Moby (Fjord) voor de tweede keer aan de longe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Moby (Fjord) voor de tweede keer aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 11:54

Gisteren is Moby (van Torfi hier op Bokt) voor de 2e keer gelongeerd. Gisteren hebben Torfi en ik het samen gedaan om te kijken hoe Moby zou reageren. Hij snapt er geen bal van, maar doet wel z'n best om braaf te zijn Lachen Vandaag was ik alleen en het resultaat mag er best wezen Cool

Voor meer info over Moby: zie [ITP] http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=269926


Even stappen:
Afbeelding


Stukje draven:
Afbeelding


Wegdraven vanuit stap. Zijn hoofd staat er jammer genoeg niet op, maar ik vond het toch een mooie foto omdat je duidelijk ziet hoe hij z'n achterhand gebruikt. Wie weet gaat hij nog leuk dressuren in de toekomst? Wie zal het zeggen. Knipoog
Afbeelding


Drafje andere kant op, hij ziet iets spannends:
Afbeelding


Af en toe heeft hij de neiging om naar je toe te komen "kruipen". Hier krijgt hij een prikje met de longeerzweep om hem weer naar buiten te sturen:
Afbeelding


Alles bij elkaar zijn we misschien 10 minuten bezig geweest, incl. in- en uitstappen. Moby heeft natuurlijk nog helemaal geen conditie, bovendien is alles nieuw en spannend dus na die 10 minuten is hij echt wel moe. Het gaat er nu meer om dat hij wat basiscommando's (stap-draf-ho-halt-etc.) bijgebracht krijgt. Hij pakt alles redelijk goed op, alleen vraagt hij zich soms nog wel af waar het allemaal goed voor is Verward Naast beginnen met longeren, leert hij nu ook naast te lopen aan een halster en voetjes te geven.

Ook leren we hem dat wortelen om op te eten zijn Haha! De eerste keer dat we ermee aankwamen keek hij behoorlijk schuin: "Je denkt toch niet dat ik dat ga eten hè? Die dingen zijn oranje!!" >;)

Special thanks: batje voor het maken van de foto's!!

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:56

Ziet er netjes uit hoor.. dat word nog wel wat Knipoog

Is hij nog niet onder het zadel? hoe oud is hij?
ben nieuwsgierig Haha! het is een leuke fjord!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 12:12

bliksemluver schreef:
Ziet er netjes uit hoor.. dat word nog wel wat Knipoog

Is hij nog niet onder het zadel? hoe oud is hij?
ben nieuwsgierig Haha! het is een leuke fjord!



Thanks Haha!

Hij is idd nog niet onder het zadel. Torfi heeft hem gekocht op de paardenmarkt. Hij is 3 jaar oud en echt zo groen als gras, snapt he-le-maal niks! We denken dat hij nooit in handen is geweest: Altijd op het land gestaan, 2 weken voor de markt ff snel gecastreerd (heeft hij ook nog een nare wond van) en dan hop, verkopen maar.

Gelukkig is het echt een lief dier en is hij behoorlijk rustig, dat maakt het wel wat makkelijker om hem te beleren.

Jammer genoeg zat er geen papier bij. Volgende week komt de VA wel even kijken of hij niet toevallig een chip heeft.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:37

Vind het toch knap dat hij zo braaf loopt zonder aan het hek te gaan kleven, loopt toch helemaal op zijn eigen beentjes.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:38

Ik vind hem echt leuk!!!
Hopelijk heeft ie een chip, je weet maar nooit Haha!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:46

Je kunt ook DNA laten testen bij het stamboek als hij geen chip heeft.
Erg leuk ding in ieder geval

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 12:50

Hij kleeft niet zozeer aan het hek, maar vooral aan degene die in het midden staat Haha!

Gelukkig was het vrij eenvoudig om hem uit te leggen dat hij niet verder naar buiten mocht als de lijn strak stond, en niet verder naar binnen als hij de zweep in zijn zij voelde. Zo werd het toch nog een soort van rondje.

