Zonder zadel in galop? waar op letten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Zonder zadel in galop? waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 10:35

Ik wil graag bij de manege een paar keer zonder zadel rijden.
Ze hebben daar een lekker brede fjord waar draven heel lekker op zit, maar als je wil gaan galopperen, waar moet je dan op letten? Ik neem aan dat dat anders is dan met zadel? Of niet Verward

Ik wil het heel graag eens proberen...
Maar ze wil ook nog weleens afdraaien in galop (weleens Tong uitsteken ze draait altijd af, ookal stuur je haar overdreven naar de muur Haha! )


Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:35

Bovenbenen klemmen, onderbenen loslaten en iets meer achterover gaan zitten dan je normaal gesproken zou doen. Alstie afdraait, gewoo doorrijden net alsof je neus bloedt, laat maar lopen. Hij draait waarschijnlijk af om onder die galop uit te komen, en dat moet je dus voorkomen. Wel goed begrenzen met je binnenteugel hoor! niet gaan trekken aan de buitenteugel, maar met de binnenteugel begrenzen.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:37

idd wel binnenteugel er bij houen anders loopt hij gewoon over de binnenschouder weg omdat jij je binnenteugel te slap hebt

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:39

Gewoon lekker op je kont gaan zitten is het enige wat écht belangirjk is als je zonder zadel gaat galoperen én proberen niet aan de teugels te gaan hangen.
Tegen dat afdraaien, veel voltes rijden, veel overgangen, doe een pasje middengalop, zet de pony aan het werk! Je moet niet gaan afwachten totdat hij afdraaid, daar moet hij de kans niet voor krijgen.

Lacuna zegt klemmen met je bovenbenen, maar dit werkt niet bij iedereen goed, wanneer ik dit doe lanceer ik mezelf juist. Helemaal ontspannen en proberen vanuit je heupen mee te gaan met de bewegingen.

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 11:45

Nou bij die pony staan de teugels altijd strak!
Die loopt vaak bij de beginners en ze is zo slim om als zij de teugels te los houden der neus zo ver naar beneden te doen dat er weer druk op komt en ze de teugels nog losser pakken Tong uitsteken

Dus je hebt als je een tijdje rijdt geen gevoel meer in je handen Verward Ik rijd haar al met handschoenen omdat ik anders blaren krijg Pling

Maar haar bezig houden in galop gaat moeilijk, ik heb namelijk 'bochtenvrees' ik ben heel bang dat een pony/paard in een bocht onderuit gaat als ik in galop zit Clown

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:05

ik vind zonder zadel in galop lekkerder zitten dan draven zonder zadel.
alleen als je van galop naar draf gaat moet je wel even opletten want meestal draven ze dan even heel snel, en dan heb je de meeste kans om er naast te liggen Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:57

zitten met je bovenrug iets bol en meebewegen met het paard. zorgen dus dat je kont niet loskomt, en met je bovenbenen klemmen!

trouwens galop zonder zadel zit lekkerder dan draf hoor en het is makkelijker!!

Wij hebben een nieuwe hobby.... paardenvoetbal... zie topic paardenvoetbal in haw

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:22

als je bochtenvrees in galop hebt, zou ik eerst effe met zadel bochten gaan rijden.. en bovendien als je dit paard niet vertrouwd( ivm afdraaien) er zullen toch vast wel andere paarden op de manege staan, met ook een brede rug. Bovendien was Avanti_haf zegt: galop zonder zadel is idd makkelijker dan draf.. wel goed opletten bij de overgang, want anders kletter je eraf.. maar veel succes

Aut viam inveniam, aut faciam

pimmetje7

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:29

Bovenbenen klemmen, onderbenen loslaten en iets meer achterover gaan zitten dan je normaal gesproken zou doen. Alstie afdraait, gewoo doorrijden net alsof je neus bloedt, laat maar lopen. Hij draait waarschijnlijk af om onder die galop uit te komen, en dat moet je dus voorkomen. Wel goed begrenzen met je binnenteugel hoor! niet gaan trekken aan de buitenteugel, maar met de binnenteugel begrenzen.


ben ik het mee eens !!<<<<

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:19

Bovenbenen niet klemmen!!
Gewoon op je kont gaan zitten, zo ontspannen mogelijk. Als je je bovenbenen klemt, kan je nooit ontapannen zitten

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 17:29

DANIenVLIEG schreef:
ik vind zonder zadel in galop lekkerder zitten dan draven zonder zadel.

Op nala is zelfs een snelle draf een luie stoel Vingers aflikken Ze is de breedste pony die ze hebben waar je zonder zadel op kunt, de andere bokt ALS die al aanspringt...

