Wie is lid van de NVVR en waarom (niet) ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Wie is lid van de NVVR en waarom (niet) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:35

Ik ben op zoek naar leden van de NVVR en hun reden waarom ze er lid van zijn. Wat kan ik verwachten van die vereniging? En hoe actief is iedereen daar? (ik heb de site al bekeken, maar ben nu dus op zoek naar ervaringen).


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:37

Ik heb ooit informatie aangevraagd, maar nooit ontvangen. Mijn eerste ervaring is dus niet erg positief Knipoog

"Ikke" is een fanatiek promotor van de NVVR hier op bokt, dus neem daar eens contact mee op.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:39

Mag ik eerst ff vragen wat het is voordat ik zeg waarom ik er niet bij ben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:41

Het is de vereniging voor vrijetijdsruiters. Zie ook www.vrijruiter.nl
De Vrijruiter is het blad van de vereniging. Het schijnt een behoorlijk stel mensen te zijn die gek zijn op buitenritten, die regelmatig samen rijden, zowel eendaagse als meerdaagse ritten. En aangezien wij dol zijn op buitenrijden, en daar meer mee willen gaan doen.... (het Amsterdamse bos en Langevelderslag kennen we zo onderhand wel....)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:42


Nulla tenaci invia est via

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:43

Ik ben sinds juli vorig jaar lid maar heb nog nooit aan een activiteit deelgenomen, eerst omdat mijn paard te groen was en nu heeft ze een botbreuk en duurt het nog wel enige tijd voordat ik haar in conditie heb.

Het blad vrijruiter vind ik erg goed en informatief. Ook worden er veel interessant (klinkende) bijeenkomsten en ritten georganiseerd. Wie gaat er trouwens vanaf omgeving amsterdam naar de dag in ermelo?
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 02-03-02 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:43


Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:45

Hahaha dan moet je ikke raadplegen die praat in bijna elk berichtje wel daarover Haha!

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:01

klinkt wel leuk, samen met andere buiten ritten maken.
Maar zoals je wel aan vorige reactie begreep had ik er nog nooit van gehoord.
Maar het klinkt wel gezellig.
Misschien is het wat voor mij voor over een paar jaar als ik geen wedstrijden meer rij met Kawa.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:08

Inderdaad vraag het aan ikke, die is er al ruim 10 jaar lid van geloof ik. Ook Gwen hier op bokt is er lid van.

Ikzelf ben er geen lid van, simpelweg, omdat ik er pas kort geleden van heb gehoord en ten tweede er ook (nog) niks vanaf weet

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 22:14

Ik heb destijds wel info aangevraagd maar ben nooit lid geworden gewoon omdat ik toen te jong was om het te kunnen betalen (mee gaan naar weekenden enzo)
toen ik info aanvroeg deden ze ookwel eens met eigenpaarden lessen bij de bereden politie volgen.
dat lijkt me heel gaaf en zou voor mij zeker een reden zijn om lid te worden en mijn paard bomproof te krijgen.

Nu ben ik geen lid omdat ik toch een fanatieke dressuurruiter ben geworden.
het paard woont aan de veluwetrail en via kennissen regel ik zo af en toe een weekendje weg wat ik dan niet perse in groepsverband wil doen maar met goede vriendinnen/vrienden

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 22:18

Here I am, mr NVVR *LOL* *LOL* *LOL*
Wij zijn een beregezellige club. Uiteraard, anders was ik er geen twaalf jaar fanatiek lid van.
In het verleden is er inderdaad het nodige niet zo goed gegaan met lid worden van de NVVR. Zelfs uitbesteden aan een profesioneel bedrijf leverde eerder meer problemen dan dat het oplossingen bracht. Sinds eind vorig jaar doen we het weer in eigen beheer en wel door een zo mogelijk nog meer doorgewintert lid dan ik ben. Voor adressen even een PB-tje.
24 mrt a.s. is er de ledenveregadering op het federatiecentrum in Ermelo. 's middags vanaf 13.00 uur hebben we een gezellig en druk middagprogramma met diverse shows, informatie en een ruilbeurs. Deze is voor iedereen, dus ook niet-leden, gratis toegankelijk.
Tot ziens in Ermelo.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 22:22

Het lijkt me wel leuk om ook eens ergens anders te rijden.
Hebben ze in NH ook wel eens wat?
Alleen zit ik nog steeds met vervoer(ben nog niet aan het E rijbewijs begonnen).

