blz 6 van de telegraaf van 30-7

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

blz 6 van de telegraaf van 30-7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 15:09

ik las het artikeltje op pagina 6 van de telegraaf over de pitbulls...........is dit niet een typisch geval van 'over een kam scheren'?
ik kan echt verdrietig worden als ik dat soort dingen lees,altijd staan die honden in kwaad daglicht.

zijn jullie het met me eens,of juist niet?
geef je mening

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:13

Ik denk dat het bij de Pittbulls inmiddels wel zo is dat ze genetisch zo zijn. Ze zijn zo vreselijk veel doorgefokt dat ze nooit 100% betrouwbaar zullen zijn. Doodzielig natuurlijk en weer een knap staaltje van de mens. Maar ik vrees wel dat het bericht klopt. En dan komen de reacties van 'ja maar ik heb er een en die doet nooit wat'. Nee, en misschien doet ie dat ook nooit maar feit is gewoon dat ze qua genetica geheel doorgefokt zijn.

'Paint' it 'Black'

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:28

Vroeger hadden wij een boxer. De hond hebben wij nooit afgericht. Het beest ging zijn eigen gang en je had nooit last van hem. Met uitlaten liep hij keurig zonder riem met je mee en hij luisterde goed wanneer je hem riep. Hij heeft ons toendertijd als kleine kinderen goed beschermt. Altijd waakzaam als wij in de tuin speelden etc... Helaas door ouderdom overleden.

Toen wij verhuisden en op de boederij kwamen te wonen besloten we dat we weer een boxer wouden. de eerste tijd ging het goed. Met een conseqeunte aanpak hadden wij een keurig afgerichte hond die perfect naar ons en andere luisterden. Op een avond zei ik mijn moder weltrusten en geef de hond een aai... Toen gebeurde het... Voor ik het wist hing de boxer met zijn tanden in mijn gezicht. Zonder enige aanleiding had hij mij gegrepen.

Na veel gedoe en gezeur tussen ons en verschillende instanties is de boxer afgemaakt. Wij kregen toen te horen dat het de laatste pup van het hele nest was dat is afgemaakt om dezelfde reden...

Nu nog ben ik voorzichtig als ik een boxer tegenkom.


Niet elke hond valt over een kant te scheren, maar ervaringen van mensen en de verhalen die mensen horen en lezen kunnen de mensen schuw maken voor bepaalde dingen. Zo ook voor het ras als een pitbull.Sommige pitbulls jagen mij al angst aan als ze mij alleen al aankijken. Maar dat heb ik ook met andere rassen. Gelukkig heb ik ook een pitbull gekend en dat was een schat van een beest.

Ik denk dat het karakter van een hond ook deels word bepaald door zijn opvoeding.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 15:35

bedankt voor de antwoorden,ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit,maar @fasel:welke hond is wel 100% betrouwbaar?

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:40

@Snoevie. Mijn trixie was 100% betrouwbaar. En dat terwijl hij alle reden had om dat niet te zijn. Trix was een bastaardje en heeft ons 22 jaar plezier gebracht. Hij is 24 geworden en door zijn eerste eigenaar uit de auto gegooid met een flinke snelheid. Was een angstbijter maar toen ie het vertrouwen had was ie goud waard. Hij heeft nog nooit iemadn van ons gebeten. Ik denk dat hij zelfs nooit iemand gebeten heeft maar in het begin meer zijn lip optrok omdat hij het vertrouwen kwijt was.

Na 24 jaar mag je denk ik wel zeggen dat je hond 100% betrouwbaar is.

Ik geloof er absoluut in dat er honden zijn die 100% betrouwbaar maar dit moeten hondjes zijn met een goede basis, een goede start en niet doorgefokt zijn. Helaas is er bijna geen hond meer te vinden die niet is doorgefokt. Wat dat betreft denk ik dat het antwoord in de tegenwoordige tijd 'geen' moet zijn op jouw vraag.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:41

Vergeet ik te zeggen. Vergeet ook niet dat honden als de Pittbull, Mastino Napoletano en ga zo maar door ook gefokt zijn om te vechten he. En als je agressief met agressief kruist en blijft kruisen dan fok je dat dus ook door en krijg je een gestoorde hond.

