Mijn jaarling Wiz!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Mijn jaarling Wiz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 17:06

Wiz komt iets beter in proportie nu. Hij zag er een paar weken geleden helemaal niet uit. Hij groei me boven het hoofd zo snel.

Alles wat hij eet blijft hij in groeien stoppen. Je blijft zijn ribbetjes zien.. Maar hij is supergezond Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anya op 31-07-04 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt


taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:17

Hij ziet er inderdaad al beter uit als een poosje geleden,z`n hals wordt ook al mooier en ik vind hem een goede schouder hebben.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:19

zet je hem met touwhalster vast Scheve mond

verder leuk paard

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:21

Mooi paardje hoor Lachen
Alleen op de 3e foto zit z'n halster wel een beetje raar (gevaarlijk) Scheve mond

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 17:22

horsewisper schreef:
zet je hem met touwhalster vast Scheve mond

verder leuk paard


Ik zou niet weten waarom niet... Hij staat met een enkele lus vast. Ik gebruik altijd touwhalsters, hij is er van jongs af aan aan gewend.

@Tinkerbel... hij dook steeds express met zijn hoofd zo, vond ie grappig, want dan kwam ik het weer goeddoen. Maar nogmaals, hij stond niet echt vast. Ik moest even een foto maken. Bovendien heb ik hem (ook van jongsaf geleerd, te wachten als hij op een touw gaat staan o.i.d.). Wiz raakt hier niet meer van in paniek hoor.

Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:29

Hij ziet er goed uit Anya. Ribbig maakt niet uit, teken van zijn groeien. Lekekr koppie heeft ie. Brutaal, niet bang.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:59

Leuk paardje Haha!
Alleen je mag hem niet aan een touwhalster vastzetten, want dat breekt niet

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:28

Wat een leukerd !
Er staat een mooi attent koppie op
Dat ie wat schraal is zie je idd. op de foto's, maar da's veel vaker bij jaarlingen.
Je kunt erin proppen wat je wilt, ze gaan toch alleen de hoogte in.
Geeft niks want daar wordt ie lekker groot van *LOL*

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:44

ArieLover schreef:
Leuk paardje Haha!
Alleen je mag hem niet aan een touwhalster vastzetten, want dat breekt niet



en een gewoon stevig halster wel?? het is doorgaans de haak van het touw wat kapot gaat als een paard gaat hangen. maar ik neem aan dat anya heel goed weet wat ze doet en hem dus goed geleerd heeft om vast te staan.

ziet er super uit anya!! OK dan!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:52

Leuk paardje hoor! Maar vast zetten aan een touwhalster zou ik zeker niet doen! Ik heb helaas al een paar keer daardoor verwondingen gezien. Als het paard in paniek raakt, dan kan het geen kant op, en het touw snijdt veel sneller in de huid als bij een normaal halster. Daar kun je echt heel lelijke, diepe wonden van krijgen, en ik vind het zeer onverstandig.
Maar ja....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 19:01

NOU IK GA MAAR EENS SCHREEUWEN gezien het feit dat niemand de uitleg leest Knipoog !

Wiz wordt Parelli opgevoed. Is vanaf dag 1 gewend aan een touwhalster. Het halster is zo vastgeknoopt dat het bij het minste of geringste losgaat en het touw zit slechts met een knoop vast die bij geringe druk direct loslaat!!!
Dit halster wordt hier NIET gevaarlijk gebruikt.
Het gemiddelde nylonhalster levert meer gevaar op dan een zo los aan de ring geknoopt touwhalster!!!

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:19

Ik zet de mijne ook altijd vast aan een touwhalster, ik zou niet weten wat er verkeerd aan is ... Verward
Anyway, hij ziet er goed uit, lekker koppie Vingers aflikken

لا شيء يدوم

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 20:57

Ik vond nog twee foto's hoe hij was een jaar geleden (ben mijn harddisk aan het opruimen) Lachen Toen was het nog een ukkie Lachen
Afbeelding
Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:21

Het is een lekker jaarling anya

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:35

Ik vind het ook een leukerd. Lekker brutaal koppie. Ik zeg niets over het halster, ik ken ze niet. Daarbij vind ik leren halsters snel kapot gaan als ze gaan hangen en nylon halsters breken zowat nooit.
Ik vind hem wel gevaarlijk lang vast staan. Ik weet niet of je bedoelde of het halstertouw met een enkele lus vastzit, of het halster zelf... Ik weet alleen dat ze behoorlijk in paniek kunnen raken als ze schrikken en het halster zo over het hoofd hebben zitten.

Verder denk ik wel dat het een groot paardje wordt als hij nu alleen maar in de hoogte groeit, toch?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 23:51

@Griebel. Wiz is nu een jaar oud en ik heb hem nog nooit in paniek gezien. Hij is net zo cool als zijn moeder. Als hij ook maar even druk uitoefent dan is de lus van het touw los. Ik heb hem van jongsaf geleerd dat hij op een touw terecht kan komen met zijn hoef en dat hij dan moet terug stappen. Ik wikkel ook van jongaf al allerlei touwen om zijn voorvoet, hals, hoofd etc. Hij is daar dus helemaal aan gewend. Hij vond het zelf erg grappig om steeds onder het touw te duiken. Je kunt ook zien dat zijn oortje helemaal naar voren staan, hij was geen seconde in paniek. Als hij onder het touw dook, dan kwam ik hem weer redden (dat foto maken was niet gezellig Lachen )

Ik heb hem ook van jongaf geleerd om aan een touw met zijn moeder mee te lopen, zodat hij als hij twee is mee naar buiten kan om sterk te worden op rechte lijnen.