Ik zit ook al te denken aan Endurance rijden want het western rijden wil niet echt vlotten.
Ben al opzoek naar een goed zadel. Maar daar hangt toch ook weer een leuk prijsje aan.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 22:40

runningkawa schreef:
klinkt wel leuk, samen met andere buiten ritten maken.
Maar zoals je wel aan vorige reactie begreep had ik er nog nooit van gehoord.
Maar het klinkt wel gezellig.
Misschien is het wat voor mij voor over een paar jaar als ik geen wedstrijden meer rij met Kawa.


Wij ZIJN gezellig. En je hoeft niet te stoppen met wedstrijd rijden om bij ons lid te worden hoor. Een behoorlijk aantal leden rijdt ook wedstrijden. De NVVR is indertijd ontstaan als een soort alternatief, maar uitgegroeid tot een vereniging naast alle wedstrijdverenigingen. Laat al die andere verenigingen nou maar de wedstrijden doen, dat kunnen ze goed en doen ze, meestal, goed, dan doen wij al die andere dingen wel, daar zijn wij goed in. Ieder z'n vak. Als je in Nederland wedstrijden wilt rijden dan is dat geen probleem, wil je wat anders, naast wedstrijden, dan wordt het een stukje lastiger. Dan is er de NVVR. Een beetje zoals Bokt, gezellig, kameraadschappelijk, ondersteunend, Heike is niet voor niets ook lid.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 00:18

Klinkt goed..... Ik ga contact opnemen met Cees, die zit in 'onze' regio...
Alvast nog een vraagje: wat is een Hinnikavond Verward

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 00:33

De laatste tijd zit ik er ook wel eens aan te denken om lid te worden maar ik moet eerst mijn paard in een groep onder controle krijgen. Ik kan geweldige buitenritten maken als ik alleen ben of met hooguit twee anderen. Zodra de groep groter wordt kom ik echter in de problemen. Parcival heeft tot hij 2,5 jaar was in een grote kudde in Engeland gelopen en hij heeft altijd het idee dat hij de groep bij elkaar moet houden. Met als gevolg dat hij alle kanten opvliegt als de groep een beetje uit elkaar valt. Helaas vergeet hij dan dat ik op zijn rug zit.
Hier heb ik bijna geen mogelijkheden om met een groep naar buiten te gaan, dus weinig oefengelegenheid.
Met tinkerland hebben we ook regelmatig gezamenlijke ritten maar ik wil het eerst langzaam opbouwen.


Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 09:51

Nu is gisteren heb ontdekt dat mijn paardje buitenritten leuk vind Haha! , trekt mij dit ook wel. Wie is die contactpersoon in onze omgeving? Ik wil in de toekomst ook endurance gaan rijden, ook ga ik eens contact opnemen met Vereniging de Aangespannen Haflinger, die organiseren ook veel ritten. Maar Sonja, ik wil eerst nog wel een keer met jou mee naar het bos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 11:19

Percy, dan moet je eens op hun site kijken, want 'probleempjes' zoals de jouwe zijn hen niet onbekend. Ze worden specifiek genoemd bij de meerdaagse tochten; er wordt nl. veel in kleine groepjes gereden waardoor ook mensen met moeilijkere paarden niet in de problemen komen.

En Miran, any time. Ik kan de komende weken ook wel een keertje doordeweeks als dat jou beter uitkomt; dan is het hartstikke rustig in het Amsterdamse Bos, dus voor ons alle gelegenheid om te oefenen (en door het vennetje te rijden Kwijl ) Ik hoor wel wanneer je wilt!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 11:52

ik ben ook lid, sinds kort.
erg leuke en gezellige vereniging, en bijzonder omdat er aandacht wordt besteed aan dingen als NH, veel recreatie, vrijheidsdressuur, trektochten enz.. de dingen dus die in de (sport)paardenwereld vaak geen aandacht krijgen.

