Zadel voor fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 20:43

Wie van jullie heeft een fjord en wat voor zadel ligt daar op?
Ik rijd western met de haflinger en van de zomer wil ik mijn fjord beleren maar ik weet nog niet wat precies(western of Engels)
Zelf dacht ik aan een Australian stock saddle. iemand daar ervaring mee. Ik heb er op paard 2000 opgezeten en het zat best goed.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 21:34

Ik heb op mijn Fjord een westernzadel (er passen heel veel merken op, omdat ze bijna geen schoft heeft) zolang het maar niet te lang is.
Qua Engels zadel heb ik een Kieffer vzh, neigend naar dressuur. Kieffer heeft goede zadels voor paarden met een bredere rug.

Succes, Sonja.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:07

Hoi ik heb dus ook een fjord en ik heb een haflinger vzh zadel....is een heel fijn zadel en de boom is wat breder!!!!

Jacqueline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 23:11

mijn mam heeft een Hulsebos endurance zadel er op liggen en dat zit super! Maar wintec en keiffer pasten ook

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 23:16

Wintec is inderdaad ook een heel fijn zadel voor op een fjord......toen ik op Oliva ging rijden om haar te proberen toen had ze ook een wintec zadel op liggen en dat reed inderdaad ook heel fijn en lag ook heel goed....heb eigenlijk een beetje spijt dat ik dat zadel niet voor haar heb gekocht.....maar dat kwam omdat ze dat afraden in de ruitershop!!!!

Jacqueline

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 17:15

Waarom raadden ze het af? Omdat ze liever leer verkochten, of omdat zij dat zadel niet zo goed vonden zitten?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 17:18

Ze zeiden dat het niet vor een fjord was gemaakt.....en om de prijs hebben ze het niet gedaan want het winteczadel was duurder.
Ach wie weet ruil ik het zadel met de tijd wel om voor een wintec!!!

Jacqueline

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 19:27

WINTEC ZADEL IS PERFECT VOOR EEN FJORD!!!!!!
ik heb op mijn fjord een wintec dressuur zadel en t zit perfect!!!!schuift niet en de zitting is ook goed!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 19:50

bedankt voor de tips. Maar het zal wel een westernzadel worden.mmm dressuur is ook leuk natuurlijk vooral omdat er dan nog wat premies te halen zijn. Damn dit gaat dus al dik 2 jaar zo.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 19:45

Wintec is geweldig voor een fjord. Ik had er een op mijn arabier liggen, heb hem omgeruild want ik wilde een leren.Maar op fjorden liggen ze super.Het zit dan nog 10x lekkerder...

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 15:46

Hoi, op mijn verzorgfjord ligt een springzadel van BR. Hij heeft ook nog een westernzadel dat ligt ook erg goed op 'm. xxx Roos


Daphne
Berichten: 55
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 21:36

op beide fjorden die ik verzorg liggen haflinger vzg zadels, doordat deze een brede boom hebben gaan ze niet schuiven, ligt super

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 22:10

ik had een fjord, een lieverd van een merrie en daar had ik een westernzadel voor gekocht toen haar een paar maanden had, het lag super en ik kon aan mijn paard merken dat ze het fijner vond dan een dressuurzadel.Helaas heb ik haar moeten laten afmaken wegens een ernstige kwaal in haar hoefbeenderen, ik mis haar nog steeds.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 08:32

Laat gewoon een goede vertegenwoordiger van een ruitersportzaak langskomen om desnoods vijftien verschillende zadels te passen. Degene die goed op de fjord passen ga je dan zelf uit proberen, 1e vereiste is tuurlijk altijd dat hij goed op de pony ligt. De adviezen die hierboven gegeven worden zijn erg aardig bedoeld, maareh... de ene fjord is de andere toch niet? Dat is ook op te maken aan de meest uiteenlopende type's, merken en materialen die genoemd worden. Groetjes..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 09:42

Ik heb er een Barnsby veelzijdigheidszadel op liggen. Ik heb het bij IJsco gekregen toen ik haar leende. De eerste tijd paste het voor geen meter omdat IJsco zo ontzettend vet was. Ze had ook een hele hollo rug (geen spieren). Het zadel schoof ontzettend naar rechts, toen heb ik er zo'n schuinoplopende schuimrubberen zadelonderlegger onder gekocht. Dat ging perfect, ik zat niet langer in 'stoelzit' maar kon weer echt rijden en het schoof niet meer. Maar ik denk wel dat ik toen beter een zadel met brede boom had kunnen hebben, en ik denk dat bijna elke Fjord dat wel nodig heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion, Marjelle1992, Pony2024, Trendiction en 71 bezoekers