Hij wordt behoorlijk groot. Zijn moeder is 1.70, zijn vader 1.80. De verwachting is dat hij zeker 1.80 wordt.

Dat betekent dat ik met het grootste westernpaard van Nederland ga starten Lachen

Hij wandelt eveneens over zeiltjes, langs paraplus, door het water, langs diverse soorten tractors en motoren.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:17

Ja dat doet die van mij ook allemaal. Maar toen ze laatst haar hoofd onder het touw had geworsteld (was ook niet eng), en ze van een knal schrok (ze is nog niet bom-proof) schoot ze met haar hoofd omhoog. Ja daar zat het touw ineens. Ik was blij dat ik de lus los kreeg want ze raakte dus wel in paniek. En die van mij is ook behoorlijk koel in de kop!

Maar hoe leer jij een paard dat als hij op het touw gaat staan dat hij dan een stap terug doet? Laatst werd ze door de draad van de wei heen geslagen toen ik haar vast had, en ik dus ook in de draad terecht kwam, toen rende ze dus weg. Het volgende klote paard stond al weer klaar om haar op te jagen, en deed dat dus ook. Sabiha rende dus door de wei met halstertouw... Kreeg haar niet stil want die rot knol liep er maar achteraan te jagen. Ze is heel erg onderdanig

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 00:22

Ik zorg ervoor dat ze met de hoef op het touw gaan staan en merken dat ze vast zitten. Dan druk met een vinger op de borst (vroeger, nu maak ik een gebaar met mijn hand) en zeg back. Als de stap terug wordt gedaan, beloon ik. Na een keer of 20 valt het kwartje.

Zo ook met touw om de benen verstrengeld... Ik begin met een los halstertouw gewoon langs het been te halen...Dan draai ik het touw een keer om beide voorbenen. Dan neem ik een langer touw en loop om de achterhand heen... Oefen wat druk uit op het touw en Wiz draait bij. Dat beloon ik weer. Knalgeluiden hebben we inderdaad ook geoefend. Er lopen jagers bij ons, dus hij moet wel knalproef zijn. Ik wil niet dat hij van schrik door het lint loopt.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:34

Hij wordt idd al behoorlijk groot Anya Bloos!, dat verschil met die foto's van vorig jaar Haha!.

Je ziet aan die foto's dat hij er zelf niet zoveel zin in een fotosessie had Haha!.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 01:31

Ik wil niet flauw doen, maar ik vind je stronteigenwijs.
Ik zie em op de voorlaatste foto flink trekken aan het touw en het komt niet los, dus kennelijk toch niet dat ie met enige druk los gaat?
En ten tweede kan je paard weten dat ie een stapje terug moet doen als hij op het touw staat, maar in blinde paniek denkt ie daar heus niet aan. Een paard blijft altijd een vluchtdier, Parelli of niet.
Maar goed, ik vind die touwhalsters sowieso ondingen. Ik heb er ook lelijke verwondingen/littekens van gezien.

Sorry.. Maar vind het wel een leuk paardje hoor Vriendjes zijn?

זכור

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 08:28

Dat klopt Lies. Ik ben stronteigenwijs. En ik weet waar ik mee bezig ben. En hij trekt daar niet flink. En jij bent bevooroordeeld. Ik vind juist nylonhalsters ondingen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:25

Sneu dat mensen een topic als dit nodig hebben om maar door te blijven zaniken over hun eigen bekrompen mening omtrent correct halstergebruik. Zeker te weinig foto's met slofteugels geweest de laatste week ofzo?

Hij ziet er goed uit Anya, begint wat meer in proporties te komen dan de laatste keer dat ik hem in het echt zag. Wat een enorm dier wordt dat zeg. Hij krijgt trouwens net zo'n lekkere kont als z'n mams. Jammie!

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:39

Wiz ziet er prima uit, Anya Lachen
Wat is hij gegroeid in een jaar tijd Bloos!

Over het touwhalster, ik heb er alle vertrouwen in dat Anya weet waar ze mee bezig is, en haar paarden nooit in gevaar zou brengen.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:20

Sonja schreef:
Sneu dat mensen een topic als dit nodig hebben om maar door te blijven zaniken over hun eigen bekrompen mening omtrent correct halstergebruik. Zeker te weinig foto's met slofteugels geweest de laatste week ofzo?


Gaaaap
Ik geef alleen mijn mening. Ik zie niemand door zaniken (ja, ik nu wel nav jouw post). En waarom is mijn mening bekrompen? Zoals ik al zei, ik heb voldoende redenen gezien om afkeurend tegenover het touwhalster te staan. Zie niet in waarom mijn mening bekrompen zou zijn.

זכור

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 12:40

Ik heb ook genoeg vreselijke wonden gezien a.g.v. een nylonhalster.
Het antwoord zit em echt niet in het halster... Het antwoord zit in OPVOEDEN. En ik durf te zeggen dat ik een van de best opgevoede jaarlingen van de regio heb. Niet eens uit eigen mond maar veearts en hoefsmid beamen dat: geen praam nodig, blijft netjes staan bij behandeling dat soort dingen.

Net als een slofteugel in de handen van een nette ruiter geen onding is, is een touwhalster geen probleem bij een net opgevoed veulen.

Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 22 bezoekers