rennen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

rennen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 17:50

Als ik rij met mijn paard, dan gaat dat in het begin best goed, maar zodra we goed en wel aan het draven zijn, gaat ze rennen. Ik krijg haar niet goed meer terug naar een rustiger tempo. Ik heb alles geprobeert: ophoudingen maken, teugels loslaten, alles!! Maar niets helpt. Ze doet het vooral als ze bij de stal de eigenaar ziet of iemand ziet lopen, maar soms ook gewoon iedere keer op de lange zijde. Frustrerend!!!!!
Help me, wat moet ik doen?

Flirt

Berichten: 54
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:35

misschien helpt een ander bitje wel. Mijn paard doet het voornamelijk buiten en ik heb daarvoor een pelham bitje gekocht. Dit is een soort stang met een lichte longboog in het midden. Mijn paard reageerd er prima op en het is nog een vriendelijk bitje ook. Probeer het eens uit door er een te lenen van iemand bij jou op stal.

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 01:21

Probeer zelf ook ontspannen te zitten, controleer of het zadel en het bit (indd) goed zijn voor m. Probeer zelf rustig te gaan lichtrijden en rijd vooral veel voltes en figuren! Hou m bezig en zorg dat je een goede vertrouwelijke band met het beestje krijgt. (misschien heb je dit al hoor, dat weet ik natuurlijk niet). Geef m onder het draven, al doet hij het misschien niet zo goed, af en toe een aaitje over zn hals. Probeer zelf in elk geval heel rustig te blijven, en ga vooral niet heel hard aan de teugels trekken of i.d. Je kan dan toch beter je teugels iets langer laten. Ook kun je proberen om m eerst even iets te longeren. Of ga bijvoorbeeld een keer met m springen of een buitenrit maken. Het is lastig en ik hoop dat het je lukt! succeS!

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 19:49

heb je al eens geprobeerd voor haar traag te leren draven aan de longe, en veel overgangen van stap naar draf enz.
ALs je op de lange zijde bent, en ze rent weg in draf dan zou ik haar terug nemen in stap, net zoveel tot ze het door heeft dat ze rustig moet draven

Oja, als ze het dan toch goed doet, zeker goed belonen!! Schijnheilig

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:08

misschien meer overgangen rijden, van stap naar draf en meteen weer terug naar stap.
vanuit draf ook halthouden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:27

Lange zijde niet in 1x nemen, maar een volte bij E, een S, gebroken lijn, overgang terug voordat hij gaat rennen enz enz.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:01

Bezig houden, de concentratie bij JOU houden. Dus veel afwisselen in tempo en figuren. Niet te voorspelbaar rijden.
Controleer ook mond, rug en zadel en zeker ook jouw houding en zit. Kan zijn dat een van deze zaken (of een combi) in bepaalde situaties pijn veroorzaakt, dat rennen tot gevolg heeft.

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 15:22

Dankjulliewel,
ik ga vanavond wat tips uitproberen.