poosje paardrijloos te zijn geweest. En bij deze ook een vraagje wie kent manege de hjouwer en natuurlijk Romeo.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:31

daar krijg je les? ik weet niet van wie maar de manege staat zowiezo niet erg goed aangeschreven; rommelig, vies en onbespierde schriele paarden.

beter alteratief was Ter Idzard of Echtenerbrug geweest Lachen de paarden zien er goed uit en de lessen zijn ook op niveau.

maar we horen wel wat je bevindingen zijn!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 21:35

Ik had al wat speurwerk gedaan naar deze manege. En vond inderdaad niet echt goede berichten. Vandaar dat ik ook wel nieuwsgierig ben geworden. Wanneer de paarden er heel erg slecht bij staan, weet ik niet eens of we wel daadwerkelijk gaan rijden.

We zijn dus van plan om echt maar 1 les te rijden, en misschien volgende week weer een andere manege te proberen. Lijkt me wel interessant zo´n onderzoekje naar manege regio Friesland.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:11

oké, andermans meningen ben ik altijd benieuwd naar.... Lachen mijd je R.K. in haskerhorne ook of ga je daar ook nog naartoe? Haha!

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:02

manege mulder in katlijk kan er nog wel mee door.

manege de hjouwer ben ik niet zo positief over (heb er 10 lessen gereden)

het is er wel gezellig maar de paarden, tja die worden wat achtergesteld.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:56

Ja ik ben ook wel benieuwd hoe jij er over denkt hoe het daar is.
Ik ben dr ook niet positief over, heb dr ongeveer 4 jaar gereden, toen wist ik nog niets van paarden.
het is als je er bekent bent een hele leuke gezeliige manege.
Helaas zijn er alleen iets meer min punten als plus nl
de paarden (manege paarden dan hë) staan in supper kleine stands, als ze achteruit stappen stappen ze in hun eigen stront.
er word maar een heel klein beetje zagsel gestrooit in de stands, zo dat ze dus eigenlijks op het baton of op rubbere matten staan, tja als je daar op moet plassen, word het glad en glijd je uit.
Er zijn ook al zoooo veel ongelukken gebeurt, maar er word gek genoeg nix aan gedaan, vind ik wel dom wand de boxen zien er opzig netjes uit, kunne ze toch ook gewoon overal boxen neer zetten?

de lessen verschillen met wat voor nivo je rijd en wat je ervaringen zijn, en zeker van welke instructrise je les krijgt.
wat mij wel op valt is dat bijna alle paarden op de voorhand lopen, mager zijn ( hoe dat kan weet ik ook niet hoor) en de ruiters die er weekelijks les hebben rijden alleemaal met hun handen op hun knieén, en niemand zecht er wat van.

wow haha wat ben ik weer n zuur niet? haha

ik hoop dat jij je mening over deze manege ook laat horen, zou ik wel leuk vinden.

veel succes met je manege les

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 18:42

TongeR schreef:
manege mulder in katlijk kan er nog wel mee door.

manege de hjouwer ben ik niet zo positief over (heb er 10 lessen gereden)

het is er wel gezellig maar de paarden, tja die worden wat achtergesteld.


Bij manege Mulder heb ik ooit eens een lesje gereden, dat was de eerste en de laatste keer....oei vreselijk mens. Vandaar de keuze van deze manege. Wie kent Romeo (het paard waar ik morgen op ga rijden, mocht de aanzien van de paarden redelijk zijn). Ik ga nl. niet geld neertellen voor een ritje op een paard wat het niet aan kan.
Leuk idee Pellie, Haskerhorne doen we volgende week, als het geld en de tijd mee zit. Haha! Wat is er met deze manege aan de hand'?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:26

op zich staan de paarden daar beter en zien ze er ook beter uit alleen het echtpaar wat de manege runt is nogal euhm anders... maar als je er eenmalig komt zul je daar geen last van hebben. Lachen

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 20:56

Ja, ja vanochtend was het zover. De paarden die we zouden rijden stonden nog in het land. Veel paarden waren inderdaad mager, maar niet zo vermagerd dat de DB er aan te pas moest komen. Groot pluspunt vond ik dus dat de paarden ´s zomers dag en nacht buiten komen.
Alleen groot nadeel zijn de stands, heel erg klein en ook erg bedompt.
De pensionboxen waren daarentegen erg ruim, maar ja daar hebben die andere paarden natuurlijk niks aan.

Ik reed op Romeo, een niet zo typisch manegepaard. Oke paard was absoluut niet aan het been, maar er zat wel degelijk pit in.

We hebben een buitenrit gemaakt met Heidi, een aardige meid, die toch veel van paarden wist. Ze heeft ook nog van dezelfde instructrice les als mij!

Al met al vond ik het dus nogal meevallen. Oke geen stermanege, maar wel een redelijke plek voor de paarden. Alleen in de wintermaanden zou ik er geen paard willen zijn, alleen opgesloten in die bedompte stands is niks.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:36

zelfs niet 1 ster? Haha! Het idd fijn dat ze er nu buiten staan.
jullie zijn naar het haulsterbosje gereden?

Buggie
Berichten: 387
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:13

Ga je ook nog bij R.K in Haskerhorne rijden?
Dat raad ik je eigenlijk ook niet echt aan hoor.
De paarden worden er wel heel goed verzorgd...maar de les.....

Mijn moeder heeft er 4 jaar les gegeven en is vorig jaar gestopt. En nu krijgt iedereen er les van een meisje van 15.....dus. Zelf heeft ze niet eens een eigen paard....dus alleen manege les gehad hoe moet iedereen het daar dan van leren?
Er zijn volgens mij ook heel veel lesklanten al vertrokken.
Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen...

veel plezier..
groetjes

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:27

ja zoals ik bijna 2 jaar geleden Lachen
ik heb alleen les van de eigenaren gehad, niet van je moeder. gaf die niet op woensdag les?