Handschoenen en blaren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Handschoenen en blaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 10:55

Sinds twee rijlessen terug heb ik blaren op mijn vingers gekregen. Die bewuste les, dat Isolda zo ging hangen heb ik ze voor het eerst opengereden en sindsdien is het zo gevoelig dat ik ze heel snel weer heb.
(ik denk ook mede door de schoonmaakmiddelen enzo van het verbouwen van mijn huisje)

Maar goed, Ik zit er dus nu mooi mee, het doet hardstikke zeer. Op het moment zelf heb ik niets in de gaten, ik ga op bed en de volgende ochtend, dikke rode vingertjes Verdrietig

Nu denk ik dat als j met handschoenen gaat rijden dat wel beter wordt. Straks zal dat allemaal beter gaan, Isolda gaat beter lopen, mijn handen kunnen er beter tegen en geen chemische middeltjes meer Lachen
Maar ik kan helemaal niet met handschoenen rijden!!
Hebben jullie dat ook, dat gevoel dat je dan je paard niet voelt?

En rijden jullie met handschoenen, zoja, met wat voor materiaal, wat voor merk en vooral wat voor prijskaartje hing eraan?


Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:39

Vroeger reed ik ook nooit met handschoenen om dezelfde reden als jij, ik vond dat ik dan niet genoeg gevoel had. Maar je went eraan hoor. Tijdens concoursen moet je ook met handschoenen rijden en ik ben dat dus thuis ook maar gaan doen. Nu wil ik niet meer zonder! Mijn handen zijn dus nooit open (waren ze overigens ook nooit toen ik nog zonder reed) En wat betreft het gevoel, dat komt niet vanuit je handen maar vanuit je polsen, daar kom je vanzelf achter als je aan handschoenen gewend bent.
Ik gebruik de handschoenen van Imperial Riding, kunststof, heel soepel, prima passend (in alle maten verkrijgbaar), ze zijn echter wel redelijk prijzig, in guldens ongeveer 40,- per paar.

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:49

ik heb altijd handschoentjes aan... niet van die wollen want dan voel je idd niets. maar ik heb leren en kunstleren, ik vind de echt leren het fijnst, hierdoor voel je nogsteeds veel, je krijgt geen blaren meer, je hebt ook meer grip op de teugels, en ze gaan lang mee.
je kan gewone leren handschoenen kopen of die waar de vingers vanaf zijn, misschein is dat wat voor jou, dan zijn de stukken waar de teugel langs gaat beschermd en om de rest van de vingers zit niets.
je kan ze kopen bij divoza voor 25 gulden volgens mij

groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:51

Als je rijdt met een pleister op de desbetreffende plaatsen, is dat geen oplossing? Je moet gewoon wat eelt kweken dan ben je van die blaren af.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:57

Het soort teugels dat je hebt wil ook nog wel eens een handje helpen. Ik rij altijd met linnen teugels met stops. Ik koop ze altijd van Stubben. Ze zijn wel duurder maar ligger veel lekkerder in je hand. Die goedkope teugels van 2 tientjes snijden in je vingers, daar helpen zelfs geen handschoentjes aan.
Ik heb trouwens altijd van die kunstleren handschoentjes van Imperial aan. Kunnen zo de machine in, heel makkelijk!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:58

Niet met handschoenen rijden? Kom kom, dat zal best wel gaan. Gewoon de mooie leren handschoenen en klaar, Je hebt ook van die antislip handschoenen (en teugels). Dan moet je het redden.

Als je nou zou zeggen ik kan niet met chaps rijden als je leren laarsen bent gewend.......

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:19

ik kan juist niet zonder rijden Haha!
dat ben ik nu zo gewend dat het raar voelt zonder..
eerst had ik altijd die goedkope katoenen maar van de
zomer heb kunstlederen Passage gekocht
waren ong. 75 piek maar die zaten het best (keb hele lange vingers
maar geen dikke handen en bij die andere ging het fluberen)

..... leeg .....

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: handschoenen???????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:05

leontien schreef:
ja in de winter als mijn vingers er bijna afvriezen Haha! maar hoe krijg je in hemelsnaam blaren op je vingers van de teugels??????? wat heeft het paard dan in zijn mond als jij al blaren krijgt?????????????

veel succes....



Ik heb van de zomer op mn werk een paard gereden, aan dat hoofdstel zaten hele nare teugels (voor mijn handen dan he). ze waren dik, en van rubber. ik reed zonder handschoenen en had na t rijden mn handen dus hardstikke kapot. sindsdien kan ik nauwelijks meer zonder rijden want dan gaan mn handen weer kapot. en echt niet omdat ik zit te zagen of wat dan ook (rij in verhouding met hele lange teugels, net contactteugel) dus daaraan ligt t niet. Als ik met dunne gladde leren teugels rij gaat t goed, anders niet.




Ik heb morgen wedstrijd, wou nog even nieuwe witte handschoenen kopen. meeeeen ik had me toch fijne aan, alleen Fl. 65,= en dat vind ik een beetje zonde voor handschoenen die ik alleen voor wedstrijden gebruik. dus vanmiddag nog maar even kijken naar goedkopere (daar waren ze niet in mijn maat).
ik rij tegenwoordig dus echt niet meer zonder

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:41

Ik kan ook totaal niet met handschoenen rijden! Als het 's winters berekoud is moet ik wel (alleen buitenbak) maar dan ga ik na 20 minuten als ik goed warm gereden ben eens even voelen wat ik daarvoor eigenlijk gedaan heb Haha!
Met wedstrijden moet je wel, maar dan is het ook het laatste wat ik doe voor ik de ring inga, handschoenen aan. Hoewel ik wel moet bekennen dat ik dan in de ring wel gewoon gevoel hou. Misschien zou het dus best wel gaan als ik er eenmaal aan gewend raak, maar ja ik ben nogal eigenwijs, dus wil niet eens proberen eraan te wennen.

Navragen is beter dan afvragen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Re: handschoenen???????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 16:59

Het is dus gewoon een kwestie van wennen begrijp ik wel. Boos! Net zoals ik aan zoveel dingen moet wennen op het moment Haha!

Op deze reactie zat ik eigelijk al te wachten:

leontien schreef:
ja in de winter als mijn vingers er bijna afvriezen Haha! maar hoe krijg je in hemelsnaam blaren op je vingers van de teugels??????? wat heeft het paard dan in zijn mond als jij al blaren krijgt?????????????

sommigen mensen klagen ook over spierpijn in hun bovenarmen na het rijden Verward volgens mij ligt het probleem toch echt bij het veel te hard aan de teugels trekken/hangen, en geeft nu niet de schuld aan het paard van hij hangt in de teugels......dat heeft een oorzaak!!!!! en als je paard dit gedrag vertoont gooi je de teugels maar eens los want dan kan hij niet op eigen benen lopen..... Knipoog

veel succes....


Ik heb dat dus beide gehad. Spierpijn in mijn bovenarmen en blaren. Oeieoeioeioei, ik trek Isolda haar mond bijna in tween!! Ik ben echt een verschrikkelijke ruiter!
Nee sorrie, ik moet niet zo sarcastisch doen. Het is inderdaad waar, Isolda loopt in draf redelijk zwaar en ik ben gauw geneigd om dat te gaan tillen. Je hebt gelijk, dat ligt aan mij. Aangezien ik jaren en jaren gewoon lekker reacreatief met haar gereden heb en ik nog maar 4 dressuurlessen met mijn 12-jarige meisje gereden heb.
Ik moet dus samen met Isolda opnieuw alles leren en dat gaat nou eenmaal niet zo snel. vandaar dat ik nu met blaren rondloop.
Heb ik me nu genoeg verdedigd? Ik voelde me eerlijk gezegd een klein beetje aangevallen..... Bloos

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 18:51

Nou, ik heb ook leren handschoenen, passen als een tweede huid, maar ik vind het niet fijn. Ik voel het paard dan voor mijn gevoel ook niet goed aan. Ik rijd alleen met handschoenen in de winter, omdat het dan zo koud is. Maar vaak genoeg doe ik ze van ellende halverwege af, dan heb ik maar verkleumde handen. Ik kan ook niet normaal rijden met die dingen.
Dus ik heb eigenlijk geen oplossing voor je, je zou hele dunne kunstleren handschoenen kunnen proberen, dan heb je er misschien nog het minst last van. Het is gelukkig maar tijdelijk, heb ik begrepen Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Re: handschoenen???????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 18:51

jantina schreef:
Heb ik me nu genoeg verdedigd? Ik voelde me eerlijk gezegd een klein beetje aangevallen..... Bloos


Nergens voor nodig! Laat maar kletsen! Als je jezelf er van bewust bent en goed op weg bent om het te verbeteren hoef je je totaal niet aangevallen cq. aangesproken te voelen!