@Yoline: Ik zit ook vurig te hopen dat hij gechipt is. Er loopt hier al een Fjord rond die eigenlijk te leuk is om geen papier te hebben maar er toch geen heeft Boos! (overkomt me iedere keer)

@Taaclover: dat dacht ik idd ook, dus ben het gaan navragen voor mijn Fjord (Harry) V. Bon zei toen dat als de ouders helemaal onbekend zijn, het niet te doen is (speld-in-hooiberg idee). Zal het hem nog een keer vragen bij de keuring, dan zoeken ze maar wat harder Tong uitsteken

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:54

Jeetje wat een mooie foto's! Knipoog

Nee, tis een lekker ding!

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:13

wat een lief koppie heeft tie zeg.
ik vind het er erg goed uitzien vooral omdat hij inderdaad zijn onderhand er al wat onder brengt.
ben heel benieuwd hoe het er over een paar maanden uit zal zien.
veel plezier met hem!

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:23

Is dit op de Troeta's Hoeve ? (zo heet het toch? Ik ken het alleen als 'de stal van Jack' Tong uitsteken )
Leuke fjord, ging goed voor de 2e keer Lachen

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:34

leuke fjordemans
mooie foto's hoor

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:03

Ziet er al netjes uit, dat word zeker wel wat Lachen
Veel succes verder nog met inrijden!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 23:43

Ik heb Moby vandaag ingefluisterd dat hij in de smaak valt, het verbaasde hem geloof ik niet Cool Bedankt voor de positieve reacties allemaal!

@Nouka: Moby staat idd op Troeta's hoeve Als ik het goed heb, loopt er bij ons een shetveulen (hengstje) dat van jullie bonte hengst is. Heb je hem al gezien? Helemaal wit met een bruin hoofdje en een bruin puntje in de staart, echt heel apart. Hij heet Nemo.

@Heranda: Dat inrijden wachten we nog even mee, hoor. (iig tot ik een cap heb gekocht Haha!)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:04

jessy schreef:
@Heranda: Dat inrijden wachten we nog even mee, hoor. (iig tot ik een cap heb gekocht Haha!)


Je mag mijn valhelm wel lenen hoor Knipoog Tong uitsteken

Afbeelding

machteld
Berichten: 267
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 08:56

leuke fjord! ik heb zelf ook een fjordje dat moby heet Lachen
naam genootje dus, wat leuk hihi

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:14

hij ziet er leuk uit! ik las in het andere topic dat er was gezegt dat hij betuigd was, niet dus? (anders zou hij wel luisteren naar de commando's lijkt me). gaaf dat hij papieren heeft(ook in andere topic gelezen), hopelijk kun je er snel aan komen.
(en zou trouwens ook moby als naam houden, die is cool, cece niet vind ik)

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 22:54

Ja, Cece vond Torfi ook niks Tong uitsteken Inmiddels heeft ze de fokker gesproken; de papieren zijn meegegeven aan de handelaar waar zij hem aan verkocht had. Dit is al best een tijdje geleden (weet niet precies hoelang), maar ze zou iig proberen met die man contact op te nemen. Ik denk eerlijk gezegd dat die papieren gewoon kwijt zijn: hij stond immers ook op de markt als 4-jarige... en dat is een beetje moeilijk waar te maken als je er een papier bijdoet waarop staat dat hij 3 is... Scheve mond

Ik betwijfel idd ook ernstig of hij betuigd is, hij lijkt echt nog helemaal groen.

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:36

Vind het echt een leuk beestje, maar zou die netjes zijn gecastreerd of de ballen eraf gesneden met een aardappelmesje Knipoog

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:50

leuke fjord...
mooie foto's hoor

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:02

Wat een leuek fjord. En dat longeren ziet er naar mijn idee best goed uit. Hij vind het volgensmij ook heel leuk Lachen