Mogelijk om binnenkant leren laarzen te repareren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Mogelijk om binnenkant leren laarzen te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 09:27

Ik heb leren laarzen, maar kwam er van de week achter dat de binnenkant, bij de wreef, waar de schacht begint kapot begint te gaan. Wel jammer, want de buitenkant is nog helemaal perfect en ze zitten erg lekker. ik vraag me daarom af of je de binnenkant van leren laarzen ook kunt laten repareren? Zou een schoenmaker daar een stukje leer op kunnen zetten, zodat het weer glad is? Het zijn geen laarzen met een rits oid, dus ik vraag me ook een beetje af hoe een schoenmaker daarbij zou moeten komen. Of zou je dan eerst de schacht los kunnen maken en daarna weer vast zetten??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:47

Yep, de schacht kan er helemaal vanaf. Ik zou het echter gewoon door de fabrikant laten doen, en niet door de schoenmaker. Gewoon even inleveren bij je ruitersportzaak, dan wordt het zo voor je geregeld.

Rhosyn

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:02

weet niet.........

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:20

Een Meesterschoenmaker (dus niet de hakkenbar) kan dat volgens mij ook reparen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:23

Een stukje er op laten zetten blijft lapwerk, maar je kunt het natuurlijk altijd laten doen, het lijkt me alleen een rotplek, als er gelijmd moet worden gaat het toch zo weer loszitten.

Maar om meteen aan nieuwe laarzen te moeten is ook weer zo kostbaar (en inlopen erg pijnlijk)

Dat is het nadeel aan leren laarzen: op het moment dat ze echt lekker gaan zitten, zijn ze op.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 15:16

Cassidy schreef:
Een stukje er op laten zetten blijft lapwerk, maar je kunt het natuurlijk altijd laten doen, het lijkt me alleen een rotplek, als er gelijmd moet worden gaat het toch zo weer loszitten.

Maar om meteen aan nieuwe laarzen te moeten is ook weer zo kostbaar (en inlopen erg pijnlijk)

Dat is het nadeel aan leren laarzen: op het moment dat ze echt lekker gaan zitten, zijn ze op.


Daar ben ik inderdaad ook wel een beetje bang voor, maar het komt me op het moment even absoluut niet goed uit om nieuwe leren laarzen te kopen (ik verwacht nog een fijne dierenartsrekening... Haha! ), vandaar dat repareren misschien toch dan maar even een noodgreep moet zijn... Ik zal wel eens gaan informeren bij een (kwaliteits)schoenmaker en/of de ruitersportzaak....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:20

Uitkomen doet het nooit...

Als eens geprobeerd om te rijden met korte laarsjes en chaps? Is ook minder kostbaar in aanschaf, en ik vind het persoonlijk veel lekkerder zitten dan laarzen.

Neemt niet weg dat je alsnog aan laarzen moet als je wedstrijden wilt rijden.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 10:18

Ik heb wel zitten denken aan jodphurs en dan met van die laarzenschacht-chaps, maar goed, dat is al met al waarschijnlijk even kostbaar, zo niet kostbaarder dan gewone laarzen... Gewone chaps heb ik nog wel, maar die vind ik niet zo lekker rijden. dat voelt zo slap als je laarzen gewend bent...

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:47

Denk alleen dat als er een lapje overheen gezet wordt de ruimte bij de wreef kleiner word, en dat dus kan gaan drukken.