Ik rij zelf altijd met handschoenen. In de zomer met handschoenen zonder vingertoppen. Ik krijg al rauwe plekken als ik alleen maar aan een lang teugeltje buiten ga stappen! Dus met in de mond sjorren hoeft het absoluut niets te maken te hebben (kan natuurlijk wel, je hebt soms van die mensen Boos! )

Nulla tenaci invia est via


Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:20

Ik rijd ook altijs met handschoentjes. Ik rijd blaren als ik ze niet aan heb. Ik heb die goedkoopste katoenen handschoentjes met nopjes. Het is precies genoeg, je hebt gewoon nog goed contact en ze zijn niet duur.
De ene keer doe je maar heel kort van een paar, maar nu heb ik een paar waar ik al meer dan een half jaar mee rij en die zien er nog goed uit. Niks geen dure dingen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:14

Ik herken het wel hoor Jantina, ik rijd ook altijd zonder handschoenen omdat ik ook het idee heb dat ik dan geen gevoel meer heb.
Deze winter heb ik maar 1 keer met handschoenen gereden.

Op wedstrijden moet ik wel en heb ik ook van die Imperial Riding dingen van 40,-. Maar het liefst ga ik op 'kaal'.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:36

Om blaren te krijgen hoef je niet hard aan de teugels te trekken hoor. Dus je hoeft je niet aangevallen te voelen, Jantina.

Ik had vroeger heel vaak blaren als ik zonder handschoenen reed. Maakt niet zoveel uit op wat voor soort paard. zeker als ik een paar weken weinig rijdt, dan is het eelt laagje op mijn ringvinger verdwenen. Sommige mensen zijn daar gewoon veel gevoeliger voor dan anderen.

Ik rijd meestal met van die Leather Feel handschoenen. Zit prettig, maar slijt redelijk snel. Of met leren handschoenen van heel fijn leer. Echt leer gaat helemaal naar de vorm van je hand staan en slijt veel minder snel, maar is natuurlijk wel duurder. Als je hele dunne leren handschoenen hebt die goed passen, zul je merken dat je echt nog wel gevoel in je handen hebt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 22:20

Ik rijd altijd met handschoentjes van die hele dunnen nepleren mhhh die zitten fijn vooral met mijn natte leren teugels in de regen of als het paard zo hard zweet dan glijd het niet zo.

Ik heb nu van die ru\ibbeltjesteugels ken je die? ze zijn vrij nieuw op de markt teminste voor een jaar geleden had ik ze nog nooit gezien zonder handschoenen rijd ik gelijk blaren door de wi\rijving zelfs met een onwijs zachthandje laat je de teugels glijden hoor hoe laat je anders die hals zakken niet door zelf voorover te gaan liggen op de hals en ook niet door de teugels weg te gooien die moet je laten glijden.

Van die teugesl met stops krijg ik ook altijd blaren haha daar waar ik mijn viunger heb zit altijd zo'n stop alleen met die dunne leren kan ik zonder handschoentjes rijden watje ben ik he!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 23:17

Ik rijd ook altijd met handschoenen, ook van die dunne van Imperial Riding. Zonder handschoenen krijg ik heel snel rode en opgezette vingers. Ik heb leren teugels met stops, vind ik zelf ideaal en glijden verder ook niet (als ik handschoenen aan heb Haha! ) Zonder handschoenen glijdt alles veel sneller, zeker als het paard wat begint te zweten.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 23:53

ik rijd vooral met handschoenen omdat het anders ineens op wedstrijden zo raar voelt Haha!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers

cron