Bah, ik haat mensen.

'Paint' it 'Black'

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 15:45

tsja er lopen een hoop gestoorde figuren rond op de wereld

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:29

Het was van de week in het nieuws. Ik vind het een goede zaak!!
Het is mischien wel de fout van de mens dat die honden zo zijn, maar ze zijn zo en daar doe je niks meer aan.
Ik vind het een hele goede zaak zelfs!! OK dan!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 16:55

bedoel je dat het een goede zaak is dat de nog rondlopende honden in beslag worden genomen en soms zelfs afgemaakt?natuurlijk,als zo'n hond ongelukken veroorzaakt is het heel logisch.maar anders vind ik het niet eerlijk.onze hond moest van de gemeente gemuilkorft en gelijnd uitgelaten worden,terwijl ze juist zo dol was op rondrennen en niemand een vlieg kwaad deed.

dit was mijn hond,je ziet,dat er geen kwaad instak.anders had ie zogenaamd vast wel die kat verscheurd.............

Afbeelding

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:04

Het kan misschien genetisch bepaald zijn maar ik blijf van mening dat een goede opvoeding een hoop goed kan maken. Als jij niet consequent bent met de opvoeding van wat voor hond dan ook kan je later problemen krijgen. En idd geen een hond is 100% betrouwbaar je moet altijd op blijven letten. Ze moeten mensen ook eigenlijk eerst leren wat een hond hebben eigenlijk inhoud maar dat blijft een gebed zonder end. En helaas zijn sommige hondenrassen daar de dupe van.

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:05

Het staat de laatste weken regelmatig in de krant over de pitbull honden.
Ik heb er zelf ook één maar heeft nooit iemand een vlieg kwaad gedaan, zelf nog niet tegen mijn dochter.
En ligt ook aan de opvoeding en consequent zijn.
Meestal gaat het om gevallen die al door de mens kapot zijn gemaakt, en er zullen echt wel een paar van die honden zijn met een kronkel in hun hoofd lopen.
Maar ik vind dat het voor elk hond gelden.
Zelfs een klein hondje kan gevaarlijk zijn.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:12

Goede opvoeding maakt een hoop goed maar verhelpt de kronkel in het hoofd niet.

'Paint' it 'Black'

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:20

Ze hebben niet allemaal een kronkel, en bij elk ras zitten er wel een paar met kronkels. En als jij toevallig zo 'n kronkelhond hebt moet je ook rekening houden met de kronkel. Dus komt het dan toch weer terug bij de eig. Er blijft natuurlijk altijd het stukje "dat doet hij anders nooit"

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:26

Ik ben van mening dat het idd over een kam scheren is.
Natuurlijk is het zo dat ALS ze bijten het meteen super-erg is. Maar ik vind veel kleinere honden veeeel valser, en die mogen blijkbaar wel bijten (?).
Zelf hebben wij een bullterrier, die vaak door mensen wordt aangezien als een pitbull (lijkt er helemaaal niet op maarja), kleine kinderen worden weggetrokken voor ons hondje, terwijl ze even later een pitbull staan te aaien bij de Mac Donalds ("kijk eens mamma wat een lieve hond"). Tja, dat vind ik dan wel weer een beetje jammer.


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:35

Hallo dan kunnen we teckels ook wel afschaffen, die van ons zijn ook aardig agressief haha Tong uitsteken
Als ze aan t graven zijn moet je ze echt niet met je blote handen aanraken want dan heb je n bijt te pakken.

Maar t komt door t formaat denk ik, n teckel is niet bepaald indrukwekkend.
Een pitbull wel, maar ik vind het erg mooie dieren iig. En het is idd maar hoe ze worden opgevoed.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 21:01

bedankt voor jullie meningen,ik heb een reactiemailtje naar de telegraaf gestuurd,en wie weet word het nog eens geplaatst *LOL*

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, carineken, DDD3, Femke_Tweety, GoogleAdsense, Hhilde, Iloveiswan, Koekie_186, LesleyAnne, shadowstar, Shenavallie, Telpeva, XxMariellexX en 77 bezoekers