naar het circus geweest..:(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

naar het circus geweest..:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 12:34

ja, ze hadden gevraagd of ze in de winkel een poster voor het circus op mochten hangen, en dat mocht, toen hebben we 2 vrijkaartjes gekregen en ben ik met een vrindin maar geweest...

die paarden liepen er heel erg "niet-blij" bij, eentje had een muilkorf om en zat helemaal onder de littekens, die man sloeg ze raak met een longeerzweep, ze werden van 2 kanten opgejaagd...Boos! ik kan daar heelslecht tegen...en die koeien ook, er waren KOEIEN!! die werden ook wel geslagen maar niet zo heel erg...

dan zal je zeggen: waarom ga je dan naar een circus als je weet dat dit gebeurd...ja, dat weet ik ook niet...ik had die vrijkaartjes en dat gooi ik niet weg...die acrobaten waren wel heeeeeeeeel gaaf, dus...

wat vinden jullie van de combinatie circus/dieren ( paarden? )

ik was best boos dus...gisteravond.. Boos!



Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 12:48

wat vinden jullie er van? van dieren/paarden in het circus? vaak worden ze niet goed behandeld naar mijn idee...

paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:00

ik vindt dat gemeen!! Boos!
dieren hebben ook een hart en die kunne ook pijn hebben enzo..
ik wou dat zedie mensen is een keer laten voelen hoeveel pijn die dieren dan hebben!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:03

combi paarden/dieren circus is op zich niet zo fout
maar er zijn helaas circussen die niet behoorlijk met de dieren omgaan

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 13:07

ne dat is idd jammer genoeg waar...maar het komt zo weinig voor dat ze er WEL goed voor zorgen...

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:12

Van welk cicus had je die kaartjes gekregen dan?

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 13:16

Althoff

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:22

Ik belde net mijn man, en die zei dat dat over circus Althoff bekend is.
Mijn man is praktisch opgegroeid in het circus en ik kan je vertellen dat gelukkig niet iedereen zo met zijn beesten omgaat.
In de meeste circussen zijn die dieren alles voor die mensen en ze gaan daar dan ook 100% voor!
Maar het zelfde als met de meesten dingen zijn er uitzonderingen!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:27

Bij de meeste circussen wordt er echt wel goed voor de dieren gezorgd, alleen zijn het altijd weer de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Hetzelfde geld voor handelaren, maneges, particulieren, stoeterijen, enz, enz, enz. Kortom eindeloze discussies mogelijk.

Al blijft het natuurlijk altijd vervelend als je zoiets ziet.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:35

de voorstelling van goa is heel mooi is een soort toneel stuk met paarden.
daar waren ze wel vrienddelijk voor de paarden.
was een hele mooie show.

groetjes jessica

Onze dochter Megan Dewi 09-12-2007

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:42

de dieren vind ik t mooist in een circus, wel jammer dat ze daar werden geslagen.

Unique Moonlight
Mijn super fjordje! :+:
Monique Light Healing

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:44


vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:51

geweldig goa . ze grote cirucussen zorgen meestal wel oke voor de dieren...teminste zover ik het dan kan weten Knipoog kleine circussen minder...was in frankrijk ook 1 op de camping...die hoeven paarden zagen er niet echt goed uit een fries had er zelfs een veulen paarden stonden aan lange kettingen veulen liep los werd s nachts opgejaagd door een stel ****** en is in paniek vol tegen een auto aangerend..... Verdrietig arme tijgers daar ook in een kooitje met jonkies (hoe je dat ook noemt)

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:59

Paarden vind ik op zich nog niet zo erg, die krijgen nog wel beweging, leeuwen en andere "wilde" dieren. Dat vind ik pas erg, zo'n beest slaapt normaal dan wel 23 uur op een dag. Maar daarna moet ie wel flink in de weer. En dat wil niet in zo'n klein kooitje Scheve mond

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:01

Opzich (als de dieren niet geslagen worden) vind ik een circus voor paarden niet erg. Evenmin als voor honden en katten, kamelen, varkens, koeien. (Misschien nog wel een paar, maar daar kom ik zogauw niet op).
Mar hoe goed de dieren het ook zouden hebben, als ik tijgers en leeuwen in een circus zie dan breekt mijn hart! Laatst zag ik zelfs een neushoorn in het circus! Olifanten vind ik ook weer niet zielig. Die gaan over het algemeen graag met mensen om (als ze goed behandelt worden).
Ik heb over het algemeen niet zo'n lekker gevoel over circussen...