Maar ik durf het opzich wel hoor, de bochten door, maar in het begin zit ik me daar heel druk om te maken Bloos

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11565
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:23

Terug naar de draf is ook altijd erg leuk Tong uitsteken
Je moet gewoon ontspanne gaan zitten en gewoon meegaan met je paard
Het enige moment dat ik er nog wel eens bijna af wil stuiteren is als labelle terug gaat naar de draf, en dus even vrij snel draaft.

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joëlle <3

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:06

Ik raad je ook aan om je boven benen niet te klemmen, dan ben je niet ontspannen.

Voor de rest gewoon zitten, niet naar voren gaan hangen, je bekken iets naar achteren kantelen zodat je géén hole rug hebt.
Denken dat er gewichten in je voeten hangen.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:41

Gewoon op je kont blijven zitten Knipoog

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:56

Je kunt beter niet gaan klemmen en gewoon op je kont blijven zitten, dan zit je ontspannen en blijf je het beste zitten. Het is ook heel handig om een halstertouw om zn nek te doen, zodat je je daar aan vast kunt grijpen als je je evenwicht verliest. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dan per ongeluk in zn mond hangt. Hopelijk lukt het je!

XxXxX van FloOr...

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:39

De manier zoals ik het doe: Ik hou me helemaal slap. Span me benen niet aan.
Als je ze aanspant ga je juist stuiteren en val je eraf.
Je kan ook een plukje manen vasthouden.
Zodra je merkt dat je eraf valt moet we wel even klemmen met de bovenbenen. Meer niet. Ben ik ookal achter gekomen.
Nu kan ik lekker crossen zonder zadel Haha!:D

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 14:31

Ik heb er nog maar even goed over nagedacht, en ik ga op een andere pony, wel zonder zadel, maar niet op de dikke fjord.
Nala galoppeerd 'onbetrouwbaar' maar Flin (die waar ik dus op wil gaan) galoppeert dus wel netjes, hij hobbelt alleen in draf maarja, dat nemen we voor lief.. Tong uitsteken

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:42

Ik denk dat je er op letten dat je er niet af valt *LOL*

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:45

presies het zelfde doen als in draf zonder zadel..

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:06

gewoon rustig en ontspannen zitten.. en je hoeft niet altijd op een brede rug te ziiten hoor ik zit vaak ook op slanke paarden (met een hoge schoft soms ook)
en daar lukt het ook gemakkelijk hoor maar het ligt eraan hoe vaak je zo rijd want het is voor mij wel een aantal maanden geleden dat ik met zadel heb gereden, in het begin is het vaak moeilijk maar het gaat steeds makkelijker

elke_fyfel

Berichten: 725
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:11

dat je blijft zitten Clown Tong uitsteken en dat je een cap op hebt....

Precious Pyra


joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:25

niet je boven benen klemmen, lekker ontspannen gaan zitten , niet aan je teugels gaan trekken of hangen. je kan altijd een plukje manen vast pakken, en een cap kan handig wezen maar dat is jou beslissing.
have fun!

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:04

marina schreef:
Bovenbenen niet klemmen!!
Gewoon op je kont gaan zitten, zo ontspannen mogelijk. Als je je bovenbenen klemt, kan je nooit ontapannen zitten


Helemaal mee eens!! OK dan! als je je bovenbenen klemt ga je onherroepelijk klapperen en lanceer je jezelf Haha! Haha!
Ik spreek uit ervaring Haha!

vertrouwen is de basis voor een goede samenwerking

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 10:22

joke20 schreef:
niet je boven benen klemmen, lekker ontspannen gaan zitten , niet aan je teugels gaan trekken of hangen. je kan altijd een plukje manen vast pakken, en een cap kan handig wezen maar dat is jou beslissing.
have fun!


Ik rijd altijd met cap Schijnheilig
1 keer was ik het vergeten, toen ik het paard van een vriendin uit ging stappen...
Toen ik het merkte ben ik eraf gegaan om mijn cap te pakken Schijnheilig

Ik ga het gewoon proberen, Flin is nogeens een lekkere slomo ook, en hij gaat dus ook heel makkelijk vanuit galop naar stap Tong uitsteken (dan heb je dat hobbeldrafje lkkr niet Haha! )

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:32

ik zie het probleem nie .. ik zit het beste op men pony alstie geen zadel op zen rug heeft wat hij ook doet (bokken enzzzzzz)

MsN statuz >> zie AVATAR!! WERKT ECHTT!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers