Isolda meets Ex, ze wilde alleen niet blijven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Isolda meets Ex, ze wilde alleen niet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 00:58

Vanavond had ik mijn les en halverwege sprak ik Eduard. Hij bood mij aan om Isolda bij hem te stallen voor de nacht, omdat ik anders nog een klein 3 kwartier moest rijden in het donker.
Ik dacht: Perfect! Benik lekker snel thuis en kan ik morgen nog een mooie rit maken!

Isolda dacht er anders over.... Ze had een prachtig ruime stand, tussen twee boxen in. Aan de ene kant twee merries, aan de andere kant twee jonge beesten en daarachter Ex.
Wat denk je? Bij het zien van al die onbekende paarden?
Op slag hengstig!

DAt zal je toch niet geloven.... Frusty Ik heb haar maar weer mee naar huis genomen. Ze begon met haar voorbeen te kappen, ik was bang dat ze met haar been vast kwam te zitten ofzo. Weet ik veel, ik ben gewend om haar onder het slaapkamer raam te hebben en dan opeens staat ze 6 km verderop!
Dus zonder zadel erop en naar huis gekacheld, flinke draf eronder, waren we alsnog half 11 thuis. Lekker warm op haar ruggetje trouwens, het was behoorlijk koud onderweg!
Nu staat ze tevreden te eten naast mammie Berbertje. Is die ook weer rustig.
Eduard zag het al zitten! Een nachtje een ECHT paard op stal en dan volgend jaar een leuk veulen. Helaas zag ik het niet zo zitten Haha!
Hij had al allemaal leuke aanbiedingen. Maar ja, zei ik, Ex blijft een groninger, helaas *LOL*

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 03:08

Is dat dezelfde man die op Paard en Koets mijn kinderen ontvoerd had Haha!
Een leuk veulentje is nooit weg natuurlijk Knipoog

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 09:22

Bloos Bloos dat is eduard ja ik had nog gevraagd of hij wel had gevraagd of hij die kids mee mocht nemen haha.

Ik ben benieuwd hoor jantina zal vast een leuk veulen worden haha.
alles goed met exie pffff nog 4 weken dan zie ik 'm weer en als 't goed is nemen we 'm mee naar huis Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 10:14

Haha, wat heb je toch een maf paard! Leuk verhaal, maar hoe gaat het nu met je lessen? Nog steeds zo lekker???

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 11:00

Nee Jurga, mijn les van gisteren was niet zo denderd. Kwam niet door Isolda, maar door mij, want mijn meissie deed echt verschrikkelijk haar best. Ik zit in de knoop met de lengte van mijn teugels, ik moet korter rijden en dat kan ik niet zo goed.

Maar een maf paard heb ik zeker!! Ik heb ze net in de wei gebracht en wat denk je? Beide merries zo hengstig als je maar kan bedenken. De hengst had er zo op gekunt volgens mij.
Het grappige is dat ik altijd langs drie merries loop die in een weitje langs de weg staan. Ja hoor, bingo! Isolda en Berber bleven midden op de weg staan. Benen wijd en plassen maar! Tegelijk!!!
We hebben daar een tijdje gestaan, ik had de kracht niet om die twee hengstige gekken van hun plaats te krijgen.
Op een gegeven moment had ik er genoeg van en hebben de dames een flink pak op hun donder gekregen. Spijt me wel, maar ze hebben beide flinke trappen op hun edele achterste gehad van me Extreme duivel

Zie je het voor je? Twee grote tientonners midden op de weg, al plassend, samen met een meisje met een rood hoofd al roepend:
Stelletje idioten! Ga lopen! Berber!!! Isoldaaaa!!! TOE NOU!! *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:42

Haha, ik zie het echt helemaal voor me!!! Haha!
Maar ja, ik ken het probleem met ineens korter gaan rijden, ik voelde me echt een beginner eerste klas. Jeetje wat voelde ik me wanhopig! Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:45

Hahaha, hoe je het omschrijft....
Toen mijn paard voor het eerst hier op stal kwam waren ook alle merries op slag hengstig...
Kreeg al het verhaal dat iemand haar merrie haast niet mee kreeg omdat die bij de uitgang (waar mijn paard stond) bleef plassen.
Dat terwijl mijn paard er vrij rustig onder blijft, al die vrouwelijke aandacht.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 14:24

laat je Isolda dit jaar nog dekken?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 16:52

Yootha, nee voor mij geen veulen dit jaar. Ook al wil mijn vader ontzettend graag een veulen, hij mag niet van mij Extreme duivel
Waren er maar meer dochters als ik Lachen

Nee ik heb dat wat ik wilde: Een merrieveulen van Isolda. Dat heb ik nu en daar ben ik zielsgelukkig mee. Als ik nou nog een veulen zou fokken, dan zou ik het moeten verkopen. Zie ik niet zo zitten geloof ik.
Maar.... aan de andere kant houd ik de gelderse hengsten goed in de gaten. Kan maar zo dat ik me volgend seizoen bedenk!! (Ahoy bv)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:47

ha leuk zeg!wat een dame die isol ook van jou!wist je dat voor de goudenkoets allemaal kwpn ers lopen en 1 groninger ,nakomeling van jaja ex!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 22:35

oooh foei sannie! het waren 5 gelderse en 1 grunninger!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 22:40

Tja die ene groninger viel het meeste op, vandaar dat Sndrijnie de vergissing maakte grijnz.
Groningers schijnen toch wel indruk te maken, dus ook op Isolda!
Ik zou er toch nog maar even over denken hoor, Exje is een prachtige hengst... Kwijl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 23:07

Ja Isolda wee tniet wat ze wil. Vanochtend had ze zin in een groninger merrie *LOL*
Maar weet je wat Isolda haar hoofd ECHT op hol brengt?
Het shetlanderhengstje op de hoek Lovers Of ze nou hengstig is of niet, dat is haar grote ( Verward kleine volgens mij Haha! ) liefde!
Dusja, wat Isolda wil, telt niet. Haar keuzes vallen af. Anders krijg ik straks een groninger en een ienieminie-veulen *LOL*

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 23:11

een merrie van wie ga ik die ook zien? ach ja van groninger merrie's krijg je iig geen veulentjes als je is daar door laat dekken haha
maare dat shetje *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 23:25

Ja, misschien wel Lachen Ze is een dochter van Ex volgens mij... Of van die vorige bruine grote hengst... Verward Weet niet, wel in het stamboek opgenomen in ieder geval. Met een eerste premie volgens mij.
Ze is heel luxe, best een mooi paardje eigelijk. Vond Isolda ook Haha!
Alleen vergiste ze zich in het geslacht *LOL*

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 23:30

lijkt me onwijs stom gezicht! ik heb 1 keer gehad dat 1 van de pony's bij ons op stal haar zinnen op lot had gezegd hij ging flink aan het flemen liet het zaakje hangen maar wist zich vervolgens geen raad met die kont van dat beest dat steeds onder z'n neus geveegd werd???

van fambo misschien? ben benieuwd of er veel mensen volgend jaar veulentjes van onze hengst willen Lachen

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 01:31

Nimber schreef:
:o Bloos dat is eduard ja ik had nog gevraagd of hij wel had gevraagd of hij die kids mee mocht nemen haha.



De kids vonden het in elk geval prachtig en na de eerste schrik vonden wij het ook wel heel erg leuk om ze daar aan te treffen. Vooral die glunderende hoofdjes Lachen
Doe hem maar de groeten namens de kindjes.