ik kom waarschijnlijk ook, de 24ste, dus bokkers die lid zijn van de nvvr; tot dan!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 12:01

de contactpersoon in onze omgeving is Birgit Stins, staat bij ons op stal
(voor Miran en Sonja)

groetjes

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 12:59

Ik ben al een paar keer op de site geweest en het lijkt mij echt super, maar ik heb het idee dat de ritten vaak niet in mijn omgeving worden gehouden. (logisch want echt veel mogelijkheden heb je hier niet) Toch wil ik nog een keertje op proef mee, even kijken hoe het is en hoe mijn paard erop reageerd.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 13:55

Ik heb ook al eens informatie aangevraagd en wel ontvangen Haha! Maar ik ben toen toch geen lid geworden omdat ik niet weet of ik wel genoeg tijd heb om aan allerlei activiteiten deel te nemen. Ik heb bovendien nog geen rijbewijs dus dat is ook moeilijk Lachen

Don't hate me cause you ain't me!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 17:07

Ik ben inderdaad ook lid. Ik werd al jaren door "ikke" met verhalen over de NVVR bestookt, maar ik had echt zoiets van wat moet ik bij zo'n geitenwollensokkenclub. Vorig jaar ben ik dan toch eindelijk lid geworden en ik ben met mijn verzorgpony meegeweest nar het Strandweekend in Zeeland en dat was echt in één woord fantastisch!

Er wordt heel veel rekening gehouden met elkaar en er zijn diverse soorten groepjes met rijden. Over het algemeen wordt duidelijk voor de ritten afgesproken wie er verre afstanden gaat rijden of wie graag wil doorjakkeren, en hoe groot de groepjes zijn. Er is echt voor ieder wat wils en je vindt altijd wel aansluiting bij iemand.

Er zijn mensen van wie je zoiets hebt van Verward , maar de meesten zijn gewoon hartstikke leuk. En het is heel leerzaam om eens te zien hoe je ook met je paard kunt omgaan, zonder dat je meteen in een bepaalde richting geduwd wordt.

Ikke en ik Haha! gaan ook naar de ledendag, dus ik hoop dan wat bokkers te treffen!

Zijn er ook nog mensen die naar het Paasweekend in Gemert/De Mortel gaan?

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 17:22

Sonja schreef:
Klinkt goed..... Ik ga contact opnemen met Cees, die zit in 'onze' regio...
Alvast nog een vraagje: wat is een Hinnikavond Verward


*LOL* *LOL* vakjargon, net zoiets als ergens roepen dat je wel een PB-tje stuurt, dan kijken ze je ook aan alsof ze water zien branden *LOL* *LOL* Maar een hinnikavond is gewoon gezellig bij elkaar komen en kletsen, al dan niet rond een bepaald thema. Een beetje zoals een Boktmeeting dus, oeps vakjargon *LOL*

Percy, jou probleem is onze uitdaging. Het is eerder regel dan uitzondering dat nieuwe leden dit soort kleine onhandigheden meebrengen. Maar er zijn altijd wel weer leden die je kunnen helpen met oplossingen. Hetzelfde geldt voor vervoersproblemen, daar proberen we ook altijd een mouw aan te passen, wat de ene keer beter lukt dan de andere keer.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 22:21

Sinds vorig jaar ben ik ook lid van de NVVR. Ik heb echter nog nooit meegedaan aan activiteiten of ritten. In eerste instantie had ik geen paard tot mijn beschikking en nu ik een vast paard rij wil ik daar eerst wat meer ervaring mee opdoen (vandaag is ze bijvoorbeeld nog alleen teruggekomen van een buitenrit...).
Het blad ' de Vrijruiter' vindt ik wel een heel zinnig blad. Laatst stond er een aankondiging in over een hinnikavond waarbij aandacht aan routebepaling met kaart en kompas geschonken wordt. Klinkt als een mooie gelegenheid om voor het eerst ook persoonlijk wat mensen te kennen. Verder is er ook een vrij actieve mail-groep (voor de mensen voor wie Bokt nogniet genoeg is).
Komt tnt op mij over als een hele leuke club waar heel veel verschillende soorten mensen en paarden lid van zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83 en 136 bezoekers