Onze Fons verkocht naar Amerika

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Onze Fons verkocht naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 18:40

De KWPN-hengst Onze Fons is verkocht naar de Verenigde Staten. De nieuwe eigenaar, de Hayne Coorperation van de familie McDevitt, heeft de zoon van Alexis gekocht met het oog op een carrière als internationaal springpaard. Of Michael Walton, die de hengst bij Mathijs van Asten heeft uitgeprobeerd, ook de uiteindelijke ruiter wordt, is nog niet duidelijk.

De verkoop van Onze Fons is heel snel gegaan, vertelt fokker en ex-eigenaar Sjef Cornelissen. "Ze hebben 'm eerst heel lang gevolgd; die kopers hadden meer video's van Onze Fons dan ikzelf. Na Redefin liep weer iedereen achter die hengst aan en toen is het snel gegaan. Op donderdag is 'ie uitgeprobeerd, op zaterdag stond hij al op het vliegtuig. Dat is best wel even een raar moment. Ik heb die hengst zelf gefokt. En z'n moeder ook. Dus daar gaat een stukje van jezelf."
Voormalig ruiter Mathijs van Asten heeft een geweldig mooie tijd met Onze Fons gehad. "Een super-fijn paard met een geweldige instelling. Ik heb altijd het vertrouwen gehad dat hij in de toekomst grote dingen zou gaan doen. Dat gáát 'ie ook doen, in Amerika."

Bron: http://www.kwpn.nl

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:18

ZONDE!
Ik hoop dat er een boel fokkers drachtige merries hebben van onze Fons; in mijn ogen de beste springgerichte hengst dat het kwpn de laatste jaren heeft goedgekeurd...
Superpeerd; hoop dat we nog veel van hem mogen horen en dat ie niet als Mr. Blue eindigt, ergens als ornamentje in zo'n sjieke-madammen-stal.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:06

Vind dit doodzonde, zo'n paard hoort voor de Nederlandse fokkerij behouden te worden.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:08

Gaat ie nu Our Fonzie heten?

Als de Nederlandse fokkerij niet een hengst kan missen, dan is er wel iets mis. Onze Fons was voor mij toch meer een twaalf in een dozijn hengst.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:16

Excuseme"]
Gaat ie nu Our Fonzie heten?
[/quote]

haha doet me een beetje aan 'Happy Days' denken Tong uitsteken

[quote="Excuseme schreef:
Als de Nederlandse fokkerij niet een hengst kan missen, dan is er wel iets mis. Onze Fons was voor mij toch meer een twaalf in een dozijn hengst.


Wel een dertien in een dozijn hengst die alles wint wat er te winnen valt Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 21:16

Haha, Our Fonzie Haha!

Ik denk ook dat zijn kwaliteiten meer op gebied van de sport dan van de fokkerij liggen, maar de oudste nakomelingen moeten natuurlijk nog gaan presteren.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:08

Een groot verlies voor de Nederlandse sportpaardenfokkerij. Afgezien van zijn goede kwaliteiten als hengst en sportpaard eentje met een fantastisch werkbaar karakter waar er veel en veel tekort van zijn. Als hij bij een goede ruiter terecht komt, en dat hoop ik, zullen we nog veel van dit paard gaan horen.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:22

Jeetje wat een nachtmerrie...
Ik hoop dat hij daar een beetje goed behandeld wordt en niet 'verpest' wordt zoals vele anderen.
Maar als alles goed gaat zullen we in de toekomst vast nog heel veel van hem horen. Zo'n paard kom je maar zelden tegen...

Bye Bye Onze Fons Vriendjes zijn?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 07:41

Dees schreef:
ZONDE!
Ik hoop dat er een boel fokkers drachtige merries hebben van onze Fons; in mijn ogen de beste springgerichte hengst dat het kwpn de laatste jaren heeft goedgekeurd...
Superpeerd; hoop dat we nog veel van hem mogen horen en dat ie niet als Mr. Blue eindigt, ergens als ornamentje in zo'n sjieke-madammen-stal.