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:19

circus paarden hebben voor mijn doen wel een goed leven, maar meestal lijkt het altijd wel erger dan dat het is ... maar ik kan het ook verkeerd hebben

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 07:29

gelukkig, ik ben blij om te horen dat er ook wel veel circussen zijn die goed voor dieren zorgen ik ga verder nooit naar circussen. alhoewel ik nu misschien een keer naar du soleil (??) of zo ga! want die acrobaten vind ik gewoon heel erg gaaf!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 09:17

hier ga ik even op inhaken!

Rudi behandelt de paarden erg goed, hij slaat de paarden niet! Ik kan het weten ik heb deze man nl. geholpen met de paarden toen ze een maand in Rotterdam stonden. Dat ze "geslagen" worden met een longeerzweep... dat klopt niet... ze kunnen hooguit lichtjes geraakt zijn, om een aanwijzing te geven. En met longeren... sla jij je paard niet? Ik ken er zat die hun paard met longeren lens slaan.
Van 2 kanten opgejaagd... Rudi jaagt de paarden niet op... hij laat ze 2 kanten oplopen.... dat is een van de trucjes.

De acrobaten zijn idd erg goed.... de Jaya-troup uit Mongolië...

Als je voortaan weer zoiets op Bokt zet, denk dan eerst even na... het is allemaal onwaar wat je over Rudi op Bokt zet... en daar kan ik me erg kwaad om maken.... Boos! ik heb deze man, zijn vrouw en de paarden (en andere dieren) van dichtbij meegemaakt... en als er 2 zijn die goed voor hun paarden zorgen en met liefde en respect met ze omgaan, dan zijn hun het wel!

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:26

Dat van die littekens dan....

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:27

het lijkt mij niet dat er zomaar iets vezint word!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:28

Marloez schreef:
Dat van die littekens dan....

Farid heeft idd littekens,... die heeft als stierenvechterspaard gewerkt!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:29

Marloez schreef:
het lijkt mij niet dat er zomaar iets vezint word!

Ik dacht ook dat zoiets niet VERZONNEN zou worden... maar ik heb Rudi en Regina van dichtbij meegemaakt... en kan niet anders concluderen dat wat de TS heeft geplaatst NIET waar is.

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:29

oh echt!!! wat sneu!
Maar ik begrijp nu wel dat er dan misverstanden komen, en dat e dan gedacht word dat ze hun paarden niet goed behandelen (wat dus niet zo is)

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:39

De laatse keer dat ik in het circus was wou een tijger niet meewerken. Hij moest op zown ding gaan staan maar daar had hij geen zin in en vertikte het te doen. Die man helemaal boos schreeuwen en met die zweep op de grond slaan. Maar op dat hielp niet. Toen gaf hij me toch een knal tegen zn kont! Bloos! Hij wist niet hoe snel hij op het ding moest springen. De dieren deden het allemaal met tegenzin en er hadden er ook idd muilkorfen om. Dat circus moest op een dag 3 shows achter elkaar geven vind je het dan gek dat die beesten niet meer willen?! Nee ik vond het echt zielig en gemeen Boos! en ben daarna ook nooit meer in een circus geweest...

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:43

Ja dat vind ik ook verschrikkelijk Boos!
De laatste keer dat ik naar het circus was geweest kwam ik ook met en misselijk gevoel thuis...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Astrid_Brann, fleurtjeuh en 40 bezoekers