Of zoals veel hengsten worden ze hengst af. Net als Whinny Jackson en nog andere ex-hengsten. Zogenaamd omdat ze handelbaarder zijn.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:57

Echt heel erg zonde. Was de topper van de toekomst. weer een hengst die ik wou gebruiken en vertrekt Boos!

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:41

Is hier de komende jaren nog sperma te verkrijgen van Onze fons?

Erg jammer dat hij weggaat, voor Mathijs van Asten zal het ook een gemis zijn.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:52

petraaken schreef:
Of zoals veel hengsten worden ze hengst af. Net als Whinny Jackson en nog andere ex-hengsten. Zogenaamd omdat ze handelbaarder zijn.


Ja eerst winnen ze alles en daarna worden ze spontaan 'onhandelbaar' gek hè Vingers aflikken

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 07:38

frunnik schreef:
Ja eerst winnen ze alles en daarna worden ze spontaan 'onhandelbaar' gek hè Vingers aflikken


vind dat inderdaad vreemd.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:02

ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:49

Jammer
Geweldige hengst.
Was 1 van mijn favorieten, ook al zit ik niet in de fokkerij, ik zag hem bijzonder graag.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:30

Hier nog één die het jammer vindt, ik vond het een geweldig leuk paard met een geweldige uitstraling!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:06

Zonde.
Vond het een pracht hengst.
Ondanks dat ik niet van schimmel houd, vond ik hem altijd wat hebben.
Nu maar afwachten wanneer zijn zaakje eraf gaat, dat is vaak zomaar klaar, dan is de hengst te druk in de sport

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:11

Ik vind het jammer dat hij weg is. Heb hem laatst nog gezien op de hengstenshow bij "Van Bommel". Gelukkig heb ik toen nog een paar mooie foto's van hem gemaakt. Ik vond het een erg mooie hengst om te zien (ben zelf alleen minder springfan) en had er graag nog een aantal keren van hem genoten.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:00

parouscha schreef:
Nu maar afwachten wanneer zijn zaakje eraf gaat, dat is vaak zomaar klaar, dan is de hengst te druk in de sport


Als ze dat doen, dan geeft dat wel aan dat zijn ruiter niet kan rijden Knipoog
Want Onze Fons staat bekend om zijn 'gouden' karakter.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:55

Whinny jackson stond ook redelijk bekend om zijn fijne karakter.
Maar dat mocht niet baten

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:37

nou moeten jullie niet gaan overdrijven he!

Fons leeft nog, hij is alleen maar verkocht. Het is dan een zaak van de nieuwe eigenaren wat ze ermee doen.
En het is echt niet zo dat alle verkochte hengsten gecastreerd worden!

Het is jammer dat hij weg gaat uit europa, maar we hebben nog genoeg andere goede en misschien ook wel betere hengsten over....

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:53

schoentje schreef:
nou moeten jullie niet gaan overdrijven he!


Het is jammer dat hij weg gaat uit europa, maar we hebben nog genoeg andere goede en misschien ook wel betere hengsten over....


OK dan!

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 07:56

De Amerikanen zijn druk bezig inkopen te doen ,Quilano van Michel Hecart is zopas ook verkocht naar amerika en voor een dikke zak euros.
Enkel omdat ie net buiten de opympische equipe viel

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 08:03

libke schreef:
De Amerikanen zijn druk bezig inkopen te doen ,Quilano van Michel Hecart is zopas ook verkocht naar amerika en voor een dikke zak euros.
Enkel omdat ie net buiten de opympische equipe viel


Wat is druk inkopen doen?

Je bedoelt de rijkste Amerikanen halen de enkele krenten uit de Europese pap.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:29

schoentje schreef:
nou moeten jullie niet gaan overdrijven he!

Fons leeft nog, hij is alleen maar verkocht. Het is dan een zaak van de nieuwe eigenaren wat ze ermee doen.
En het is echt niet zo dat alle verkochte hengsten gecastreerd worden!

Het is jammer dat hij weg gaat uit europa, maar we hebben nog genoeg andere goede en misschien ook wel betere hengsten over....


Overdrijven doen we niet. Wij zijn gewoon realist. Respect is ook verkocht naar de VS en ook gecastreerd. Wellborn naar Engeland en gecastreerd. Ravels Naughty verkocht naar de VS en gecastreerd.